Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Audi RS 5 Coupé i Audi RS 5 Sportback. Tak odmienił je lifting

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Fot. Audi Obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Osłona chłodnicy Singleframe stała się teraz szersza i bardziej płaska. Dzięki takiemu wyglądowi, nawiązuje ona do stylistyki „większych braci” - RS 6 i RS 7. Otwory wentylacyjne nad grillem Singleframe przywodzą na myśl klasyczne Audi Sport quattro z 1984 roku. Opcjonalne, diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem Audi posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5. Duże, mocno wyprofilowane wloty powietrza po bokach otrzymały nowy, pięciokątny wygląd.

Audi RS 5 Coupé i Audi RS 5 Sportback. Wygląd zewnętrzny i wnętrze

Obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Fot. Audi Przeprojektowane zostały również strefy progów oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu. Pakiety stylistyczne w kolorach błyszczącej czerni, matowego aluminium i karbonu, nadają przodowi samochodu i strefom progów zindywidualizowanego wyglądu. Cztery pierścienie i logo RS na życzenie również mogą być czarne. Do palety kolorów dodano dwie nowe barwy: niebieską Turbo i czerwoną Tango. Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie cztery kilogramy.

Poziome linie i ciemne kolory zdominowały wnętrze odświeżonego Audi RS 5. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie w całości skórą Finenappa. Pakiet stylistyczny RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest również dostępny na życzenie. Niektóre elementy wnętrza: kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan, pokryte są Alcantarą z czerwonymi lub szarymi, kontrastowymi przeszyciami.
 
Nowa koncepcja obsługi obu wersji RS 5 skoncentrowana jest wokół 10,1-calowego ekranu MMI touch display. Duży, wyglądający niczym zawieszony w powietrzu ekran z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej, zwrócony jest delikatnie w stronę kierowcy. Jeśli samochód wyposażony jest w najwyższą wersję systemów infotainment, system MMI navigation plus, ekskluzywny widok ekranu RS daje kierowcy wgląd w temperaturę układu napędowego, w przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, w mechanizm różnicowy quattro sport oraz w ciśnienie i temperaturę opon.

W opcjonalnym wirtualnym kokpicie Audi virtual cockpit plus (przekątna ekranu: 12,3 cala), kierowca wybierać może różne wersje wyglądu ekranu. Jeden z nich to ekran RS wyświetlający skalę prędkości obrotowej w postaci kąta, w którego wnętrzu znajduje się wskaźnik zmiany biegów. Gdy prowadzący pojazd naciśnie przycisk RS MODE na kierownicy, wybrać może jeden z dwóch zindywidualizowanych trybów RS. Wtedy też włącza się ekran RS, pokazując np. maksymalne wartości siły przeciążenia g. Opcjonalny wyświetlacz informacji na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display, wyposażony został w specjalną grafikę RS.

Audi RS 5 Coupé i Audi RS 5 Sportback. Jaki napęd?

Obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Fot. Audi Silnik 2.9 TFSI biturbo V6, serce modelu RS 5, wytwarza moc 331 kW (450 KM) i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1900 obr./min. Obie wersje modelowe od 0 do 100 km/h przyspieszają w 3,9 sekundy i na żądanie mogą rozpędzić się do 280 km/h.

Zobacz także: Używany Peugeot 607. Czy warto kupić?

Ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic, przenosi moc silnika wprost do stałego napędu na cztery koła quattro. Kierowca może samodzielnie zmieniać biegi przy pomocy nowych, teraz większych, aluminiowych manetek przy kierownicy. Układ napędowy quattro, niezależnie od warunków atmosferycznych, zapewnia obu wersjom RS dodatkową ilość trakcji, dynamiki i stabilności. Dzięki opcjonalnemu, sportowemu mechanizmowi różnicowemu tylnej osi rozdzielającemu aktywnie moment napędowy pomiędzy tylnymi kołami, prowadzenie auta staje się jeszcze bardziej sportowe.

Obie wersje RS 5 standardowo wyposażone są w twarde zawieszenie RS sport. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy DRC oraz z kontrolą stabilizacji nadwozia. Zawieszenie to bazuje na stalowych sprężynach oraz na regulowanych w trzech stopniach amortyzatorach, połączonych

Audi RS 5 Coupé i Audi RS 5 Sportback

Topowa wersja systemów infotainment MMI navigation plus, do obsługi swych wielu funkcji wykorzystuje nową jednostkę centralną - modularną platformę systemów infotainment trzeciej generacji - MIB 3. Bogata oferta Audi connect dodaje do systemu nawigacji gamę usług online. Standardowo na pokładzie samochodu znaleźć można ponad 30 systemów wsparcia kierowcy. Wiele innych dostępnych jest jako indywidualne opcje albo w ramach dostępnych na życzenie pakietów Drive i Park.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Fot. Audi

Obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości