Audi Q5. Nowy wygląd zewnętrzny
Pojazd ma teraz 4,68 m długości, o 19 mm więcej niż poprzednik. Nie zmieniła się szerokość (bez lusterek bocznych) 1,89 m i wysokość 1,66 m. Duży rozstaw osi wynoszący 2,82 m gwarantuje dużo miejsca we wnętrzu.
Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę wyznaczają trapezoidalne obramowania. Reflektory diodowe mają nową, wysoko umiejscowioną sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Patrząc na pojazd z boku zauważymy, że zarysowana na nowo listwa progowa sprawia, iż model Q5 zdaje się być lżejszy, a prześwit – większy. Z tyłu, nowa jest listwa dekoracyjna między światłami tylnymi oraz dyfuzor ze swą poprzeczną klamrą. Obok podstawowej linii stylistycznej dostępne są dwie linie opcjonalne. W ramach linii „Advanced”, pionowe żebra w osłonie chłodnicy Singleframe podobnie jak osłony podwozia pod przednim i tylnym zderzakiem nie są czarne, lecz chromowane na kolor srebrny. Natomiast linia wyposażenia zewnętrznego „S line” charakteryzuje się sportową kratownicą o strukturze plastra miodu w osłonie chłodnicy Singleframe i chromowaną klamrą otaczającą dyfuzor.
Opcjonalnie tylne światła nowego Audi Q5 wykonane są w technice diod organicznych OLED. Każde ze świateł zawiera w swoim wnętrzu trzy sekcje, po sześć segmentów w każdej sekcji. Wyposażenie standardowe modelu Q5 stanowią obecnie reflektory diodowe, a reflektory diodowe Matrix można zamówić w opcji.
Dwa z dwunastu dostępnych kolorów lakieru to nowości – zielony District i niebieski Ultra. Na życzenie dostępny jest pakiet optyczny czerń.
Audi Q5. Zmiany we wnętrzu
Zaokrąglona listwa dekoracyjna, oddziela od siebie górną i dolną strefę deski rozdzielczej. Centralny punkt stanowi nowy, swobodnie zawieszony wyświetlacz dotykowy MMI touch z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. Nie ma tu już dotychczas stosowanego regulatora obrotowo-przyciskowego na konsoli tunelu środkowego. Zwolnione miejsce wypełnia teraz schowek.
Nabywca odmłodzonego Audi Q5 ma wybór między trzema liniami wyposażenia wnętrza: bazową, design selection i S line. Można je dowolnie łączyć z zewnętrznymi liniami stylistycznymi. Do pakietu stylistycznego wnętrza design selection należy pakiet oświetlenia konturowego/Ambiente.
Audi Q5. Komunikacja ze światem
Sercem koncepcji obsługi w odmłodzonym Audi Q5 jest nowa jednostka główna: modułowa platforma infotainment trzeciej generacji (MIB 3), mająca dziesięciokrotnie większą moc obliczeniową niż jej poprzedniczka - MIB 2.
Centrum obsługi jest konwencjonalna tablica rozdzielcza z umiejscowionym pośrodku systemem informacji kierowcy. Ukoronowaniem rozbudowy systemu jest kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit plus – wysokiej rozdzielczości wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 12,3 cala, z trzema widokami do wyboru. Kierowca steruje trybami widoku za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy. Opcjonalnie dostępny jest też wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy – head-up display.
Elementem wyposażenia standardowego Audi Q5 jest centralny wyświetlacz dotykowy MMI o przekątnej 10,1 cala. Usługi online Audi connect pozwalają na ścisłe skomunikowanie odmłodzonego Audi Q5 z Internetem i z infrastrukturą uliczną. Nawigacja oferuje wysokiej rozdzielczości zdjęcia satelitarne Google Earth, informacje o płynności ruchu ulicznego z dokładnością do pasa ruchu oraz prognozy dotyczące zmian natężenia ruchu. Radio cyfrowe DAB+ to element wyposażenia standardowego.
Audi Q5. Jednostki napędowe
Odmłodzone Audi Q5 na początek na rynku europejskim pojawi się w wersji 40 TDI. Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik generuje moc 204 KM)i moment obrotowy 400 Nm. Aluminiowa skrzynia korbowa waży ok. 20 kg mniej niż w modelu poprzednim, a wał korbowy jest lżejszy o ok. 2,5 kg.
Do niskiego zużycia paliwa przyczynia się również system mild-hybrid (MHEV). Będący częścią tego systemu alternator – rozrusznik (RSG) zaopatruje w energię elektryczną 12-woltową sieć pokładową, której elementem jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Podczas hamowania, alternator – rozrusznik RSG rekuperuje moc i magazynuje ją w akumulatorze. Dzięki systemowi mild-hybrid MHEV, Audi Q5 może żeglować z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości, która spadnie do 22 km/h.
Audi Q5 40 TDI od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.
Już po wprowadzeniu na rynek odmłodzonego modelu Q5, pojawią się kolejne silniki: dwa warianty czterocylindrowego TDI oraz dwie dwulitrowe, czterocylindrowe jednostki TFSI. Ponownie oferowany będzie również dobrze sprzedający się model Audi Q5 TFSI z napędem hybrydowym typu plug-in w dwóch wariantach mocy.
Odmłodzone Audi Q5 jest produkowane w meksykańskich zakładach w San José Chiapa. Na światowych rynkach pojawi się jesienią 2020 roku.
Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?