Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36853 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro / Fot. Audi Odświeżony A7 wjeżdża na polski rynek z typowym dla Audi szykiem. Po czterech latach produkcji zdecydowano się na kilka istotnych zmian.

Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro / Fot. Audi Miłośników sportowego hatchbacka z Ingolstadt od razu uspakajamy. Bryła auta nie zmieniła się i wciąż łączy elegancję limuzyny, dynamikę coupe i funkcjonalność hatchbacka. Nadwozie wciąż budowane jest z aluminium i wysokowytrzymałej stali. Jeśli chcemy wyłuskać modyfikacje musimy spojrzeć na reflektory, kierunkowskazy, firmowy znak na osłonie chłodnicy i aluminiowe obręcze kół. Przy światłach nowego A7 warto zatrzymać się dłużej, bo to najbardziej zaawansowane reflektory na świecie. Nie mają żadnych ruchomych elementów, co ma sprzyjać bezawaryjnej pracy. Sporo modyfikacji odnajdziemy we wnętrzu. Nowa jest dźwignia zmiany biegów, aluminiowo-drewniane panele wykończeniowe i detale z autentycznego, bo nie lakierowanego drewna orzechowego. Elementy z włókna węglowego zarezerwowano dla najmocniejszej wersji S7.

Asystent jazdy nocnej działa teraz precyzyjniej. Jest w stanie rozpoznawać zwierzęta znajdujące się przed samochodem. Całkowicie przebudowano platformę multimedialną, wyposażając ją w czterordzeniowy procesor. System działa bardzo szybko, co widać choćby po nawigacji satelitarnej. Aż 90 % celów znajdowanych jest już po wpisaniu czterech liter. Zaktualizowano przy okazji usługę Audi Connect i zapewniono obsługę najbardziej pojemnych kart pamięci SD XC. Telefon można umieszczać w specjalnym FonBox’ie, łączącym aparat z anteną samochodu, To na wypadek problemów z zasięgiem.

Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro / Fot. Audi Świetnie prezentuje się nawigacja satelitarna oparta na aplikacji Google Earth. Patrząc na ekran podczas śledzenia trasy mamy wrażenie, że widzimy realny obraz terenu z pokładu śmigłowca, podążającego za naszym samochodem. Ważniejsze jest jednak to, że kierowca nie musi wcale spoglądać na centralnie mocowany ekran. To samo ma tuż przed oczami, w przestrzeni między prędkościomierzem a obrotomierzem. Mimo sporo mniejszych rozmiarów mapka nawigacji jest bardzo czytelna i z powodzeniem wystarcza do kontrolowania trasy.

Techniczne zmiany zawitały przede wszystkim do silników. Wszystkie spełniają wymagania widocznej już na motoryzacyjnym horyzoncie normy Euro 6 i wszystkie mogą pochwalić się obniżoną o 20 % emisji dwutlenku węgla. Audi najbardziej szczyci się trzylitrowym turbodieslem, który dla niemieckiej marki stanowi ukoronowanie serii TDI. Ten widlasty sześciocylindrowiec ma w najmocniejszej wersji 326 KM, ale nawet w 272-konne odmianie robi piorunujące wrażenie. Podobnie jak benzynowe silniki 3.0 TFSI (333 KM) i 4.0 TFSI (450 lub 560 KM) czyni A7 samochodem w pełni sportowym. Ale nie tylko jego osiągi są rewelacyjne.Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro / Fot. Audi

Mieliśmy okazję poznać ten silnik bliżej i ujęło nas przede wszystkim to, co najlepiej sprawdza się podczas codziennej jazdy po zwykłych drogach – niesamowita elastyczność. Żaden z bezpośrednich rywali nie może pochwalić się tak szerokim zakresem obrotów użytkowych. Skrzynia biegów, zautomatyzowana, siedmiostopniowa dwusprzęgłówka, nie musi zrzucać dwóch czy trzech biegów gdy trzeba gwałtownie przyśpieszyć. Po prostu – w dowolnym momencie wciskamy „gaz” i ....odjeżdżamy. Niebywała elastyczność owocuje też wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Rywale są pod tym względem sporo gorsi

Silnik 3.0 V6 TDI to ogromny atut A7, który w tej wersji jest lepszym sprinterem nawet od nieco mocniejszego i lżejszego Jaguara XF. Kolejny mocny punkt A7 to napęd obu osi Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro / Fot. Audi (Quattro), sprawdzony i niezwykle popularny. Audi może pochwalić się już sześcioma milionami sprzedanych wersji Quattro. Co drugi wyprodukowany w Ingolstadt samochód ma napęd 4x4. Zanim jednak moment obrotowy trafi na koła trafia do skrzyni biegów S-Tronic. Niewtajemniczonym wyjaśniamy, że to zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia, która w A7 ma siedem przełożeń.

Odświeżony Audi A7 jest już w polskich salonach. Najtańsza odmiana tego modelu z silnikiem 3.0 TDI o mocy 218 KM i napędem tylko przedniej osi kosztuje 272 000. Za ten sam samochód, ale w wersji Quattro trzeba zapłacić 286 500 zł. 

Wybrane dane techniczne Audi A7 i konkurentów:

Marka/model

Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro

Mercedes CLS 350 BlueTec 3.0 V6 4Matic

Jaguar XF 3.0 V6 D

Cena (zł)

300 500

305 800

279 700

typ nadwozia/liczba drzwi

Hatchback/

5d

Sedan/

4d

Sedan/

4d

liczba miejsc

4

4

5

Wymiary i masy

długość/szerokość/wysokość (mm)

4974/1911/1420

4940/1881/1416

4961/1877/1460

rozstaw kół: przód/tył (mm)

1644/1635

1594/1626

1559/1605

rozstaw osi (mm)

2914

2874

2909

masa własna (kg)

1830

1860

1770

pojemność bagażnika (l)

535

520

500

pojemność zbiornika paliwa (l)

73

59

70

Układ napędowy

rodzaj paliwa

Olej napędowy,

Olej napędowy

Olej napędowy

typ silnika

Turbodiesel, 24V

Turbodiesel, 24V

Turbodiesel, 24V

pojemność (cm3)

2967

2987

2993

liczba cylindrów

6

6

6

napędzana oś

4x4

4x4

tylna

Skrzynia biegów

typ/liczba przełożeń

automat/7

automat/7

automat/8

Osiągi

Moc maks. (KM/obr/min)

272/3500

252/3600

275/4000

Mom. obr. maks. (Nm/obr/min)

580/1500-3250

620/1600-2400

600/2000

Czas przysp. 0-100 km/h (s)

5,7

6,7

6,4

Prędkość maks. (km/h)

250

250

250

Śr zuż. paliwa (l/100 km)

5,2

6,1

6,0

Średnia emisja CO2 (g/km)

136

160

159

Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro / Fot. Audi

Audi A7 Sportback 3.0 V6 TDI Quattro / Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Elvis (gość)

    "Nie mają żadnych ruchomych elementów".Jak w każdym normalnym samochodzie :)

  • WIKS (gość)

    Jaguar XF to konkurent A6, dla A7 konkurentem jest BMW 6 GranCoupe i przedstawiony Merc CLS. Wśród marek premium nie ma na razie wielu aut tego typu (wszystko się zaczęło od CLS-a). W grupie marek popularnych tym tropem poszedł Volkswagen (CC na Passacie) i zdaje się Ford szykuje podobne auto.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A7 zdjęcia

Audi A7 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A7 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A7 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł