Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A6 55 TFSI e quattro. Zelektryfikowana limuzyna

Mariusz Michalak
Audi poszerza swą gamę modelową w klasie średniej-wyższej i w klasie luksusowej. Cztery pierścienie oferować będą wersje hybrydowe typu plug-in takich modeli jak A7, A8, Q5 i Q7. Wszystkie one noszą oznaczenie „TFSI e”. Do grupy takich pojazdów należy też prezentowane właśnie A6 55 TFSI e quattro

Audi A6 55 TFSI e quattro ma wyraźnie sportowy charakter. Zewnętrzna linia stylistyczna S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby, podkreślają zewnętrzne cechy pojazdu. Reflektory diodowe Matrix LED, czterostrefowa klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulcowe, dodają autu klasy.

Audi A6 55 TFSI e quattro. Napęd

Fot. Audi
Fot. Audi

2.0 TFSI – czterocylindrowy, benzynowy silnik tego auta wytwarza 185 kW (252 KM). Natomiast zintegrowany z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic silnik elektryczny, ma moc maksymalną 105 kW. Systemowy moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min. osiąga swój punkt maksymalny rzędu 500 Nm. Litowo-jonowy akumulator umieszczony w tyle pojazdu magazynuje 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.

Audi A6 55 TFSI e quattro. Osiągi

Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na napędzie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Zasięg auta na silniku elektrycznym (według norm WLTP) to nawet 53 kilometry.

Koncepcja napędu Audi A6 55 TFSI e quattro została zaprojektowana w taki sposób, by klienci mogli odbywać większość swych codziennych jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. Kierowca może wybierać między trzema trybami jazdy: "EV" dla jazdy w pełni elektrycznej, "Hybrid" dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu oraz "Hold" dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

Fot. Audi
Fot. Audi

W trybie "Hybrid" strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalną możliwą ilość jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym. Strategia steruje układem napędowym w taki sposób, że ostatni etap podróży przed dotarciem do celu może odbyć się w trybie całkowicie elektrycznym, a akumulator – jeśli zachodzi taka konieczność - jest ładowany wcześniej poprzez silnik spalinowy. Dokładne planowanie na danym etapie podróży odbywa się za pomocą predyktywnego asystenta wydajności. Wykorzystuje on dużą ilość informacji, w tym informacje z systemu nawigacji, internetowe informacje o wydarzeniach na drodze, informacje z czujników pojazdu, jego kamer i radarów, a także obserwuje styl jazdy kierowcy. Planuje też zarządzanie napędami, decydując czy pojazd w danym momencie ma poruszać się w trybie „jazdy na luzie” z wyłączonym silnikiem, czy w trybie rekuperującego żeglowania.

Audi A6 55 TFSI e quattro. Ładowanie

Kierowca może naładować swoje Audi A6 55 TFSI e quattro na publicznej stacji ładowania z mocą 7,4 kW, przy wykorzystaniu dołączonego do samochodu kabla mode 3. Naładowanie wyczerpanego, wysokonapięciowego akumulatora zajmuje około dwóch i pół godzin. Gdy natomiast jesteśmy gdzieś w drodze, Audi oferuje dostęp do ponad 110 tysięcy publicznych punktów ładowania w całej Europie, na których skorzystać można z karty Audi e-tron Charging Service. Aplikacja myAudi wyposażona jest w funkcję planowania trasy, która to funkcja pokazuje umiejscowienie punktów ładowania. Klienci mogą używać aplikacji do zarządzania ładowaniem oraz do wstępnego ogrzania lub wychłodzenia wnętrza samochodu jeszcze przed ruszeniem w drogę. System klimatyzacji współpracuje z wydajną pompą ciepła wykorzystującą tzw. ciepło odpadowe wytwarzane przez podzespoły napędu elektrycznego.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty