Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Audi RS6. Samochód idealny

Data publikacji: Autor: Kacper Rogacin

Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin 13 Fiatów Tipo. 9 Volkswagenów Golfów. 6 Mazd MX-5. 3 Fordy Mustangi. Oto kilka możliwych odpowiedzi na pytanie, jakie auta możemy kupić za 570 tysięcy złotych. Propozycji jest o wiele więcej, ale prawidłowa odpowiedź jest jedna. Brzmi: Audi RS6.

Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin Na początek dobra rada – jeśli chcecie poczuć się jak gwiazdy Hollywood, których każdy krok śledzi błysk fleszy paparazzich, sprawcie sobie „RS-szóstkę”. W tym aucie nawet krótki wypad do supermarketu skończy się przynajmniej kilkoma zdjęciami, zrobionymi wam przez fanów motoryzacji. Zatrzymując się na światłach nie zdziwcie się, jeśli przed waszym samochodem kucnie nieznajomy facet z aparatem w ręku. Dla RS6 to normalka.

Istnieje naprawdę niewiele aut w takiej kategorii cenowej, które potrafią tyle, co to Audi. Weźmy choćby o wiele tańszego nowego Mustanga. Ma podobne osiągi, przebija RS6 „duchem”, ale do codziennej jazdy po mieście niekoniecznie się nadaje. Za to bestia spod znaku czterech obręczy sprawdzi się fenomenalnie zarówno na torze wyścigowym, jak i w drodze z dziećmi do przedszkola, czy w weekendowym wypadzie do domku na Mazurach.

Historia „RS-szóstki” sięga 2002 roku, kiedy na bazie płyty podłogowej C5 koncernu Volkwagen AG stworzono pierwszą usportowioną wersję Audi A6. Sercem pierwszej generacji był 4.2-litrowy silnik V8 wspomagany układem bi-turbo. Jednostka dostarczała 450 KM mocy, dzięki czemu auto rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.

Następna odsłona RS6, wyposażona w 10-cylindrowy, 5-litrowy silnik zadebiutowała w 2007 roku. Tym razem moc wynosiła potężne 580 KM, natomiast maksymalna prędkość wzrosła z 250 km/h do 330 km/h.

Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin O ile dwie pierwsze generacje czerpały wizualnie bardzo mocno z Audi A6, o tyle trzecie wcielenie RS6 (obecne na rynku od 2013 roku) otrzymało bardzo indywidualny wygląd. Nadal widać w nim rzecz jasna ducha „A-szóstki”, ale auto ma zdecydowanie ostrzejsze i bardziej agresywne rysy. Przede wszystkim jest niższe i szersze od modelu, na którym je oparto. Posiada też duże lampy, a także proste, ale wyraziste przetłoczenia z boku oraz muskularny tył. Co najważniejsze, mimo nadwozia kombi, RS6 wygląda piekielnie agresywnie i prezentuje się o wiele lepiej, niż wiele hot-hatchy.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu. Z przodu pod grillem dodano też sporych rozmiarów napis „quattro”. Testowany egzemplarz wyposażono w wart 68 900 zł pakiet RS Dynamic Plus, który zawierał ceramiczne hamulce z przodu i z tyłu, sportowe zawieszenie RS Plus oraz reflektory w technologii Matrix LED. Za dopłatą w wysokości 5590 zł otrzymamy sportowy układ wydechowy z czarnymi końcówkami.

Jedną z największych wad superszybkich samochodów są ich kabiny – zwykle bajeczny wygląd karoserii musi rekompensować niewygodę we wnętrzu, gdzie jest po prostu mało miejsca. Audi RS6 jest w tym wypadku wyjątkiem, bo nadwozie kombi sprawia, że miejsca w środku jest mnóstwo – czteroosobowa rodzina pomieści się w „RS-szóstce” bez najmniejszego problemu.

Najwyższą ocenę zbierają też fotele. Z przodu zamontowano regulowane elektrycznie sportowe siedzenia typu RS6, a wszystko obito skórzaną tapicerką Valcona z pikowaniem w kształcie plastra miodu (5310 zł). Przeciążenia w RS6 są momentami zabójcze, ale sportowe fotele zapewniają świetne trzymanie przy ostrym wchodzeniu w zakręty. Skórą obszyto też wielofunkcyjną kierownicę sportową, za którą schowano manetki do zmiany przełożeń oraz dźwignię 8-przełożeniowej automatycznej skrzyni biegów.

W standardzie na pokładzie zamontowano komputer z kolorowym wyświetlaczem, obsługujący całą rzeszę systemów multimedialnych. Ekran pozwala kontrolować klimatyzację, nawigację, system audio (wart 5540 zł Bose Surround Sound), a także kamery cofania (przednią, tylną oraz dwie boczne, w cenie 6200 zł). Dodatkowo kierowca może wybrać tryb jazdy lub sprawdzić dane pokładowe, natomiast dzięki wejściu DVD, pasażer... może obejrzeć film.

Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin

Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w poniedziałek.

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi RS6 zdjęcia

Audi RS6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi RS6 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł