Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37292 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Audi A6 kontra Lexus GS 300

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Audi: Wzorzec w swojej klasie - Audi A6 z nowym grillem spełnia oczekiwania klientów. Ma przestronne wnętrze, jest wystarczająco luksusowy i technicznie wyrafinowany. Uważa się, że w klasie wyższej prym wiodą samochody marek niemieckich. Prawdziwym zagrożeniem dla nich jest Lexus, który chce wysadzić je z siodła.

Przyjęło się uważać, że w klasie wyższej prym wiodą samochody marek niemieckich. Prawdziwym zagrożeniem dla nich jest Lexus, który chce wysadzić je z siodła.

 Fot. Audi: Wzorzec w swojej klasie - Audi A6 z nowym grillem spełnia oczekiwania klientów. Ma przestronne wnętrze, jest wystarczająco luksusowy i technicznie wyrafinowany.

W klasie aut luksusowych bodaj najważniejszy jest prestiż marki, a inne walory schodzą na dalszy plan jako oczywiste. Z tego punktu widzenia posiadanie Audi A6 napędzanego benzynowym silnikiem V6 o mocy 255 KM wydaje się jak najbardziej właściwe. Mniej znany w Europie jest japoński Lexus – luksusowa marka Toyoty. Lexus podbił już USA, a niechęć Europejczyków tłumaczona jest snobizmem. Audi A6 Fot. Lexus: Lexus GS 300 cicha broń Toyoty. Pod względem technicznym nie można mu nic zarzucić. można przeciwstawić Lesusa GS 300 napędzanego benzynowym silnikiem V6 o mocy 249 KM.

 

Cechy szczególne

 

Oba pojazdy wręcz naszpikowane są nowoczesnymi rozwiązaniami, których trzyliterowe skróty delikatnie dają do zrozumienia, że mamy do czynienia z cudami techniki. Oba Fot. Audi: Audi A6 napędzane 6-cylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest nieco szybszy do Lexusa, oba auta zużywają podobne ilości paliwa. auta mają identyczny rozstaw osi, silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Najważniejsze różnice dotyczą napędu. W Audi napędzane są przednie koła, a w Lexusie - tylne. W Audi znajduje się manualna skrzynia przekładniowa, w Lexusie – automatyczna. Audi i Lexus mają obszerne wnętrza, o podobnym, wytwornym charakterze. W aucie japońskim starano się ukryć dużą ilość przycisków i przełączników, co nie jest łatwe, gdy elektrycznie reguluje się przednie fotele i Fot. Lexus: W Lexusie GS napędzane są tylne koła przez przekładnię automatyczną. Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu i elektronicznych systemów wspomagających, pojazd świetnie się prowadzi. kolumnę kierownicy w dwóch płaszczyznach. W obu autach tablica przyrządów jest zaprojektowana po mistrzowsku, a jakość użytych materiałów we wnętrzu jest najwyższej jakości. Audi ma znacznie większy bagażnik o pojemności 546 l, gdy Lexus zaledwie 430 l.

 

Silniki

 

Oba pojazdy napędzane są benzynowymi silnikami V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jednostka napędowa Audi z pojemności 3,1 l osiąga moc 255 KM i współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią Fot. Audi: Wnętrze Audi – oaza spokoju połączona z elegancją. przekładniową. Konstruktorzy japońscy z pojemności 3 l uzyskali aż 249 KM mocy, a silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną. Obie jednostki napędowe są wyposażone w układy zmiennych faz rozrządu. Oba pojazdy zużywają podobne ilości paliwa, w mieście – ok. 14,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę masę aut, można to uznać za umiarkowany wynik. 

 

Wrażenia z jazdy

 

Audi jest nieco szybszy od Lexusa. Trzeba jednak zauważyć, że uzyskiwane czasy rozpędzania są bardzo dobre. Automatyczna skrzynia biegów Lexusa bardzo mądrze przystosowuje się do sposobu jazdy kierowcy i nie przyczynia do pogorszenia osiągów. Audi i Lexus prowadzą się znakomicie. To zasługa dość skomplikowanego, wielowahaczowego zawieszenia i licznych elektronicznych układów kontrolujących tor jazdy. Konstrukcja zawieszenia jest różna, ale równie skuteczna. Ani w Audi, ani w Lexusie nie jest bardzo zauważalna różnica napędów. Najbardziej fascynujące w Lexusie jest niewiarygodne Fot. Lexus: Wnętrze Lexusa, chociaż zaprojektowane w nieco innym stylu niż w Audi A6, nie ustępuje jakością materiałów i precyzją wykonania. wręcz wyciszenie wnętrza pojazdu. Nawet długa podróż nie męczy. Audi ma natomiast bardziej skuteczny układ hamulcowy. W Lexusie przydaje się samościemniające lusterko wsteczne, w Audi – czujnik deszczu i oświetlenia. Niemiecki pojazd ma automatyczny hamulec postojowy, a auto japońskie – tempomat i reflektory doświetlające zakręty.

 

Podsumowanie

 

Audi A6 i Lexsus GS 300 to godni siebie konkurenci, reprezentujący wysoki poziom pod każdym względem. W gruncie rzeczy wybór zależy od indywidualnych upodobań nabywcy. Jednak Lexus za 227 900 zł jest o 14 700 zł droższy od Audi. Pojazd japoński ma nieco lepsze wyposażenie. Za 227 900 zł można nabyć Audi z opisywanym silnikiem i napędem na obie osie Quattro. Ale gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta – najtaniej, bo za 203 630 zł, można nabyć Audi A6 z silnikiem wysokoprężnym V6 – 3.0 TDI o mocy 225 KM. Dynamika podobna, prestiż ten sam, a tańszy w eksploatacji. W Lexusie GS nie oferuje się diesli.

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Audi A6

Lexus GS 300 

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

Remis

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

+

 

Dynamika

+

 

Zużycie paliwa

Remis

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

 

+

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Audi A6

Lexus GS 300

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

V6/24/benzynowy

V6/24/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

3123

2995

Moc maksymalna (KM/obr/min)

255/6500

249/6200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

330/3250

310/3500

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

6,9

7,2

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

7,1

8,6

Prędkość maksymalna (km/h)

250

240

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

65

62

Droga hamowania od 100 km/h (m)

37,1

39,1

Pojemność bagażnika (dm3 )

546

430

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

70

71

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

7,1/14,3

7,2/14,4

Długość x szerokość x wysokość (cm)

492 x 186 x 146

483 x 182 x 143

Rozstaw osi (cm)

285

285

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

3/12

Cena (zł)

212 690

227 900

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Audi A6

Lexus GS 300 Classic

Poduszki powietrzne

8

8

Układ ABS/zapobiegający poślizgowi kół napędzanych ASR

S/S

S/S

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

S

Układ stabilizacji toru jazdy ESP

S

S

Elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/S

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/S

S/S

Centralny zamek

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio z CD

S

S

Klimatyzacja automatyczna

S

S

Komputer pokładowy/tempomat

S/O

S/S

Reflektory doświetlające zakręty

-

S

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jarek391391

    zajebyste audi i lexus

  • gregorczat (gość)

    Winiki totalnie nie adekwatne do audi spalanie totalnie zaniżone audi to paliwożerca i nikt mi nie powie że pali 7 litrów chyba że z górki na luzie

  • tomek (gość)

    przestronnosc wnetrza dla Audi bo ma wiecej miejsca,silnik zdecydowanie Lexus,poziom halasu Lexus,dynamika i hamulce Audi,zuzycie paliwa w 100% lexus ktory duzo mniej pali w miescie i na trasie!!! ,nowoczesnoc konstrukcji Lexus,wyposazenie Lexus!!!

  • zdegustowanie (gość)

    Lexus nieco lepiej wyposażone? Chyba nie zdają sobie sprawy ile kosztował egzemplarz Audiktórym jeździli po dołożeniu wszystkich opcji którymi się zachwycają. W lexie wszystko jest w standardzie więc powinni napisać że jest o niebo lepiej wyposażony!!!

  • moto fan (gość)

    Lexus to prestiż i klasa sama w sobie. Nie potrzebuje diesli, bo są kosztowne w eksploatacji, a kogoś kto kupuje 3 litry, nie bawi oszczędność 2l ropy na 100km, za to cieszy bezawaryjność. RWD i wyciszenie, to atuty, które dają przewagę i smak klasy wyżej niż audi. Audi dzisiaj to oklepana marka, do lexa trzeba mieć charakter i klasę,na a6 tylko kasę.. Oba fajne, A6 tylko quattro.

  • lex (gość)

    Miałem poprzednio Mercedesa E 270 CDI W211 potem Audi A6 3.0 TDI ( niemiecka technologia :) ) aż teraz dosiadłem się owego modelu Lexusa. Wogóle to wg mnie nie powinno być takiego porównania. Lexus nie ma rywali, to samochód indywidualny, stworzony idealnie w 100 procentach. Ta marka nie ma sobie równych.

  • claus (gość)

    Zakupiłem właśnie poczciwego GS-a 300 II 2003 ze 177tys. km i czytając Wasze opinie , mam nadzieję nacieszyć się tym autem. Od 1996 jeżdziłem tylko TOYOTA-mi=zero problemów!

  • anonim (gość)

    Lexus jest numerem 1 wśród samochodów. Audi to samochód dla bezmózgowców, którzy niewiędzą co kupują, to są totalne śruty. Audi nie miało fajnych silników, każdy miał swoje wady. Wiem co mówię. Mając do czynienia z Lexusem życie staje się bezstresowe, kolorowe. Odpowiednia eksploatacja i zapominasz o wszystkim.

  • megas (gość)

    Dajcie już spokój z tymi niemieckimi szrotami, spróbujcie Lexusa, a nie pożałujecie.

  • Stepek (gość)

    Audi jest przereklamowane! i wiele innych niemieckich aut tej klasy. Teraz jeżdżę Lexusem 2006r i powiem że to jest klasa. Wcześniej jeździłem volvo S80 z 99r i to jest też auto na wysokim poziomie, gorąco polecam te dwie marki a nie jakieś audi. Pozdrawiam!

  • Gosek (gość)

    Nie wiem jak z osiagami w Audi, ponieważ nie jeździłem egzemplarzem z tym silnikiem, natomiast w Lexusie Dane katalogowe to Bujda na kółkach. Wlaśnie stoję przed zakupem GS 300 z przebegiem 197k km. Mierzyłem przyspieszenie z kamera w ręku, na letnich oponach w temp -10 asfalt such if wyszło mi 5,9... Dodam jeszcze, że lex należy do ojca mojego przyjaciela i w zeszłym roku w wakacje poszedł 268 km/h po autostradzie. Ciekawe jak sprawa wyglada w Audi?

  • Kar (gość)

    Witam. Mialem kilka vw, audi , obecnie przesiadlem sie z lexusa gs300 na gs450h . Kiedys ktos powiedzial nie porownuj vw do audi ,,, dzisiaj ja mowie nie porownuj audi do lexusa. Jest to zupelnie inna polka samochodow , wyprodukowane z innych komponentow i technologii. Audi moze sie podobac za takie rzeczy jak - dostepnosc czesci , nie jest brzydki ,duzy , kazdy mechanik moze naprawic te auto . Lexus natomiast nie zna mechanika , chyba ,ze mowimy o eksploatacji , jest drozszy bo jest lepszy. Audi ma lepsze prowadzenie na kretych drogach,ale kto z nas jezdzi bokiem z rodzina w srodku 140-170km/h. Lexus ma bardzo wygodne fotele i jest niesamowicie wyciszony . Jezeli myslisz o zakupie auta i stac cie na lexusa , kupisz go raz i juz sie z nim nie roztaniesz. Auto dedykowane jest ewidentnie dla osob ceniacych sobie spokoj wewnetrzny.

  • Adam (gość)

    Trzeba wyjaśnić jedna kwestie. Audi nie może być marka premium ponieważ nie ma napędu na tył co jest jednym z synonimów marek premium. Te słowa wypowiedział Jeremy Clarkson

  • is200 (gość)

    Patrząc na to jakie manuale Lexus władował do IS200 czy IS220d słusznym posunięciem była decyzja o montowaniu tylko automatów... Jedna wielka padaka, wibracje, hałasy, walenie przy zmianach biegów, haczenie, jęczące łożyska... I to w autach o przebiegach rzędu 200kkm, gdzie w BMW jest takie coś nie do pomyślenia...

  • Paweliusz (gość)

    Od kiedy kupiłem Lexusa nie zamierzam go zmieniać na nic innego. Zacząłem od IS200 z automatem, teraz mam GS300 a następny będzie LS oczywiście. Polecam.

  • Akis (gość)

    Zapomnieli napisać ,że audi ma świetny napęd quatro i jego karoseria wykonana jest z aluminium .Wnętrze też lep8ej wykonane jest w audi.Lexus jest solidnym i bezawaryjnym autem ,ale jeżeli chodzi o jakość wykonania przegrywa z A6.Stylistyka audi też bardziej mi odpowiada,w GS tylne światła nie przypadły mi do gustu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A6 zdjęcia

Audi A6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Lexus GS dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A6 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A6 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł