W zakładach DKW, w latach pięćdziesiątych, wykonano ręcznie ok. 230 sztuk modelu Monza. Swoją nazwę to dwusuwowe coupé
zawdzięcza rekordom uzyskanym w 1956 r. w wyścigu długodystansowym na torze w mieście Monza. Dzięki karoserii, wykonanej z tworzywa sztucznego, sportowe auto DKW waży 810 kg i należy do klasy pojazdów lekkich. Dziś Monza uchodzi za ikonę wzornictwa. Tym należącym już do klasyków motoryzacji autem, jadą w rajdzie szef stylistów Audi Wolfgang Egger i Fabrizio Giugiaro z Italdesign. Italdesign Giugiaro od maja 2010 r. jest częścią grupy Volkswagen i włączono je w struktury Lamborghini, spółki-córki firmy Audi.
DKW F 91 największe sukcesy odnosił w 1954 r. Z jedynie 34 KM pod maską, Heinz Meier oraz jego pilot Hermann Luba zdobyli wtedy zwycięstwo w klasie do 1000 ccm i uzyskali w ten sposób wielki srebrny puchar rajdu Mille Miglia - Coppa argento grandissima. Jeszcze w
tym samym roku, DKW F 91 zdobywając Mistrzostwo Europy dostarczył następny dowód niezwykłych możliwości tego auta.
Na trasę rajdu o długości 1600 km, wiodącego w trzech etapach z Brescii przez Ferrarę do Rzymu i z powrotem, Audi Tradition wystawi trzy załogi.
Audi jest również jednym z głównych sponsorów Mille Miglia w 2012 r.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?