Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36677 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Audi A8

Data publikacji: Autor: pim

 Konstruktorzy nowego Audi A8 mieli za zadanie stworzyć auto lekkie. Tak pod względem wagi, jak i harmonii stylistyki, obsługi i prowadzenia, a także przyspieszania.



Jesienią na drogi wyjedzie nowa generacja audi A8. Podobnie jak poprzednia, która od wprowadzenia na rynek w 1994 roku znalazła ponad 100 tys. nabywców, nowa generacja A8 jest zbudowana na aluminiowej ramie (jest ona jednak o 60 proc. sztywniejsza od poprzedniej). To już pierwszy krok do zakładanej lekkości. Co do stylu, to ocenę każdy może sobie wyrobić patrząc na prezentowane zdjęcia. Moim zdaniem udało się znakomicie, zwłaszcza w porównaniu z poprzednią generacją.

Łatwość kontaktu ze światem ma zapewnić system komunikacyjny MMI (Multi Media Interface).
Co do łatwości przyspieszania, to nie trzeba się o nią martwić. Mimo, że samo auto waży ok 1,8 tony. Napędzają je wielkie silniki V8. Słabsza wersja na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje tylko 7,3 sekundy, a silniejszej wystarczy o sekundę krótszy czas.


CZYTAJ TAKŻE

Audi A8 - wrażenia z jazdy

Audi A8


Przy takiej dynamice można się obawiać o łatwość prowadzenia. Elektronika czuwa jednak, żeby kierowca nie miał z samochodem jakichkolwiek kłopotów.
Pierwszą pomocą jest sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów typu tiptronic. Jako wyposażenie oferowany jest system umożliwiający zmianę biegów poprzez dźwignie przy kierownicy. Audi sprawdziło go w startującym z powodzeniem w wyścigach w Le Mans modelu R8.

Kolejny sojusznik kierowcy to quattro – stały napęd na wszystkie koła, ułatwiający utrzymanie stabilności toru jazdy. Pneumatyczne zawieszenia ma system automatycznie dostosowujący tłumienie do warunków jazdy i drogi. Dzięki temu mniejsze jest kołysanie nadwozia, lepsze trzymanie się drogi i komfort jazdy. Można wybrać także jeden z trzech trybów pracy, od twardego, sportowego po miękkie, komfortowe. Jest także możliwość zwiększenia prześwitu po wjechaniu na dziurawe drogi gruntowe. Wzmocniony system hamulcowy ma elektrohydrauliczny hamulec postojowy, zwany u nas ręcznym.

Stale monitorowane jest ciśnienie powietrza w oponach. Samochód jest wyposażony w inteligentny tempomat, mogący reagować na zmiany dystansu do poprzedzających aut. Nowy system przednich reflektorów zmienia kierunek snopu światła na zakrętach, jakby chciał wcześniej dostrzec, co jest za rogiem.

Nowe A8 ma dwustopniowe poduszki powietrzne, wraz z chroniącym głowę systemem SIDEGUARD oraz, zastosowane po raz pierwszy w tym aucie, aktywne zagłówki, zmniejszające ryzyko urazu szyjnej części kręgosłupa, w sytuacji, gdy na tył A8 najedzie inny samochód.
Wygląda na to, że najcięższym elementem tego samochodu będzie jego cena.

Dane techniczne

Silnik V8 3,7 V8 4,2
Moc (KM) l280 l335
Maks. moment obr. (Nm) 360 430
Prędkość maks. (km/h) 250 250
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 7,3 6,3
Średnie spalanie (l/100 km) 11,7 - 11,9 11,9 - 12,0


więcej zdjęć Audi A8 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi A8 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A8 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A8 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł