Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36078 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Audi A8

Data publikacji: Autor: (ms)

Fot: Audi Audi A8 stanowi połączenie nowoczesnej, luksusowej limuzyny z szeregiem innowacyjnych rozwiązań technicznych.

We wrześniu auto to uzyskało świetne wyniki w teście US NCAP (New Car Assessment Program, czyli Program Oceny Nowych Samochodów w Stanach Zjednoczonych), przeprowadzonym przez NHTSA (Krajową Administrację ds. Bezpieczeństwa na Drogach). W teście tym przyznano audi A8 maksymalną liczbę dziesięciu gwiazdek, czyli dowód na wysokie bezpieczeństwo pasażera w największej limuzynie Audi.

Obecnie audi A8 zostało poddane dyskretnej modernizacji. Ostrzej Fot: Audi akcentowany jest kształt i obrys kratownicy chłodnicy, a jej ożebrowanie ma wyraźniejszy profil. Zmienił się także kształt zderzaków, które zaopatrzono dodatkowo w aluminiowe paski.

Elektronika
W wyposażeniu standardowym znajdują się cztery systemy elektroniczne najnowszej generacji, maksymalnie zwiększające bezpieczeństwo i poprawiające sposób prowadzenia pojazdu. Pierwszy z nich to ABS z elektroniczną regulacją nacisku hamowania EBV. To właśnie dzięki EBV tylne koła mogą lepiej hamować podczas jazdy po prostej. Podczas hamowania na zakręcie nacisk na tylne koła jest dostosowany do okoliczności, dzięki czemu, niezależnie od sytuacji zachowana jest stabilność jazdy.
W przypadku, gdy ruszenie z miejsca może być utrudnione, elektroniczny system blokady mechanizmu różnicowego (EDS) powoduje, że dzięki kontrolowanemu użyciu hamulców napęd przekazywany jest do kół mających największą przyczepność.


CZYTAJ TAKŻE

Audi A8 - wrażenia z jazdy

Super mocne Audi A8



Dodatkowo układ kontroli przyczepności (ASR) zapewnia większą stabilność jeśli chodzi o zachowanie kierunku jazdy, poprzez wybiórcze zmniejszanie mocy. Gdy tylko koła napędowe wykazują tendencję do poślizgu, układ silnika Motronic natychmiast maksymalnie zmniejsza moment obrotowy.
Jako nowość wprowadzono system ESP, który jest uzupełnieniem dla pozostałych systemów, czyli EBV, EDS i ABS. Ułatwia on prowadzenie w sytuacjach ekstremalnych. Samochody pozbawione systemu ESP, podczas manewru skręcania tracą przyczepność i wypadają z toru jazdy. Dzięki ESP, który wykorzystuje specjalne czujniki, kierowca może bez problemu pokonywać najtrudniejsze zakręty.

Silniki
Nowość stanowią silniki wykonane w technice pięciozaworowej. Dzięki nim uzyskano większą moc oraz wyraźnie zmniejszyła się emisja substancji szkodliwych.


Silnik V8 o pojemności 3,7 l ma zwiększoną moc do 260 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Luksusowa limuzyna z takim silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8,1 s.


Moc silnika V8 o pojemności 4,2 l wzrosła o 10 KM (310 KM), lepszy jest także moment obrotowy – 410 Nm. Audi A8 z takim silnikiem potrzebuje zaledwie 6,9 s, by osiągnąć prędkość 100 km/h. Niższe o siedem procent, w porównaniu z poprzednim modelem, jest zużycie paliwa – 12,9 litrów na 100 km (według normy 93/116/EU).


Oprócz wspomnianych wersji silnikowych w ofercie jest także silnik 193-konny o pojemności 2,8 l, dostępny z napędem na cztery koła, mechaniczną, pięciobiegową skrzynią biegów lub ze skrzynią typu Tiptronic. Na uwagę zasługuje silnik sześciocylindrowy TDI z czterema zaworami na cylinder, turbodoładowaniem i zmienną geometrią turbiny VTG.

Bezpieczeństwo
Audi A8 posiada osiem poduszek powietrznych w wyposażeniu standardowym, zmniejszających zagrożenie osób znajdujących się w pojeździe, nawet już po wypadku. Oprócz pełnych poduszek przednich i czterech poduszek bocznych, wbudowanych w tylne siedzenia, audi A8 wyposażone jest w ramach Systemu SIDEGUARD w dwie dodatkowe poduszki, chroniące głowę i barki.

Wnętrze
Zmienił się wygląd wielu elementów konsoli głównej i tablicy rozdzielczej. Modyfikacje obejmują nowy styl i ustawienie przyrządów, nowe, bardziej dopasowane pokrętła do sterowania wylotami powietrza oraz zmieniony przełącznik kierunkowskazów. Ponadto gamę kolorystyki wnętrza wzbogacono o nowe zestawienia. W polskich salonach dostępne jest na razie audi A8 2,8 193 KM w cenie 221 300 zł lub model quattro 2,8 193 KM w cenie 238 600 zł.

więcej zdjęć Audi A8 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi A8 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A8 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł