Audi Elaine pokazuje jakie będą auta atonomiczne. W czym wyręczą kierowcę?

(mm/ip)
Audi Elaine Za napęd Audi Elaine odpowiedzialna jest konfiguracja, która znajdzie się także w przyszłych modelach produkcji seryjnej z napędem w pełni elektrycznym. Silnik elektryczny przy przedniej osi i dwa kolejne przy osi tylnej, napędzają wszystkie cztery koła i w sposób typowy dla Audi zamieniają to mocne Coupé w pojazd o napędzie quattro.Fot. Newspress
Audi Elaine Za napęd Audi Elaine odpowiedzialna jest konfiguracja, która znajdzie się także w przyszłych modelach produkcji seryjnej z napędem w pełni elektrycznym. Silnik elektryczny przy przedniej osi i dwa kolejne przy osi tylnej, napędzają wszystkie cztery koła i w sposób typowy dla Audi zamieniają to mocne Coupé w pojazd o napędzie quattro.Fot. Newspress
Audi Elaine to jeden z konceptów jakie możemy zobaczyć na trwającym salonie samochodowym we Frankfurcie. Elektrycznie napędzany pojazd już za kilka lat umożliwi w pełni automatyczną jazdę

Model stylistycznie nawiązuje do koncepcyjnego Audi e-tron Sportback pokazanego w maju 2017 na targach samochodowych w Szanghaju. Przebieg linii, napęd elektryczny oraz wyraziste oświetlenie zewnętrzne, debiutujące na IAA auto dzieli z prekursorem drugiej serii samochodów elektrycznych marki Audi.

Długość 4,90 m, szerokość 1,98 m i wysokość 1,53 m przy rozstawie osi 2,93 m, plasują model Audi Elaine w segmencie C, czyli obok Audi A7. Dużej powierzchni wyświetlacze dotykowe, umiejscowione poniżej centralnych monitorów, na konsoli środkowej i w obudowach drzwi, służą do prezentowania informacji i interakcji z systemami pojazdu.

Za napęd Audi Elaine odpowiedzialna jest konfiguracja, która znajdzie się także w przyszłych modelach produkcji seryjnej z napędem w pełni elektrycznym. Silnik elektryczny przy przedniej osi i dwa kolejne przy osi tylnej, napędzają wszystkie cztery koła i w sposób typowy dla Audi zamieniają to mocne Coupé w pojazd o napędzie quattro.

Moc 320 kW – w trybie overboost nawet 370 kW – gwarantuje stabilne przyspieszenie. Sprint od 0 do 100 km/h Elaine załatwia zaledwie w 4,5 sekundy. Zasięg, dzięki pojemności akumulatora 95 kWh, wynosi ponad 500 km (NEDC). Akumulator jest ładowany zarówno z wykorzystaniem funkcji szybkiego ładowania - 150 kW mocy przez kabel, jak i bezprzewodowo, przez Audi Wireless Charging System.

Zobacz także: Hyundai i30 w naszym teście

Polecamy: Nowe Volvo XC60

W porównaniu z samochodem koncepcyjnym zaprezentowanym w Szanghaju, Audi Elaine ma wiele nowych funkcji, dzięki którym pojazd ten otwiera nowe perspektywy przed zdalną jazdą i funkcjami wsparcia.

Audi Elaine może zaoferować swojemu użytkownikowi system pilota jazdy po autostradzie, odciążającego kierowcę na dłuższych dystansach. Pilot jazdy po autostradzie to rozbudowana wersja pilota jazdy w korkach z Audi A8. Pozwala na zdalną jazdę także przy prędkościach powyżej 60 km/h – do 130 km/h – w większości krajów jest to maksymalna dozwolona prędkość.

Audi Elaine potrafi też w zautomatyzowany sposób zmieniać pas ruchu, może wyprzedzać, a następnie powracać na swój pas. Takie czynności rozpoczyna, przeprowadza i kończy samodzielnie, bez udziału osoby siedzącej za kierownicą. Jeśli kierowca zechce jednak podjąć aktywność, jest to możliwe w każdym momencie, spontanicznie.

Również poza autostradami i wielopasmowymi drogami szybkiego ruchu w miastach, kierowca Audi Elaine ma cały czas do dyspozycji wszystkie systemy wsparcia podczas jazdy, m.in. technikę bezpieczeństwa pre sense oraz predyktywnego asystenta wydajności, którego dane, dzięki danym nawigacji HERE można uzupełnić o jeszcze bardziej precyzyjne informacje odcinkowe.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty