Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Audi A6

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

fot. Audi Najnowsza, VI generacja Audi A6 właśnie trafiła na nasz rynek. Zebrano już ponad 100 zamówień od nabywców, którzy wcześniej w ciemno zdecydowali się kupić ten nietani model.

Taka jest magia marki Audi.

 

fot. Audi Audi A6 zaliczany jest do segmentu E. W tym segmencie w ubiegłym roku najlepiej sprzedawał się Mercedes-Benz klasy E (800 sztuk),  drugie miejsce zajął Audi A6 (577 sztuk). Na kolejnych miejscach uplasowały się Volvo i BMW. Najnowsza generacja A6 wręcz naszpikowana jest nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, z których zresztą Audi słynie. Nowa sylwetka pojazdu, z charakterystycznym wlotem powietrza, ma stać się wyróżnikiem aut tej marki. Nadwozie jest dłuższe od poprzedniego modelu o 12 cm i zostało stworzone przez projektantów Audi pod wodzą Waltera de Silvy. We wnętrzu jest dużo miejsca, co jest zasługą zwiększonego rozstawu osi o 8,3 cm, i nawet bagażnik ma sporą pojemność -  546 l.

 

fot. Audi Samochód wyróżnia się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami, m.in. elektromechanicznym hamulcem postojowym, dzięki któremu wyeliminowano tradycyjną dźwignię. Maksymalne ograniczenie hałasu gwarantuje obniżenie wartości współczynnika oporu powietrza Cx (o,28) i potrójny system uszczelnień drzwi. Bodaj najbardziej interesujące są silniki przeznaczone do napędu tego pojazdu. Jednostki benzynowe mają zmienne fazy rozrządu i kolektor ssący o zmiennej długości. Najsłabszy z nich ma 6 cylindrów w układzie V, 24 zawory i z pojemności 2,4 l uzyskuje 177 KM mocy. fot. Audi Silnik V6 o pojemności 3,2 l /255 KM ma bezpośredni wtrysk benzyny – jednostki napędowe z takim układem wtryskowym stają się coraz popularniejsze. Najmocniejszym silnikiem jest 8-cylindrowa, 40-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 3,2 l i mocy 335 KM. W ofercie jest też diesel V6 o pojemności 3 l/225 KM zasilany układem common rail najnowszej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Wygląda więc na to, że koncern Volkswagen, do którego należy Audi, nie stosuje pompowtryskiwaczy w swoich prestiżowych limuzynach. Jak można przypuszczać, dynamika pojazdu, nawet z najsłabszym silnikiem jest zupełnie wystarczająca (8,9 s do prędkości 100 km/h).

 

fot. Audi Audi A6 napędzane silnikiem 2,4 l lub 3,2 l ma napęd na przednie koła. Stały napęd na wszystkie koła, słynny Quattro, jest stosowany z silnikami 4,2 l, 3,2 l i dieslem 3 l.

Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu przedniej i tylnej osi pojazd ma świetne własności jezdne, co mieliśmy możliwość sprawdzić. Nie byliśmy zdziwieni. Pewne zaskoczenie wywołała natomiast informacja, że większość Audi A6 będzie sprzedawane poza Europą, na rynkach Ameryki Północnej i w ... Chinach. Po jazdach Audi A6 można odnieść wrażenie, że firma ta jeszcze umocni swoją pozycję w segmencie E i skutecznie będzie rywalizować z BMW i Mercedesem-Benzem.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika                                                  benzynowy     benzynowy FSI     benzynowy     diesel

Ilość cylindrów/zaworów                         V6/24               V6/24                    V8/40               V6/24

Pojemność skokowa (cm3)                       2393                 3123                      4163                 2967

Moc (KM)                                                   177                   255                        335                   225

Przyspieszenie (s)                                    8,9                    6,9                         6,1                    7,3

Prędkość maksymalna (km/h)                    231                   250                       250                    243

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100km)      7,1/14,3            7,1/14,3                8,8/16,7             6,3/11,8                                            

Długość x szerokość x wysokość (cm)   492 x 186 x 146

Pojemność bagażnika (l)                            546

Cena (zł)                                                    168 000            230 150                 338 300             232 080

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

2 poduszki przednie, poduszki boczne, kurtyny powietrzne, klimatyzacja automatyczna, radio z CD, elektrycznie sterowane szyby z przodu  i z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek, czujnik zmierzchowy i deszczu, wspomaganie układu kierowniczego.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości