Potencjalni nabywcy Q4 mają zatem prawie rok na podjęcie decyzji, na jaką wersję się zdecydują – na wszechstronność SUV-a, czy na dynamiczną elegancję jego wariantu coupé. Wymiary obu wersji Q4 e-tron są prawie identyczne: Sportback jest o jeden centymetr dłuższy: ma 4,60 m, i o jeden centymetr niższy: jego wysokość to 1,60 m. Z kolei szerokość 1,90 m i rozstaw osi 2,77 m, są dla obu modeli takie same.
Wymiary Audi Q4 Sportback e-tron concept predestynują go do uplasowania się wśród największych pojazdów klasy kompaktowej. Dzięki rozstawowi osi rzędu 2,77 m, wnętrze jest spore i stawia go co najmniej o jedną klasę wyżej. A ponieważ miejsca nie zabiera tu tunel środkowy, Q4 Sportback e-tron concept oferuje dużo miejsca na nogi z przodu i z tyłu.
Oba samochody koncepcyjne posiadają również te same rozwiązania techniczne jeśli chodzi o napęd. Dwa silniki elektryczne generują w obu koncepcyjnych modelach moc systemową 225 kW. Co typowe dla Audi, moc przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro. Obie wersje modelu Q4 rozpędzają się od 0 do 100 km/h w niespełna 6,3 sekundy. Najwyższą prędkość ograniczono elektronicznie do 180 km/h.
Dużych rozmiarów bateria zajmuje prawie całą powierzchnię podłogi między osiami. Bateria ma pojemność 82 kilowatogodzin. Zasięg ponad 450 km – według WLTP – to nowy standard w tej klasie pojazdów. Natomiast wersje z napędem na tylną oś, według standardu WLTP mają zasięg aż 500 km. Technicznie, rodzina modeli Q4 e-tron osadzona jest na modułowej płycie dla pojazdów z napędem elektrycznym (MEB), którą koncern Volkswagen w przyszłości stosował będzie w wielu samochodach elektrycznych klasy kompaktowej i średniej. Audi Q4 Sportback e-tron concept to siódmy z kolei elektryczny pojazd Audi, który wejdzie do produkcji seryjnej. Jego produkcyjna wersja zostanie zaprezentowana w roku 2021.
Marka z czterema pierścieniami w logo rozpoczęła elektryczną ofensywę we wrześniu 2018 roku światową premierą w pełni elektrycznego SUV-a Audi e-tron. Do 2025 roku Audi będzie oferować na najważniejszych rynkach świata ponad 20 modeli samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, a modele zelektryfikowane będą stanowić blisko 40 procent sprzedaży. SUV-y z tego portfolio to m. in. e-tron i e-tron Sportback. Ponadto dostępna będzie cała gama modeli z klasyczna formą karoserii, takich jak Avant i Sportback. Oferta obejmie wszystkie istotne segmenty rynkowe, począwszy od klasy kompaktowej, aż po klasę luksusową.
Zobacz także: Tak prezentuje się pickup Forda w nowej wersji
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?