Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36073 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Audi A6 C6 (2004-2011). Wady i zalety

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Produkowane w latach 2004-2011 Audi A6 to auto cenione nie tylko za luksusowe wyposażenie i przestronne wnętrze, ale też świetne właściwości jezdne. Na co warto zwrócić uwagę przed kupnem?

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. Początkowo auto występowało wyłącznie jako 4-drzwiowa limuzyna, a dopiero po kilku miesiącach pojawiła się odmiana kombi nazwana tradycyjnie Avant.

W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona. Do tego dodać należy o 8,3 centymetra większy rozstaw osi, który zapewnił jeszcze większą przestrzeń dla pasażerów.

Bogate wyposażenie to podstawa w segmencie premium, więc już w standardzie Audi A6 VI generacji posiadało np. 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, układ ABS z ESP, czołowe oraz boczne poduszki powietrzne z przodu i z tyłu, wielofunkcyjną kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów obszytą skórą, a także automatyczną klimatyzację.

Nowa „A6-ka” – między innymi dzięki zastosowaniu aluminium (maska silnika, błotniki) i stali o wysokiej wytrzymałości, w tym stali szlachetnej – była o około 30 kilogramów lżejsza od poprzedniej generacji. Dzięki zastosowaniu nowych technologii, ale też i narzędzi do produkcji zwiększono jednocześnie o ponad 34% sztywność karoserii.

W 2006 roku w sprzedaży pojawiła się bazująca na kombi uterenowiona odmiana Allroad. Samochód wyróżnia się m.in. standardowym napędem na wszystkie koła (quattro), nakładkami poszerzającymi nadkola, czy aluminiowymi relingami dachowymi. Jednak fabrycznie montowane w Allroad regulowane zawieszenie może być problematyczne w naprawie, więc przed kupnem tej wersji warto dokładnie sprawdzić poprawne działanie tego systemu.

Dwa lata później Audi A6 przeszło kurację odmładzającą. W jej ramach lekko przestylizowano zderzaki i osłonę chłodnicy, ale przede wszystkim zmodyfikowano paletę jednostek napędowych, zawieszenie, czy unowocześniono system obsługujący system MMI (ang. Multi Media Interface).

Gama jednostek napędowych

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Początkowo nowa „A6-ka” mogła być napędzana jednym z pięciu montowanych wzdłużnie jednostek napędowych. Wśród silników benzynowych dostępne były trzy konstrukcje: 2.4 V6/177 KM, 3.2 V6 FSI/255 KM oraz 4.2 V8/335 KM. Z kolei paleta turbodiesli składała się z dwóch motorów: 2.0 TDI/140 KM i 3.0 TDI V6/225 KM.

Zobacz także: Mazda 6 (2007-2012). Zalety i typowe usterki

Później do oferty dołączyła konstrukcja 2.0 TFSI/170 KM i 2.7 TDI V6 o mocy 180 KM. Gamę jednostek napędowych wzbogacił również silnik 2.0 TFSI/170 KM, a po modernizacji w 2008 roku większość jednostek napędowych zyskała na mocy będąc zarazem mniej zachłannymi na paliwo (średnio o 15 procent).

Wśród silników benzynowych godny polecenia jest silnik 2.4 V6. Konstrukcja ta słynie z trwałości i bezproblemowej współpracy z instalacją gazową oferując przy tym odpowiednie osiągi oraz należytą kulturę pracy. W przypadku silników wysokoprężnych poszukać warto motoru 2.0 TDI CR, który jest oszczędny, chociaż nie zapewnia oszałamiających przyspieszeń. Specjaliści radzą najlepiej wyszukać tą jednostkę w nowszych autach po liftingu, z czego słabsza jego wersja generowała 136, a mocniejsza 170 KM.

Eksploatacja

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi Bardzo dobre jakościowo materiały i świetna precyzja montażu to bezsprzeczna zaleta VI generacji „A6-ki”. Jednak spore problemy mogą sprawiać elektronika, której w „A6-tce” nie brakuje. Do tego trzeba sprawdzić stan wielowahaczowego zawieszenia, które stosowano zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ewentualna naprawa nie będzie należeć do tanich ze względu na skomplikowaną konstrukcję, ale też i drogie materiały, częściowo wykonane z aluminium.

Uważać też trzeba szukając auta z automatycznymi przekładniami Tiptronic i Multitronic, gdyż ich trwałość jest ograniczona (200-250 tysięcy kilometrów przebiegu), a koszty serwisu również nie należą do tanich. Jeżeli już musimy mieć „automat” to zdecydowanie lepiej sprawuje się Tiptronic, który zazwyczaj występuje w mocniejszych wersjach, które też często posiadają napęd 4x4 quattro.

Bogate wyposażenie to kolejny atut „A6-tki”, bo zdecydowana większość egzemplarzy wyposażona jest w wiele luksusowych akcesoriów, jak skórzana tapicerka, system nawigacji, czy elektrycznie sterowane i podgrzewane siedzenia. Trzeba jednak pamiętać, że tylko mała część pojazdów pochodzi z polskich salonów. Reszta to auta sprowadzane w celach zarobkowych, więc nie warto oszczędzać na szczegółowym sprawdzeniu interesującego nas pojazdu w wyspecjalizowanym serwisie.

Ważniejsze daty

2004 – nowa generacja Audi A6 (typoszereg C6)

2006 – prezentacja „uterenowionej” wersji Allroad

2008 – facelifting modelu (m.in. nowe i zmodyfikowane silniki, zmiany w zawieszeniu)

2011 – do produkcji wchodzi Audi A6 C7


Zalety:

- ciągle atrakcyjna linia nadwozia,

- bardzo dobre właściwości jezdne,

- szeroka paleta jednostek napędowych,

- bogate wyposażenie i świetna jakość materiałów,

Wady:

- awaryjne silniki 2.0 TDI PD (pękające głowice, usterki turbosprężarki),

- awarie „elektroniki” (nawigacja, zestaw głośnomówiący),

- wysokie koszty serwisu i części zamiennych.

 

Dane techniczne wybranych jednostek napędowych Audi A6 C6*:

Silnik/skrzynia biegów/napęd

Moc/obr./min.

Moment obrotowy/obr./min.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Prędkość maksymalna

Średnie zużycie paliwa

2.4 V6/177 KM/manualna/przód

177 KM/6000

230/3000-5000

 

 8,9 sek.

231 km/h

9,7 l

3.2 V6 FSI/automatyczna/przód

255 KM/6500

330/3250

7,0 sek.

250 km/h

9,6 l

4.2 V8/automatyczna/quattro

 335 KM/6600

420/3500

6,1 sek.

250 km/h

11,6 l

2.0 TDI/manualna/przód

140 KM/4000

320/1750-2500

10,1 sek.

208 km/h

6,1 l

3.0 TDI/automatyczna/przód

225 KM/4200

450/1400-3250

7,3 sek.

250 km/h

8,3 l

*dane producenta

Orientacyjne ceny wybranych wersji Audi A6 C6

Wersja/rocznik

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2.4 V6

25,5 tys. zł

28,9 tys. zł

30,9 tys. zł

33,9 tys. zł

25,9 tys. zł

39,6 tys. zł

3.2 V6 FSI

30,9 tys. zł

32,5 tys. zł

34,0 tys. zł

35,9 tys. zł

43,8 tys. zł

brak

4.2 V8

35,9 tys, zł

38,9 tys. zł

44,0 tys. zł

49,9 tys. zł

brak

brak

2.0 TDI         

26,3 tys. zł

29,5 tys. zł

33,7 tys. zł

36,9 tys. zł

43,0 tys. zł

49,9 tys. zł

3.0 TDI

29,9 tys. zł

32,9 tys. zł

37,9 tys. zł

46,5 tys. zł

54,9 tys. zł

64,0 tys. zł

Podsumowanie

Audi A6 C6 to ciągle bardzo nowoczesna konstrukcja, której niewątpliwą zaletą jest bogate wyposażenie, komfortowe wnętrze i bardzo dobre właściwości jezdne. Jeżeli więc marzymy o limuzynie, bądź kombi z Ingolstadt, warto poświęcić sporo czasu i pieniędzy na sprawdzenie wybranego przez nas egzemplarza. Bo ceny serwisu i części zamiennych także reprezentują poziom premium...

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi

Audi A6 VI generacji zaprezentowano w marcu 2004 roku na salonie samochodowym w Genewie. W porównaniu do ustępującego modelu nadwozie limuzyny było o 12 centymetrów dłuższe i o 4,5 centymetra szersze, chociaż wysokość karoserii pozostała niemal niezmieniona / Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • GrubAss (gość)

    Szkoda tylko,że autor nie pokusił się o sprawdzenie raportów awaryjności, bo niektóre silniki to tykające bomby i studnia bez dna, jeżeli chodzi o koszty naprawy

  • tdxh (gość)

    Auto niewarte swojej ceny, prawie kazda czesc z auta jest zlepkiem tworzyw produkowanych na swiecie, plastkik plastik i troche plastiku, placicie za wynagrodzenie pracoenikow a nie jakosc. Nawet ten art. trzymaja niemcy za jsja Polske wiec i we macie w glowe wbite od dziecka ze merc, bwm i audi to kozaki.. A na prawde jest to watpliwe.. Stawiam na Chinskie Auta bo tak samo wypra auta z rynku inne produkty. Made in China.. jeszcze 10 lat temu co 15 produkt byl Chinski a teraz 2016 co 3 !?

  • Marcin (gość)

    Audi A6 C6 to bardzo delikatny samochód ,trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem, bardzo delikatne silniki tolerują tylko najwyższej klasy oleje ,skrzynie automaty osiągają przebieg rzędu 350 tyś km ,po tym przebiegu konieczny jest remont ,Audi jest naszpikowane awaryjną elektroniką ,skomplikowane zawieszenie nie wytrzymuje na Polskich drogach długo, a jest drogie w serwisowaniu , samochód dla zamożnych .

  • jaro (gość)

    A gdzie mądry autorze jest silnik 2.7 tdi

  • konik (gość)

    kupilem 2007 multitronik 140tys km servis audi pelny przed sprzedazowy BAJKA

  • vip (gość)

    Jeśli ktoś pojeździ A6 , nie będzie chciał już innego auta ... Pozdrawiam .

  • Slawek (gość)

    Bmw e60. Elektryka? To porarzka terz auto dla zamoznych dresiarzy

  • Piotr (gość)

    Audi a6 3.0tdi rok .kwiecien 2010 195000km do wczoraj bezawaryjny dzis upalona sie swieca zarowa uszkadzajac 3ci cylinder co dokladnie jeszcze nie wiadomosci prawdopodobny koszt naprawy 10000do 20000zl hmmm zadna kontrolaka sie nie zapalila

  • SVG (gość)

    Mam takowe A6 FL 2.7 tdi ( po programie na 240/510 ) , przebieg 366 tys . Poza olejami i hamulcami 2 łożyska , tylne sprężyny , turbina i pęknięta głowica i filt DPF ( ale uszkodzenie turbo i głowicy było spowodowane błędna diagnostyka serwisu ( filtr wypalał się cały czas a serwis mówił ze tak ma być ) . Po wymianie auto śmiga jak nowe . Sztywne materiały bardzo dobre z zawieszenia tylko łączniki wymieniane były 2 razy . ( koszty urzywanych czesci są śmiesznie głowica, turbina do tego wymieniłem chłodnice EGR na zaś paski i rolki koszt niecałe 5000 zł , i w odruznieniu do konkurencji żeby zdemontować głowice nie trzeba silnika nie wyjmować , wymian głowicy zajmuje około 6 godzin . Auto naprawdę super godne polecania , a jak ktos pisze żebyś duże koszty to chyba porównuje do Fiata uno , bo ceny czesci w porównaniu do BMW Hondy czy Toyoty są o wiele tańsze . Czasami nawet kilku krotnie . Wahacz do Toyoty Avrnsis z tego samego roku 2010 tylko orginał kosztuje prawie 1000 zł . Polecam

  • Mirek (gość)

    To jest moje { chyba siedemdziesiąte auto }. Piękne i klasowe. Super prowadzące. Reszta- sprawa indywidualna. Tylko jedno ale; Konstruktor chyba nigdy nie przejechał się tum samochodem więcej jak dziesięc kilometrów. Ułożenie pedału gazu { wersja angielska } - TRAGRDIA. Siedzenie -TRAGEDIA Co do ułożenia kierowca - pedały i siedzenia Numer jeden HONDA ACCORD VII. Reszta ... - Epoka kamienia łupanego.

