Audi RS5. Po raz pierwszy dostępne w wersji Sportback

Mariusz Michalak
Audi RS5 Sportback Za napęd odpowiada silnik 2.9 TFSI V6 biturbo o mocy 444 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 96 km/h Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 280 km/h.fot. Audi
Audi RS5 Sportback Za napęd odpowiada silnik 2.9 TFSI V6 biturbo o mocy 444 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 96 km/h Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 280 km/h.fot. Audi
Podczas New York International Auto Show (28 marca – 9 kwietnia 2018 r.) debiutuje Audi RS 5 Sportback. Za jego napęd odpowiada silnik 2.9 TFSI V6 biturbo.

Zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, wypukła maska silnika (tzw. power dome) to cechy charakterystyczne auta. Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro. Obok reflektorów zauważyć można dodatkowe, błyszczące czernią elementy stylistyczne. Dzięki nim, nowe RS 5 Sportback sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji. Pakiety „Lśniąca czerń”, „Matowe aluminium” i „Carbon” umożliwiają daleko idącą indywidualizację nowego Audi RS 5 Sportback.

Za napęd odpowiada silnik 2.9 TFSI V6 biturbo o mocy 444 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 96 km/h Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 280 km/h.

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi moment obrotowy z silnika 2.9 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami.

Wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. 480-litrowy bagażnik ma kształt prostopadłościanu. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 1300 l. Oparcie tylnej kanapy standardowo podzielone jest w stosunku 40:20:40. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.

Sportowy charakter pojazdu podkreślają detale, m.in. sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej kierownicy sportowej. Kierownica, listwy progowe, dźwignia zmiany biegów oraz fotele, noszą emblematy S. Dodatkowy ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnał informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Głównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS są czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS.

 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty