Audi e-tron FE07. Nowy bolid Formuły E

Tomasz Szmandra (AIP)
Podczas konferencji prasowej online zespół Audi Sport ABT Schaeffler zaprezentował samochód wyścigowy z najnowszym elektrycznym napędem, szykowany na mistrzostwa świata Formuły E. Auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, posiada układ napędowy zaprojektowany i zbudowany w całości przez Audi Sport. Kierowcami niemieckiego teamu pozostaną Lucas Di Grassi oraz René Rast.Fot. Audi
Podczas konferencji prasowej online zespół Audi Sport ABT Schaeffler zaprezentował samochód wyścigowy z najnowszym elektrycznym napędem, szykowany na mistrzostwa świata Formuły E. Auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, posiada układ napędowy zaprojektowany i zbudowany w całości przez Audi Sport. Kierowcami niemieckiego teamu pozostaną Lucas Di Grassi oraz René Rast.Fot. Audi
Podczas konferencji prasowej online zespół Audi Sport ABT Schaeffler zaprezentował samochód wyścigowy z najnowszym elektrycznym napędem, szykowany na mistrzostwa świata Formuły E. Auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, posiada układ napędowy zaprojektowany i zbudowany w całości przez Audi Sport. Kierowcami niemieckiego teamu pozostaną Lucas Di Grassi oraz René Rast.

Na podwoziu firmy Spark (zgodnie z regulaminem wszystkie zespoły korzystają z identycznej konstrukcji) zamontowano nowy układ napędowy Audi e-tron FE07, który jest pierwszym zaprojektowanym i zbudowanym w całości przez Audi Sport w Neuburgu. Układ z jednostką MGU05 jest o ponad 95 proc. bardziej wydajny, a bolid, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, ma odświeżony design. Przybyli też nowi partnerzy zespołu Audi Sport ABT Schaeffler.

Podczas konferencji prasowej online zespół Audi Sport ABT Schaeffler zaprezentował samochód wyścigowy z najnowszym elektrycznym napędem, szykowany na
Podczas konferencji prasowej online zespół Audi Sport ABT Schaeffler zaprezentował samochód wyścigowy z najnowszym elektrycznym napędem, szykowany na mistrzostwa świata Formuły E. Auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, posiada układ napędowy zaprojektowany i zbudowany w całości przez Audi Sport. Kierowcami niemieckiego teamu pozostaną Lucas Di Grassi oraz René Rast.

Fot. Audi

W siódmym sezonie Formuły E, który rozpocznie się w połowie stycznia w Chile, rywalizacja po raz pierwszy będzie miała status oficjalnych Mistrzostw Świata FIA. Dla Audi zaangażowanie w serię wyścigów samochodów w pełni elektrycznych jest nie tylko sportową rywalizacją na najwyższym poziomie, ale również wsparciem transformacji marki w kierunku zrównoważonej mobilności. – Sporty motorowe zawsze miały decydujące znaczenie dla Audi i rozwoju technicznego marki. To właśnie w sportach motorowych zrodziło się nasze najsłynniejsze hasło „Vorsprung durch Technik” – mówił dyrektor zespołu Allan McNish, były kierowca Formuły 1 i triumfator słynnego wyścigu 24 godziny Le Mans.

– Audi e-tron FE07 ma całkowicie nowy, elektryczny układ napędowy, po raz pierwszy skonstruowany w całości przez nas samych – tłumaczy Stefan Aicher, szef rozwoju napędów elektrycznych w Audi Sport. Podczas gdy w ostatnich latach montowano w bolidach układ napędowy opracowany wspólnie z partnerem technicznym Audi – firmą Schaeffler, tym razem prace nad nową jednostką MGU od początku prowadzono wyłącznie w biurach konstrukcyjnych firmy spod znaku czterech pierścieni.

Podczas konferencji prasowej online zespół Audi Sport ABT Schaeffler zaprezentował samochód wyścigowy z najnowszym elektrycznym napędem, szykowany na
Podczas konferencji prasowej online zespół Audi Sport ABT Schaeffler zaprezentował samochód wyścigowy z najnowszym elektrycznym napędem, szykowany na mistrzostwa świata Formuły E. Auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, posiada układ napędowy zaprojektowany i zbudowany w całości przez Audi Sport. Kierowcami niemieckiego teamu pozostaną Lucas Di Grassi oraz René Rast.

Fot. Audi

Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i zmianom w konstrukcji, inżynierowie Audi pod kierownictwem Aichera, wyraźnie zredukowali masę tej jednostki. – Oszczędności na masie i ułożeniu jednostki zainwestowaliśmy bezpośrednio w sam układ. Nowy generator-rozrusznik MGU05 waży mniej niż 35 kilogramów. To wyjątkowe osiągnięcie całego zespołu – podkreśla szef działu.

- Wydajność to klucz do sukcesu w Formule E, dlatego robimy wszystko, by ograniczyć straty energii w systemie do absolutnego minimum – powiedział Tristan Summerscale, lider projektu „Formuła E” w Audi Sport. – Jeśli zestawić nasze MGU z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy 250 kW, to wydajność jest nie tylko dwukrotnie większa, ale i sama jednostka jest znacznie lżejsza.

Samochód, za którego sterami zasiądą Lucas di Grassi (mistrz Formuły E z 2017 roku) i René Rast (trzykrotny triumfator serii DTM i zwycięzca 7 wyścigów Formuły E) ma również nowe malowanie, przede wszystkim za sprawą dwóch nowych partnerów w tym projekcie: marki Castrol - jednego z wiodących na świecie producentów środków smarnych oraz firmy modowej Casamoda.

Audi e-tron FE07 zadebiutuje na torze już w najbliższą sobotę, kiedy na Circuit Ricardo Tormo w Walencji rozpoczną się oficjalne testy wszystkich 12 zespołów biorących udział w mistrzostwach świata Formuły E. Testy potrwają do 1 grudnia.

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty