Audi A8. Start produkcji w Neckarsulm

(ip)
„Fabryki w Niemczech to istota naszej działalności. Dlatego inwestycja w produkcję flagowego Audi A8 to znaczący, milowy krok dla zakładów w Neckarsulm, ale też dla całego naszego przedsiębiorstwa” – mówi prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. Audi A8 produkowane jest w Neckarsulm od roku 1994, czyli od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek / Fot. Audi
„Fabryki w Niemczech to istota naszej działalności. Dlatego inwestycja w produkcję flagowego Audi A8 to znaczący, milowy krok dla zakładów w Neckarsulm, ale też dla całego naszego przedsiębiorstwa” – mówi prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. Audi A8 produkowane jest w Neckarsulm od roku 1994, czyli od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek / Fot. Audi
W fabryce w Neckarsulm, Audi oficjalnie uruchomiło nowe hale produkcyjne modelu Audi A8. To milowy krok w strategii rozwoju tej filii koncernu. Taśma produkcyjna Audi A8 ruszyła po wciśnięciu symbolicznego guzika.
„Fabryki w Niemczech to istota naszej działalności. Dlatego inwestycja w produkcję flagowego Audi A8 to znaczący, milowy krok dla zakładów w Neckarsulm,
„Fabryki w Niemczech to istota naszej działalności. Dlatego inwestycja w produkcję flagowego Audi A8 to znaczący, milowy krok dla zakładów w Neckarsulm, ale też dla całego naszego przedsiębiorstwa” – mówi prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. Audi A8 produkowane jest w Neckarsulm od roku 1994, czyli od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek / Fot. Audi

„Fabryki w Niemczech to istota naszej działalności. Dlatego inwestycja w produkcję flagowego Audi A8 to znaczący, milowy krok dla zakładów w Neckarsulm, ale też dla całego naszego przedsiębiorstwa” – mówi prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. Audi A8 produkowane jest w Neckarsulm od roku 1994, czyli od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek.

Od uroczystości położenia kamienia węgielnego pod nowe hale częściowego montażu i produkcji karoserii Audi A8 minęło 17 miesięcy. Szczególnym wyzwaniem dla budowlańców było postawienie wydziału produkcji karoserii. Nad stacją przeładunkową w północnej części terenu zakładów zbudowano dach, a całą operację prowadzono bez przerywania pracy stacji. Bywały chwile, gdy równocześnie pracowało tam aż 17 żurawi budowlanych, w tym dwa z serii największych w Europie kratownicowych żurawi gąsienicowych o udźwigu 600 ton. Helmut Stettner, dyrektor fabryki Audi w Neckarsulm, mówi: „Tego typu inwestycje strukturalne strategicznie rozwijają nasz zakład i przygotowują go na przyszłe wyzwania.”

By móc wybudować nowe hale produkcyjne, Audi przesunęło granice terenu fabryki i włączyło w nie dawny zakład budowlany. Dzięki zastosowaniu szeregu innowacji technicznych i zaawansowanej ergonomii, będzie można tu prowadzić bardzo wydajną, a jednocześnie elastyczną produkcję. Dla przykładu: poszczególne stanowiska poruszającej się taśmy montażowej, na której podwieszane są samochody, można obniżać, podwyższać i obracać, tak by pracownicy mogli wykonywać swe czynności bez konieczności nadwyrężania kręgosłupa.

Nowe hale produkcyjne umacniają pozycję fabryki w Neckarsulm w segmencie samochodów luksusowych. Norbert Rank, przewodniczący Rady Zakładowej zakładów w Neckarsulm, podkreśla: „Produkcja luksusowych modeli daje zatrudnienie wielu ludziom. Naturalnie bardzo nas to cieszy. Dla Rady Zakładowej bowiem, jako reprezentanta załogi, obok dobrych warunków pracy, stabilność zatrudnienia jest kwestią najważniejszą.” 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty