Audi Q8. Silniki, wyposażenie i systemy nowego SUV-a Coupe

Mariusz Michalak
Audi Q8Mający 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości SUV coupe, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa ma 1755 litrów.  Fot. Audi
Audi Q8Mający 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości SUV coupe, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa ma 1755 litrów. Fot. Audi
BMW X6 i Mercedes GLE Coupe mają nowego rywala. To SUV Coupe, który jest szerszy od Audi Q7 i został naszpikowany elektroniką.

Mający 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości SUV coupe, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa ma 1755 litrów. 

Muskularny, pionowo ustawiony grill wraz z wysuniętym mocno do przodu frontowym spojlerem oraz mocno zaakcentowane wloty powietrza to główne cechy stylistyczne nowości. Linia dachu elegancko opada ku tyłowi i przechodzi w delikatnie pochylone słupki D. Spojler, listwy wykańczające nadkola, listwy drzwi i dyfuzor mają kontrastowe kolory, by jeszcze mocniej podkreślić off-roadowy wygląd auta. Drogę przed samochodem oświetlają standardowe reflektory diodowe lub dostępne opcjonalnie reflektory diodowe HD Matrix LED.

Audi Q8<br><br>Mający 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości SUV coupe, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa ma 1755 litrów.  <br><br>Fot. Audi Pojazd ma być oferowany z silnikami o pojemności 3 litrów z technologią mild hybrid. Benzynowa jednostka V6 ma 340 KM, a wysokoprężna dostarcza 231 lub 286 KM. 48-woltowy podstawowy układ elektryczny zawiera dwa ważne moduły: akumulator litowo-jonowy oraz alternator-rozrusznik. Podczas hamowania system ten może odzyskać nawet 12 kW mocy i przekazać ją do akumulatora. Technika MHEV pozwala na długie fragmenty jazdy w trybie tzw. żeglowania, z wyłączonym silnikiem. W takiej sytuacji, system start-stop zaczyna działać przy prędkości 22 km/h.

Dyferencjał standardowo przenosi moc silnika na oś przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli zachodzi taka potrzeba, przekierowuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą trakcją. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia jest w tym aucie standardem. Opcjonalnie, w zestawieniu z komfortowym lub sportowym zestrojeniem, Audi oferuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia. W zależności od sytuacji drogowej lub od preferencji kierowcy, może ono podnieść całą karoserię
o ok. 90 milimetrów.

Obok standardowego, progresywnego układu kierowniczego, zmieniającego przełożenie na bardziej bezpośrednie w zależności od kąta skrętu kierownicy, Audi oferuje również opcjonalny układ czterech kół skrętnych. Układ ten może przy małych prędkościach skręcić koła tylne pod kątem max. 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu, co poprawia zwrotność samochodu. Może również skręcić je pod takim samym kątem w kierunku tym samym co kierunek skrętu pojazdu przy prędkościach wyższych. To z kolei wpływa na poprawę stabilności na drodze.

Centralnym elementem wnętrza jest dotykowy, górny wyświetlacz systemu MMI touch response. Mający wygląd czarnego panelu ekran, gdy jest wyłączony zlewa się z również czarną powierzchnią otoczenia. W Audi Q8 niemal każdą funkcję można wywołać na jednym z dwóch dużych wyświetlaczy. Wyświetlacz górny, o przekątnej 10,1 cala, służy do obsługi systemów infotainment i nawigacji. Natomiast ekranu dolnego, o przekątnej 8,6 cala, kierowca używa do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortu podróży oraz do wprowadzania tekstu.

Wszystkie wskaźniki wyświetlane są na ekranie w pełni cyfrowego kokpitu – Audi virtual cockpit. Na ekranie o przekątnej 12,3 cala wywołać można z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej dwa widoki. Opcjonalna wersja plus oferuje widok trzeci – bardzo sportowy. Wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display, również prezentuje najważniejsze informacje, w tym prowadzenie po obranym przez nawigację pasie jazdy.

Zobacz także: Testujemy hybrydę z napędem 4x4

Audi Q8<br><br>Mający 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości SUV coupe, jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i niższy niż siostrzane Audi Q7. Na życzenie dostępny jest system trzech przesuwanych wzdłuż foteli z tyłu. Ze złożonymi oparciami z tyłu, przestrzeń bagażowa ma 1755 litrów.  <br><br>Fot. Audi Na niektórych rynkach, Audi Q8 standardowo wyposażane będzie w najbardziej rozbudowany system infotainment, MMI navigation plus. W jego skład wchodzi moduł transferu danych Audi connect pracujący w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi. System nawigacji potrafi, bazując na poprzednich podróżach, rozpoznać preferencje kierowcy i dzięki temu udzielać mu inteligentnych podpowiedzi. 

Wśród systemów wnoszących swój wkład w bezpieczeństwo jazdy są m.in. adaptacyjny tempomat - adaptive cruise assist, asystent wydajności, asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed zmianą pasa, ostrzeżenie o wysokich krawężnikach oraz kamery 360 stopni. Pojawi się również funkcja automatycznego wjazdu do garażu  - remote garage pilot, która zacznie być montowana w Audi Q8 w roku 2019. Funkcja ta pozwala na całkowicie autonomiczne wprowadzanie i wyprowadzanie tego SUV-a z garażu pod nadzorem kierowcy. Kierowca wysiada wtedy z samochodu jeszcze przed bramą garażową, a następnie aktywuje system na swoim smartfonie z aplikacją myAudi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty