Nowy silnik A5 ma bezpośredni wtrysk benzyny FSI, ale wykorzystuje także wtrysk pośredni. Jest wykorzystywany przy częściowym obciążeniu. Według producenta taka technologia obniża zużycie paliwa i redukuje emisję cząstek stałych do tego stopnia, że silnik ten spełnia wymagania normy Euro 6, która zacznie obowiązywać dopiero w 2015 roku.
Bezpośredni wtrysk jest aktywny w momencie rozruchu silnika i przy dużych obciążeniach. Aby poprawić spalanie wprowadzono też Audi valvelift - system sterujący skokiem zaworów. Opracowano również elektroniczny układ regulacji temperatury cieczy chłodzącej. Całkowicie nową konstrukcją jest także turbosprężarka.
Zobacz też: Audi Q3 już w Polsce - zobacz zdjęcia i ceny
Nowy, benzynowy silnik A5 cechuje wysoki moment obrotowy wynoszący 320 Nm dostępny już od 1400 obr./min. Według danych fabrycznych jednostka 1.8 TFSI sprawia, że auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Średnio samochód zużywa 5,7 litra paliwa na 100 km.
Wojciech Frelichowski
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?