Audi Q5 zadebiutowało na naszym rynku w 2008 roku i było odpowiedzią niemieckiego producenta na rosnące zainteresowanie klientów pojazdami typu crossover. Należy bowiem pamiętać, że pomimo napędu 4x4, Q5 nie jest pojazdem zdolnym do poruszania się w najcięższym terenie. Mimo to, z jazdą po bezdrożach poradzi sobie lepiej, aniżeli standardowe auta osobowe.
Z zewnątrz, odmienione Q5 poznamy po nowej atrapie chłodnicy typu single frame. Jej górne narożniki zostały ukośnie ścięte, a chromowane pionowe listwy i ringi w logo Audi zostały na nowo wymodelowane. Nowy jest też zderzak, wloty powietrza i reflektory przeciwmgielne. Nowością są również reflektory ksenonowe Xenon Plus, wewnątrz których diodowe światła do jazdy dziennej wąskim pasem okalają zespół żarówek.
We wnętrzu wiele przyrządów otrzymało wąskie chromowane obramowania, a osłony na konsoli środkowej utrzymane zostały w błyszczącej czerni. Wszystkie warianty kierownicy mają zupełnie nową stylistykę. System MMI Navigation plus obsługuje się teraz przy pomocy czterech przycisków, a jego głośność regulowana jest skokowo. Dalsze zmiany dotyczą sterowania podgrzewaniem siedzeń, systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select i wielofunkcyjnej kierownicy. Przy zakupie zmodernizowanego Audi Q5 można wybrać trzy nowe kolory wnętrza oraz trzy rodzaje skór i obić, a elementy ozdobne dostępne są w trzech wariantach okleiny drewnianej i w jednym wariancie aluminium.
Dzięki szerokiemu rozstawowi kół wynoszącemu 2,81 m, pojazd ten zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Oparcie tylnego siedzenia można regulować pod niewielkim kątem. Po
jego złożeniu, pojemność bagażnika powiększa się z 540 do 1560 l. Opcjonalnie dostępne są: system szyn w bagażniku, wannowa wykładzina bagażnika, osłona rozłożonego tylnego siedzenia, elektrycznie zamykana pokrywa bagażnika, przednie siedzenie ze składanym oparciem oraz tylne siedzenie z możliwością przesuwania i z tunelem do przewożenia długich przedmiotów.
W zawieszeniu konstruktorzy Audi zadbali o jeszcze bardziej precyzyjne dostrojenie sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Aluminiowe felgi w większości wersji mają średnicę 18 cali. Na życzenie dostępne są koła w rozmiarze 20 cali oraz zawieszenie sportowe S line. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) rozpoznaje stan nawierzchni i odpowiednio dostosowuje swoje działanie. Klienci w dalszym ciągu mają do dyspozycji wersje z napędem na przednią oś, oraz na wszystkie cztery koła (quattro).
Audi zdecydowało się na zastosowanie sprawdzonych silników benzynowych i wysokoprężnych, znanych z przedliftingowego Q5. Nowością jest jednak odmiana hybrydowa, w której 2-litrowy motor TFSI współpracuje z silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układu to 245 KM. Ponadto, nowością jest również motor 3.0 bi-TDI o mocy 313 KM, dostępny wyłącznie w odmianie SQ5. Wszystkie jednostki montowane w Audi Q5 posiadają już bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie.
Wersja | Silnik | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | Średnie zużycie paliwa (l./100 km) | Cena (zł) |
2.0 TFSI Quattro | benzynowy | 225 | 350 | 7,6 | 7,9 | 173 200 |
2.0 TFSI Quattro Hybrid | benzynowy/elektryczny | 245 | 560 | 7,1 | 6,9 | 231 770 |
3.0 TFSI Quattro | benzynowy | 272 | 400 | 5,9 | 7,1 | 211 200 |
2.0 TDI | wysokoprężny | 143 | 320 | 11,4 | 5,3 | 134 800 |
3.0 TDI Quattro | wysokoprężny | 245 | 580 | 6,5 | 7,5 | 216 600 |
3.0 bo-TDI Quattro | wysokoprężny | 313 | 650 | 5,1 | 7,2 | b.d* |
* ceny tego modelu zostaną podane na początku 2013 roku
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?