Linia nadwozia tych dwóch kompaktowych SUV-ów jest kontynuacją pomysłów przedstawionych już w roku 2019, wraz z koncepcyjnymi wówczas Audi Q4 i Audi Q4 Sportback. Wyjątkowo niska linia dachu w stylu coupé w Audi Q4 Sportback e-tron kończy się mocno zarysowanym tyłem, a spojler jest głęboko osadzony na dwuczęściowym tylnym oknie.
Na życzenie, oba kompaktowe elektryczne SUV’y mogą zostać wyposażone w reflektory Matrix LED mocno i precyzyjnie oświetlające drogę, bez oślepiania innych jej użytkowników. Cyfrowe sygnatury świetlne to absolutna nowość na rynku: kierowca w systemie operacyjnym MMI touch może wybrać jedną z czterech sygnatur. Z tyłu, światła tylne połączone są ze sobą homogenicznym pasem świetlnym. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru, w tym nowy metaliczny odcień fioletowy Aurora. Oprócz wyposażenia podstawowego, dostępne są dwie linie wyposażenia zewnętrznego: advanced i S line exterior.
Ich długość: 4,59 m, oznacza nową, wykraczającą znacznie poza ograniczenia tej klasy pojazdów przestrzeń dla pasażerów. Wielkość przedziału pasażerskiego jest porównywalna z przestronnością w SUV’ach klasy wyższej. Nie ma tu też tunelu środkowego. Jeśli chodzi o możliwość schowania różnych przedmiotów: linia produktowa Q4 e-tron otrzymuje wysokie noty za schowki o łącznej pojemności około 25 l, a uchwyty na butelki wbudowane w górną część drzwi stanowią dodatkowy atut. Można w nich bezpiecznie umieścić nawet litrowe butelki i mieć je w idealnie ergonomicznym zasięgu.
Bagażnik oferuje więcej miejsca niż w przypadku innych pojazdów klasy kompaktowej – odpowiada w tym względzie pojazdom klasy średniej-wyższej. W zależności od ustawienia tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wynosi od 520 do 1490 l. w Q4 e-tron i od 535 do 1460 l. w Q4 Sportback e-tron. Klapa bagażnika w obu wersjach otwierana i zamykana jest elektrycznie. Oba modele mogą ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg (z przyhamowaniem, nachylenie terenu 12%), a wersje quattro nawet do 1200 kg.
Inną mocną stroną tego samochodu, niezmiernie istotną pod kątem codziennego użytkowania, jest duży zasięg. Q4 40 e-tron (zużycie prądu w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (NEDC); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0) po jednorazowym ładowaniu akumulatora do pełnej pojemności, przejeżdża do 520 km (w cyklu WLTP). Korzystając z aplikacji myAudi, właściciel może z domu, używając własnego smartfona, aktywować ładowanie i wstępną klimatyzację pojazdu.
Deska rozdzielcza jest delikatnie skierowana w stronę kierowcy. Podzielono ją na odrębne obszary i wyposażono w dwa wyświetlacze, będące jednocześnie osobnymi elementami designu. Tapicerka foteli zawierająca dużą domieszkę poliestru pochodzącego z recyklingu jest dostępna w sportowym pakiecie stylistyki wnętrza S line. Na każde siedzenie wykorzystuje się około dwudziestu sześciu przetworzonych, 1,5-litrowych, plastikowych butelek.
Nowa jest też kierownica z powierzchniami dotykowymi służącymi do sterowania zestawem wskaźników cyfrowych. Infotainmentem i nawigacją steruje się przede wszystkim za pomocą centralnego wyświetlacza MMI touch, który w najwyższym poziomie konfiguracji będzie dostępny w rozmiarze 11,6 cala. Trzecim sposobem obsługi jest system głosowy przetwarzający również wyrażenia z języka potocznego.
Na życzenie, Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron mogą być wyposażone w dodatkową innowację – wyświetlacz danych na szybie head-up display z elementami rzeczywistości rozszerzonej. Nakłada on obrazy informacji dostarczanych przez niektóre systemy wsparcia kierowcy oraz symbole nawigacji na rzeczywisty obraz otoczenia pojazdu, co ułatwia kierowcy ich dostrzeżenie.
Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?