  • Piotr (gość) (gość)

    mam a6 c6 z 2005 r 2.4 177 KM bez gazu przebieg na dziś orginał 396000 tys. jeżdzi bez zastrzeżeń jak ją kupiłem miała 310000 tys jak się dba i inwestuje to auto się odwdzięczy. pozdrawiam! polecam ten silnik

  • MłodyR (gość)

    Witam, czy we wszystkich a6 c6 jest zawieszenie pneumatyczne? Pozdrawiam

  • cinek40 (gość)

    baran pisze ze chinczyk leprzy! a ktore to te wspaniale chinskie auta??? co za matol !!!!!!!!!!!

  • cinek40 (gość)

    moze twuj ojciec jest chinczykiem i ma skutera o mocy 50cm a ty na tej podstawie twierdzisz ze audi jest niedobre!!

  • Najger (gość)

    Przymierzam się do zakupu c6 z silnikiem benzynowym 2.4 mam pytanie, czy warto brać tylko z przednim napędem, da radę ten silnik na taką masę?

  • Michal (gość)

    czytajac widze ze sami biznesmeni tanio itp. pytania debilne ale coz taki mamy klimat..... auto dobre jesli sie wie co jest kupione. jak ktos nie umie glowicy wymieniac czy swiecy to niech nic nie pisze bo to czytaja tez mechanicy i to ci co maja pojecie a nie gnojki po szkole

  • Xd (gość)

    Co sądzicie o A6 3.0 do 2007

  • Zbyszek (gość)

    Od 3 lat mam A6C6 2.4 l. 177 KM wystarcza w zupełności.. jeździłem tym autem wielokrotnie po górach, lubię serpentyny, dobrze dobrane przełożenia. Na autostradach [niemieckich] spokojnie 259km/h.

  • Lisek (gość)

    Mam z pierwszych rąk 2.7tdi 360tys teraz ma, jeździ jak złoto cała w oryginale lakier zawieszenie i cała reszta,nie dołożyłem do niego grosza przez dwa lata,nie licząc oleju,lux auto ale jak cymbał jeden z drugim kupi za 23tys z przebiegiem 180tys z Niemiec od dziadka to potem internet pełny jest że 2.7 i 3.0tdi to rozrząd się rwie przy 200tys hehe cymbały te silniki robią 500tys bez dokładki grosza pieniędzy.

  • Zbuchu (gość)

    260 2.4 v6 ?

  • Luki siedlce (gość)

    Nie ma zasady na audi a6 c6 2.4 z 2004 jak dojebany motor to po 200 tys trzeba lancuchy robic jak nie wali cicho odpala to jezdzic nic nie robic. W Siedlcach 4500 koszt lancuchow w rozrzadzie.

  • A6 (gość)

    Ci co piszą że chińczyk lepszy to nigdy nie siedzieli w Audi. Nie masz pojęcia co to jest klasa premium. Kup sobie Audi, pojeździj nią trochę to już nie będziesz chciał innego. Klasa premium bije na głowę wszystkie marki. A awarie są w każdym aucie.

  • Iwaa6 (gość)

    Witam. Przymierzam sie do kupna a6 c6 2.4 ale większość jest w automacie. Nie wiem co robić większość ludzi odradza choć mam wrażenie że nie mieli z tym do czynienia. Podpowiedzcie coś z doświadczenia swojego nie wujkow czy szwagrow. pozdrawiam

  • Elvis (gość)

    Nie wiem jak z automatami bo mam manuala ale jeżdżę już drugi rok a6 c6 2.4 2004 i nie dołożyłem do niej ani grosza poza wymianą części eksploatacyjnych więc jak najbardziej polecam.

  • A6 C5 (gość)

    Ja jeżdżę A6 C5 2.4 V6 bardzo dobry silnik

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi A6 zdjęcia

Audi A6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A6 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł