Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Audi RS6 firmy Quattro GmbH

Data publikacji: Autor: (ms)

 Jego niespotykana moc, pernamentny napęd na cztery koła quattro, bardzo wydajny układ hamulcowy i innowacyjne podwozie DRC wyznaczają nowe wzorce.

Audi RS6 to samochód jedyny w swoim rodzaju.

Silnik V8 o pojemności 4.2 litra osiąga w Audi RS6 moc maksymalną 331 kW (450 KM) przy obrotach od 5700 do 6400 /min. Niespotykane jest jednak to, że maksymalny moment obrotowy o wartości 560 Nm jest dostępny w nie zwykle szerokim zakresie obrotów: od 1950 aż do 5600 /min. Jednostka napędowa Audi RS6 dysponuje aluminiowym kadłubem, techniką pięciozaworową z trzema zaworami wlotowymi i dwoma wylotowymi. Sprawność dwóch turbosprężarek została podwyższona dzięki chłodzeniu powietrza doładowującego.

Układ hamulcowy Audi RS6 został skonstruowany zupełnie na nowo - dostosowany do wysokich osiągów jednostki napędowej. Zarówno koła osi przedniej, jak i tylnej posiadają tarcze hamulcowe wykonane w technologii łączenia pochodzącej ze sportu motorowego.

Aluminiowa piasta tarczy hamulcowej redukuje ciężar, co z kolei pozwala zmniejszyć masy niereserowane. Połączenie z wentylowanym od wewnątrz żeliwnym pierścieniem ciernym zapewnia czternaście promieniowych kołków stalowych. Tego typu konstrukcja umożliwia różną rozszerzalność cieplną elementów składowych tarczy bez ich niepożądanej deformacji.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości