Audi A8 L extended. Reprezentacyjna limuzyna

(mm/ip)
Audi A8 L extendedNa zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz Audi A8 w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach.Fot. Audi
Audi A8 L extendedNa zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz Audi A8 w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach.Fot. Audi
Na zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz Audi A8 w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach.
Audi A8 L extendedNa zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz Audi A8 w wersji kingsize. Dzięki długości
Audi A8 L extended

Na zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz Audi A8 w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach.

Fot. Audi

Blisko rok zajęło ekspertom opracowanie, zaprojektowanie i zbudowanie tej wyjątkowo długiej, luksusowej limuzyny. Efektem tak długich prac jest unikatowy pojazd, który pod względem wszystkich kryteriów spełnia wysokie standardy charakteryzujące seryjne Audi A8. Niewątpliwym jednak wyzwaniem było zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa, sztywności bardzo długiej karoserii oraz klasycznego zarysu sylwetki.

Audi A8 L extended czerpie maksymalne korzyści z wyposażenia go w lekką, prawie w całości aluminiową karoserię znaną już z seryjnego A8, osadzoną na Audi Space Frame. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując w tym celu wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym. Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Dzięki tym zabiegom, sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L.

Reprezentacyjna limuzyna formatu XXL w delikatnym kolorze niebieskim Mondschein z efektem metalicznym, ma o 1,09 m większy rozstaw osi niż wydłużona wersja Audi A8. By zapewnić pełen harmonii przebieg linii dachu, przebudowano całą karoserię, począwszy od słupka A.

Audi A8 L extendedNa zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz Audi A8 w wersji kingsize. Dzięki długości
Audi A8 L extended

Na zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz Audi A8 w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach.

Fot. Audi

W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szklaną szybę długości 2,40 m, dającą poczucie jeszcze większej przestrzeni. Rolety przeciwsłoneczne – po jednej na każdy rząd siedzeń – zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza przy silnym nasłonecznieniu. Reflektory i światła tylne posiadają małe, dodatkowe światła obrysowe, przewidziane przepisami prawa dla pojazdów tej długości.

Wszyscy pasażerowie Audi A8 L extended siedzą w kierunku jazdy. Sześć siedzeń obito wyjątkowo miękką skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę.

Za napęd unikatowego Audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM), generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje siły napędowe na stały napęd na cztery koła quattro. Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8, doskonale wyhamowujący tę luksusową limuzynę o długości ponad sześciu metrów i wadze 2418 kilogramów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty