Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37263 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Audi. Nowy model S8. Pod maską V8

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Fot. Audi Audi wprowadza na rynek nowy model usportowionej limuzyny S8. Poza silnikiem o mocy 572 KM auto wyposażono w szereg innowacyjnych systemów.

Ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo generuje moc 571 KM i aż 800 Nm momentu obrotowego. Jak informuje producent, w połączeniu z techniką MHEV (tzw miękka hybryda), silnik ten zapewnia doskonałą symbiozę wydajności, komfortu i doskonałych osiągów.

Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona na poziomie 250 km/h.

System MHEV przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. Jego 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop.

Dzięki wszystkim tym systemom w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. System cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand, wyłączający poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, jeszcze bardziej zwiększa wydajność auta. By podnieść komfort jazdy, system muzyczny w samochodzie posiada funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje hałasy przedostające się do kabiny.

Audi S8. Aktywne zawieszenie

Audi S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten zaawansowany techniczne system działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, po raz pierwszy możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania. Kamera na przodzie pojazdu, wykrywająca większe nierówności powierzchni drogi, pozwala na to, by działo się to predyktywnie, z wyprzedzeniem.

W ten sposób nowe Audi S8 może być bardzo wygodną luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym - wszystko zależy od kierowcy. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oferuje do wyboru pięć profili jazdy.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Ponadto pojazd wyposażono w dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Układ umożliwia niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Łączy zatem bezpośrednią, sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, z doskonałą stabilnością na autostradzie i małym promieniem skrętu.

Nowe Audi S8 może być bardzo wygodną luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym - wszystko zależy od kierowcy. Fot. AudiSportowy mechanizm różnicowy podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje moment obrotowy między tylnymi kołami. Podczas skręcania lub przyspieszania w zakręcie, większość momentu kierowana jest na koło zewnętrzne. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi przenosi moment napędowy na koło wewnętrzne.

Audi S8. Sportowa elegancja nadwozia

Nowe Audi S8 ma 5,18 m długości i standardowo zostało wyposażone w 21-calowe felgi. Sportowego i progresywnego wyglądu nadają pojazdowi przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny, w którym wszystkie elementy, które standardowo są chromowane – aż po końcówki rur wydechowych – stają się błyszcząco czarne.

Klienci wybierać mogą spośród dziewięciu kolorów wnętrza. W gamie kolorystycznej jest np. pastelowy srebrny z portfolio Audi design selection. Górny panel dekoracyjny – nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 – zrobiony jest z karbonu Vector i epatuje trójwymiarowym efektem głębi. Pod nimi umieszczono panel z ciemnego, szczotkowanego aluminium.

Opcjonalnie klient wybrać może matrycowe reflektory diodowe HD Matrix LED ze światłami laserowymi Audi oraz tylne światła w technice OLED.

Audi S8. Progresywne wyposażenie

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów wyposażenia są montowane standardowo, komfortowe, indywidualizowane fotele konturowe o sportowym wyglądzie. Posiadają one szerokie możliwości elektrycznej regulacji, pneumatycznie regulowane podparcia boczne i oddzielne, trójstopniowe ogrzewanie każdego z foteli. Opcjonalnie dostępne z funkcjami wentylacji i masażu. Klienci mogą wybierać spośród najwyższej klasy skór Valcona i Unikat.

Pojazd ma 38 systemów wspomagania kierowcy. Zostały zebrane w dwa pakiety: City i Tour. Adaptacyjny asystent jazdy – centralny system pakietu Tour - wyróżnia się wśród szerokiej gamy systemów wspomagających. Łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, wspomagania jazdy w korkach i śledzenia pasa ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, adaptacyjny tempomat w zależności od warunków drogowych panujących przed nim, przyhamowuje lub przyspiesza nowe Audi S8.

W pakiecie City system Audi pre sense side łączy systemy pre sense front i pre sense rear, tworząc Audi pre sense 360°. Jeśli system wykryje zbliżające się uderzenie boczne, może współpracować z aktywnym zawieszeniem, aby natychmiast unieść nadwozie nawet o 80 mm. Dzięki temu ustawia próg w lepszej pozycji do pochłaniania energii uderzenia, co zmniejsza potencjalne konsekwencje wypadku dla pasażerów.

W pełni wyposażone Audi S8 posiada pięć czujników radarowych, sześć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy.

Audi S8. Systemy wskaźników i connectivity

Nowe Audi S8 może być bardzo wygodną luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym - wszystko zależy od kierowcy. Fot. AudiNowe Audi S8 oferuje progresywne rozwiązania technologiczne, wśród których są nowe usługi cyfrowe i najnowocześniejsze systemy connecivity. Koncepcja obsługi dotykowej MMI jest w pełni cyfrowa. Kierowca steruje prawie wszystkimi funkcjami za pomocą dwóch dużych wyświetlaczy. Może również korzystać z opcji sterowania głosowego oferującego praktycznie nieograniczoną swobodę w formułowaniu pytań i poleceń. Odpowiedzi są udzielane albo na podstawie informacji przechowywanych na pokładzie, albo w chmurze.

Wszystkie informacje istotne z punktu widzenia jazdy wyświetlają się również na ekranie Audi virtual cockpit, który można przełączać pomiędzy dwoma widokami. W trybie jazdy obrotomierz i prędkościomierz są wyświetlane jako duże klasyczne zegary, natomiast w trybie infotainment w centrum ekranu jest mapa nawigacji. Oba widoki mają charakterystyczne dla S czerwone szczegóły graficzne. Specjalny wygląd ekranu Audi virtual cockpit S-performance, w swoim centrum ma duży obrotomierz w postaci wykresu, a moc wyjściowa i moment obrotowy są wyświetlane jako wartości procentowe. Informacje te można również wybrać w MMI. Opcjonalny wyświetlacz head-up display może wyświetlać ważne informacje na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy.

Centrum sterowania systemami infotainment i mediami nowego Audi S8 jest system nawigacji MMI navigation plus. Oprócz asystenta głosowego Amazon Alexa, szeroka gama serwisów Audi connect obejmuje liczne usługi car-to-X wykorzystujące rozproszoną inteligencję floty Audi.

Informacje o sygnalizacji świetlnej to nowa funkcja, którą Audi dodaje sukcesywnie w wybranych miastach europejskich. Dzięki połączeniu z infrastrukturą miejską, pojazd za pośrednictwem serwera odbiera informacje z centralnego komputera sygnalizacji świetlnej i pomaga kierowcy dopasować prędkość odpowiadającą następnej fazie zielonego światła. Audi virtual cockpit wyświetla indywidualną rekomendację prędkości oraz czas pozostały do następnej fazy zielonego światła, o ile kierowca czeka już na świetle czerwonym. W ten sposób system przyczynia się do przewidywalnego i efektywnego stylu jazdy oraz do płynności ruchu drogowego.

Fot. Audi

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi S8 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi S8 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł