Audi RS Q3 Concept

(mj/ip)
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Na targach Auto China 2012 w Pekinie, Audi zaprezentowało samochód koncepcyjny bazujący na najmłodszym przedstawicielu z rodziny Q. Samochód ten jest sportową wersją najmniejszego SUVa niemieckiej marki.

RS Q3 ma poszerzoną i obniżoną o ok. 25 mm karoserię, która w połączeniu z takimi detalami jak: czarne kratki osłony ułożone w

Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi

kształt plastrów miodu czy przyciemnione reflektory, nadają Audi sportowego charakteru. Także zderzak został zaprojektowany na nowo. Na pierwszy rzut oka widzimy potężne zewnętrzne wloty powietrza, które podzielone są na dwa segmenty. Wiele detali auta zostało wykonanych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Są to m.in. przedni i tylny spojler oraz obudowy lusterek. Światła tylne oraz światła dodatkowe umieszczone w zderzaku, zostały przyciemnione w kolorze antracytu.

Wnętrze Audi RS Q3 concept zdominowała czerń, widoczna zarówno na podsufitce, jak i wykładzinach, dywanikach czy skórze wyłożonej na desce rozdzielczej. Kontrastuje z tym ciemnoniebieska Alcantara. Ciekawym rozwiązaniem jest użycie niebieskiego koloru w elementach dekoracyjnych wykonanych z wcześniej przeze mnie wspomnianego CFK,

Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi

w który wpleciono błyszczące niebieskie włókno szklane.

Jednak najważniejszą i najbardziej intrygującą rzeczą w RS Q3 concept jest to, co zamontowano pod maską. Jest to 2.5 silnik TFSI o pojemności 2480 cm3, który generuje moc 360 KM. Przekłada się to na doskonałe osiągi. Samochód potrzebuje 5,2 sekundy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h, zaś prędkość maksymalna wynosi 265 km/h. Moc auta przekazywana jest przez stały napęd na cztery koła – Quattro, za pomocą siedmiostopniowej skrzyni biegów S-tronic. Oczywiście podczas normalnych warunków drogowych, auto kieruje swoją moc niemal wyłącznie na przednie koła. W przypadku, gdy system wykryje jakikolwiek poślizg, dołączy  tylną oś za pomocą wielopłytkowego sprzęgła z elektronicznym sterowaniem.

Auto wyposażone jest w obręcze kół o rozmiarze 8,5 J x 20, a opony mają rozmiar 255/30.

Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
Audi RS Q3 Concept, Fot: Audi
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty