Audi Q5 Quattro Hybrid

(red) źródło: Mototarget
Audi Q5 hybrid quattro łączy w sobie osiągi 6-cylindrowego silnika i zużycie paliwa jednostki 4-cylindrowej. Jego wszechstronne, obszerne wnętrze umili wolny czas i rodzinne podróże.
Fot. Audi
Fot. Audi

Pod maską znajduje się benzynowy motor 2.0 TFSI o mocy 211 KM oraz silnik elektryczny o mocy 54 KM. Silniki te łącznie dostarczają moc 245 KM, co wynika z różnicy obrotów przy osiąganiu maksymalnej mocy obu silników. Średnie zużycie paliwa, mierzone w cyklu NEFZ, wynosi zaledwie 6,9 litra na 100 km.

Konstruktorzy Audi Q5 hybrid quattro zwrócili szczególną uwagę na wydajność elektrycznego silnika. Utrzymując prędkość 60 km/h, jest w stanie przejechać do trzech kilometrów wykorzystując jedynie silnik elektryczny, który maksymalnie rozpędza samochód do 100 km/h.

**CZYTAJ TAKŻE

Ruszyła produkcja Audi Q3Nowe Audi A6 Avant

**

Fot. Audi
Fot. Audi

Audi Q5 hybrid quattro mierzy 4,63 metra długości i 1,90 metra szerokości, zaś jego wysokość wynosi tylko 1,63 metra. Jak na standardy klasy SUV, charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cx na poziomie zaledwie 0,32).

Tym, co wyróżnia z zewnątrz Audi Q5 hybrid quattro od pozostałych wersji Q5, jest umieszczony po bokach i na pokrywie bagażnika napis "Hybrid", osłona chłodnicy Singleframe w lśniącej czerni, ekskluzywny lakier srebrny Arktis, 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich w 10-ramiennej stylistyce oraz chromowanei końcówki rur wydechowych. Na życzenie samochód można zamówić z reflektorami ksenonowymi wraz ze światłami do jazdy dziennej i tylnymi reflektorami wykonanymi w technologii LED.

Duży rozstaw osi (2,81 m) zapewnia pasażerom dużo miejsca we wnętrzu samochodu. Siedzenia mają ergonomiczny kształt i można je regulować na wiele sposobów. Tylne siedzenia dają się nie tylko przesuwać, ale również ich oparcia w łatwy sposób składają się. Dzięki temu pojemność bagażnika wzrasta z 460 na 1 480 litrów. Akumulatory litowo-jonowe umieszczono w bezpiecznym miejscu - pod podłogą bagażnika, nie ograniczając w ten sposób jego pojemności.

Fot. Audi
Fot. Audi

Wnętrze Audi Q5 hybrid quattro cechuje funkcjonalna i elegancka stylistyka. Kokpit zaprojektowano z myślą o kierowcy, jego obsługa jest intuicyjna. Na desce rozdzielczej umieszczono wskaźnik mocy, który na skali od 0 do 100 % pokazuje kierowcy aktualny stan naładowania akumulatorów. Oprócz tego wszystkie parametry samochodu wyświetlane są na ekranie systemu MMI.

Układ jezdny podkreśla dynamiczny charakter samochodu. Zmniejszenie oporu powietrza osiągnięto poprzez obniżenie zawieszenia o 25 mm. Bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego sprawia, że manewry kierowcy są jeszcze bardziej precyzyjne. Oś przednia oraz tylna wykonane są w dużej mierze z aluminium. 17-calowe hamulce zapewniają dużą siłę hamowania. Obręcze 19-calowe ze stopu metali lekkich z oponami w rozmiarze 255/35 montowane są seryjnie. Na życzenie dostępne są również obręcze o średnicy 20 cali.

Fot. Audi
Fot. Audi

System ESP został wzbogacony o nowe funkcje, oferowane obecnie jedynie przez Audi. Dzięki odpowiednim czujnikom wykrywa teraz czy zamontowano bagażnik dachowy, który przesuwa punkt ciężkości samochodu. Maksymalne obciążenie dachu wynosi 75 kg. W takiej sytuacji system ESP uaktywnia się trochę wcześniej, co czyni go jeszcze bardziej skutecznym.

Montowany seryjnie asystent zjazdu zapewnia bezpieczne zjeżdżanie ze stromych wzniesień, utrzymując stałą prędkość poniżej 30 km/h. Systemy ESP i ABS wyposażone zostały w nowe funkcje przeznaczone do jazdy terenowej. W terenie system ESP czuwa nad zapewnieniem maksymalnej przyczepności. Zaś system ABS automatycznie rozpoznaje rodzaj nawierzchni i w zależności czy jest to piasek lub żwir, odpowiednio się do niej dostosowuje.

Wyposażenie Audi Q5 w wersji hybrid obejmuje min. klimatyzację, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem oraz system nawigacji satelitarnej, kluczyk komfortowy automatycznie otwierający drzwi, duży panoramiczny szklany dach, rolety przeciwsłoneczne tylnych szyb bocznych oraz dynamiczne reflektory adaptive light doświetlające zakręt. Asystent świateł drogowych automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania, zaś przednie siedzenia mogą zostać wyposażone w funkcję ogrzewania i wentylacji.

Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
Fot. Audi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty