Audi A6 Avant. Debiut nowego sportowego kombi

Mariusz Michalak
Audi A6 Avant Długość auta to 4,94 m, szerokość 1,89 m, natomiast wysokość 1,47 m. Wnętrze jest większe niż wnętrze poprzednika. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.Fot. Audi
Audi A6 Avant Długość auta to 4,94 m, szerokość 1,89 m, natomiast wysokość 1,47 m. Wnętrze jest większe niż wnętrze poprzednika. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.Fot. Audi
Nowe Audi A6 można było podziwiać w Genewie i Poznaniu. Po premierze sedana, przyszła kolej na debiut wariantu kombi.

Ostre linie nadwozia i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu to jedne z cech charakterystycznych nowego Audi A6 Avant. Nad wnękami kół rozciągają się wyraźnie zarysowane przetłoczenia, podkreślające obecność w tym samochodzie napędu na cztery koła quattro. Muskularna linia dachu przechodzi w wąski słupek D. Tylne światła połączone są ze sobą ozdobną listwą. Oprócz jednego z kilkunastu kolorów lakieru, klient wybrać może również sportową linię wyposażenie, a także pakiet dodatków zewnętrznych S line.

Długość auta to 4,94 m, szerokość 1,89 m, natomiast wysokość 1,47 m. Wnętrze jest większe niż wnętrze poprzednika. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

Standardowo, Audi A6 Avant wyposażane jest w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą m.in. systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również przednie reflektory LED dostępne także w dwóch ponadstandardowych wariantach, z których najbardziej zaawansowaną technicznie wersją są reflektory HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości.

Z myślą o kierowcach często korzystających ze swego samochodu i dojeżdżających codziennie do pracy, w A6 Avant zamontowano szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy, zebranych w dwa dostępne pakiety: pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Obok standardowego systemu hamowania awaryjnego Audi pre sense front, znajdziemy tu między innymi adaptacyjnego asystenta jazdy z funkcją przewężenia. System wspomaga kontrolę nad pojazdem, przyspieszając i hamując w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h.

Funkcja asystenta wydajności, przy pomocy danych pozyskiwanych z adaptacyjnego asystenta jazdy, pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i – o ile włączona jest funkcja nawigacji – również przebieg drogi. Oprócz informacji wyświetlanych predyktywnie na tablicy rozdzielczej, asystent wydajności daje kierowcy również informację zwrotną płynącą z pedału gazu.  System ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami zwiększa bezpieczeństwo rozpoznając sytuacje, w których kierowca nie zareagował prawidłowo i daje mu wizualne, akustyczne i na końcu haptyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca dalej nie zareaguje, system przejmie kontrolę nad pojazdem, automatycznie włączy światła awaryjne i zatrzyma nowe A6 Avant w obrębie tego samego pasa ruchu.

Zobacz też: Redakcyjny test Mazdy CX-5

Możliwość sterowania prawie wszystkimi funkcjami samochodu dostępna jest z poziomu dwóch dużych wyświetlaczy nowego systemu operacyjnego MMI touch response. Z poziomu wyżej umiejscowionego 10,1-calowego ekranu, kierowca (o ile na pokładzie samochodu zamontowany jest system nawigacji MMI navigation plus) zarządza nawigacją i systemami infotainment. Położony niżej ekran 8,6-calowy, służy do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortowych i do wprowadzania tekstu.

Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Standardowo, wszystkie silniki montowane w nowym Audi A6 Avant wyposażone są w system mild hybrid. Alternator – rozrusznik, serce systemu MHEV, funkcjonujący w ramach 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego, pozwala na oszczędność energii rzędu 12 kW. Zaoszczędzoną energię przesyła następnie do osobnego akumulatora litowo-jonowego. Nowe Audi A6 Avant, przy prędkościach od 55 do 160 km/h może „żeglować” z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty