Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Audi. Marka przedstawia modele SQ7 I SQ8 z nowymi silnikami TFSI

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Marka z czterema pierścieniami w logo odpowiada w ten sposób na światowe trendy montowania sportowych jednostek benzynowych o wysokiej wydajności w samochodach segmentu SUV. W Audi SQ7 i SQ8 znaleźć można szereg zaawansowanych technicznie podzespołów zawieszenia, a także nowe funkcje connectivity i systemy wsparcia kierowcy. 

Fot. Audi Marka z czterema pierścieniami w logo odpowiada w ten sposób na światowe trendy montowania sportowych jednostek benzynowych o wysokiej wydajności w samochodach segmentu SUV. W Audi SQ7 i SQ8 znaleźć można szereg zaawansowanych technicznie podzespołów zawieszenia, a także nowe funkcje connectivity i systemy wsparcia kierowcy.

Dzięki mocy benzynowego silnika 4.0 TFSI – 373 kW (507 KM) i dzięki momentowi obrotowemu rzędu 770 Nm, Audi SQ7 i SQ8 rozpędzają się niczym najwyższej mocy samochody sportowe. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,1 sekundy, a od 80 do 120 km/h – 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. W zależności od wybranego wyposażenia, SQ7 spala od 12,0 do 12,1 litrów benzyny na 100 km, co odpowiada emisji od 276 do 278 gram CO2 na kilometr. SQ8 spala tyle samo benzyny na 100 km lecz jego emisja CO2 jest nieco niższa: 275 – 276 g/km.

Marka z czterema pierścieniami w logo odpowiada w ten sposób na światowe trendy montowania sportowych jednostek benzynowych o wysokiej wydajności w samochodach segmentu SUV. W Audi SQ7 i SQ8 znaleźć można szereg zaawansowanych technicznie podzespołów zawieszenia, a także nowe funkcje connectivity i systemy wsparcia kierowcy. 

Fot. Audi System odłączanych na życzenie cylindrów „cylinder on demand” (COD) czasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów podczas spokojnej jazdy, co wpływa na redukcję spalania. Dwie turbosprężarki typu twin-scroll redukują ciśnienie zwrotne i optymalizują wymianę gazów, co znacznie poprawia wypełnianie komór spalania.

Moc silnika 4.0 TFSI przenoszona jest na drogę za pomocą ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic oraz stałego napędu na cztery koła quattro. Standardowo, zarówno w SQ7, jak i w SQ8, montuje się dwa sportowe podzespoły zawieszenia: sportowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia oraz układ czterech kół skrętnych.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Zaawansowany pakiet techniczny zawieszenia zawiera jeszcze jeden niezmiernie ważny i wydajny element: układ elektromechanicznej aktywnej stabilizacji przechyłu (eAWS).

Audi SQ7 standardowo jeździ na 20-calowych kołach, opcjonalnie dostępne są koła 22-calowe. Audi SQ8 natomiast w standardzie ma koła 21-calowe, a opcjonalnie zamówić można koła 22- i 23-calowe. Oba modele na przedniej osi posiadają tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm. Ich czarne zaciski ozdobione są sportowymi znakami S. Audi oferuje również – zarówno dla osi przedniej, jak i dla osi tylnej - bardzo mocne i wytrzymałe ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. W tym przypadku zaciski pomalowane są w kolorze szarego antracytu. Bogate pakiety techniczne obu modeli uzupełniają nowe rozwiązania z zakresu infotainment, connectivity i systemów wsparcia kierowcy. Ułatwiają one prowadzenia auta, jego parkowanie, a jazdę czynią jeszcze bardziej przyjemną.

Audi SQ7 i Audi SQ8 z nowym silnikiem 4.0 TFSI na europejskich rynkach pojawią się jesienią tego roku.

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

Marka z czterema pierścieniami w logo odpowiada w ten sposób na światowe trendy montowania sportowych jednostek benzynowych o wysokiej wydajności w samochodach segmentu SUV. W Audi SQ7 i SQ8 znaleźć można szereg zaawansowanych technicznie podzespołów zawieszenia, a także nowe funkcje connectivity i systemy wsparcia kierowcy.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości