Audi S3 Cabriolet

(ip)
Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi
Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi
Audi prezentuje model S3 Cabriolet, czyli czystą dynamikę w aucie bez dachu. Silnik 2.0 TFSI generuje 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Pomimo tak dużej mocy, w połączeniu z przekładnią S tronic, zużywa średnio tylko 7,1 l paliwa na 100 km. Naturalnie Audi S3 Cabriolet posiada stały napęd na cztery koła quattro.

Już sam wygląd świadczy o sportowej naturze Audi S3 Cabriolet. Jego wymiary przedstawiają się następująco: długość 4,43

Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi
Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi

m, rozstaw osi 2,60 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,39 m. Osłonę chłodnicy Singleframe otoczono chromowanym obramowaniem. Kratownica ma barwę szarej platyny, a podwójne, poziome elementy wzmacniające - kolor aluminium. Mniejsze kratownice o strukturze plastra miodu i z podwójnymi, masywnymi wzmacnieniami, wypełniają wloty powietrza charakteryzujące się masywnymi krawędziami. Emblematy S zdobią tył i przód pojazdu. Patrząc na auto z boku, w oczy rzucają się przede wszystkim aluminiowe listwy obramowania przedniej szyby i górnych brzegów karoserii oraz obudowy lusterek bocznych i listwy progowe w kolorze aluminium. Samochód standardowo wyposażono w diodowe światła tylne. Krawędź pokrywy bagażnika wymodelowano w kształcie spojlera, a zderzakom nadano nową formę. Wąskie wykończenie
w kolorze aluminium i charakterystyczne cztery poziome żebra, to znak rozpoznawczy dyfuzora o barwie platyny, w którym umieszczono cztery końcówki rur układu wydechowego. Nowy kabriolet Audi ma tkaninowy dach z elektrohydraulicznym napędem. Dzięki użyciu magnezu, aluminium i najtwardszej stali, udało się zapewnić niski ciężar tego elementu. Izolująca pianka wszyta w tkaninę redukuje poziom hałasu we wnętrzu. Dach dostępny jest w trzech kolorach. Otwiera się i zamyka w czasie 18 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. W przypadku zderzenia, system aktywnej ochrony przed skutkami wywrotki chroni pasażerów.

Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi
Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi

Audi S3 Cabriolet napędza benzynowa jednostka 2.0 TFSI. Najwyższa moc silnika -  221 kW (300 KM), osiągalna jest pomiędzy 5500 a 6200 obr./min. W zakresie pomiędzy 1800 a 5500 obr./min, motor generuje moment obrotowy 380 Nm.
Tak zestopniowana jednostka napędowa, w połączeniu z automatyczną przekładnią S tronic sprawia, że od 0 do 100 km/h Audi S3 Cabriolet rozpędza się w 5,4 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h.
Ciężar własny to zaledwie 1620 kg. Według testów zużycia paliwa NEDC, S3 Cabriolet z przekładnią S tronic potrzebuje zaledwie 7,1 l benzyny na 100 km. Emituje przy tym 165 g dwutlenku węgla na kilometr.

W montowanej seryjnie, automatycznej przekładni S tronic, niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, wpływające na obniżenie obrotów, a co za tym idzie na niższe zużycie paliwa. Błyskawicznie zmieniająca przełożenia dwusprzęgłowa skrzynia biegów pracuje w dwóch trybach automatycznych D i S. Kierowca może również zmieniać biegi samodzielnie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub opcjonalnych manetek przy kierownicy.
Funkcja wolnego biegu skrzyni S tronic dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu. Wolny bieg uaktywnia się gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency, a kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Dzięki funkcji Launch Control, aktywnej podczas startu z pełnym przyspieszeniem, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem kół.

Audi S3 Cabriolet,  Fot: Audi
Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi

Jak każdy model S, Audi S3 Cabriolet wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. Jego charakterystyczne właściwości pozwalają na przyspieszanie bez poślizgu kół i zapewniają dynamikę, bezpieczeństwo oraz stabilną jazdę po prostej. Sercem napędu quattro w modelach Audi z poprzecznie montowanym silnikiem jest nowo zaprojektowane, hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe z elektroniczną blokadą. Kompaktowe i wytrzymałe sprzęgło umieszczono na końcu wału, przed mechanizmem różnicowym tylnej osi. Dzięki takiej pozycji, mimo swojego stosunkowo niskiego ciężaru, przyczynia się do zrównoważonego podziału obciążeń między osiami.

W porównaniu z Audi A3 Cabriolet, karoserię Audi S3 Cabriolet, dzięki sportowemu podwoziu S, zawieszono o 25 mm niżej.
Auto jeździ na oponach w rozmiarze 225/40 R18, na aluminiowych pięcioramiennych obręczach 8J x 18 ze srebrną, polerowaną na wysoki połysk powierzchnią. By zredukować ich ciężar, koła wytwarzane są w technice tłoczenia kształtowego aluminium. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm wydają się być bardzo duże. Ich czarne, lakierowane zaciski hamulcowe – opcjonalnie także czerwone – zdobi emblemat S3. Elektromechaniczny hamulec postojowy zintegrowano z układem hamulcowym tylnej osi. W Audi S3 Cabriolet zastosowano również kolejną generację elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC. Montowany seryjnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kontroluje sposób pracy silnika i układu przeniesienia napędu, a także wsparcie układu kierowniczego oraz działanie przekładni S tronic. Kierowca sam określa, czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual.

Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi
Audi S3 Cabriolet, Fot: Audi

Wnętrze Audi S3 Cabriolet, całe skąpane w czerni, sprawia niezmiernie przejrzyste i eleganckie wrażenie.  Z tyłu pojazdu mieszczą się dwie dorosłe osoby, a wejście ułatwia ich wsiadanie i wysiadanie. Bagażnik o pojemności 285 litrów można powiększyć po złożeniu oparć. Przy złożonym dachu, jego pojemność wynosi 245 litrów. Standardowe listwy ozdobne wykonano z szczotkowanego, matowego aluminium, a wiele elementów obsługi również lśni aluminiowo. Tła zegarów mają ciemnoszary, metaliczny kolor, charakterystyczny dla modeli S, a ich skale i wskazówki są białe. Trójwymiarowe logo S3 i wskaźnik ładowania to dodatki wpisane w tarczę prędkościomierza. Kolorowy system informacji kierowcy jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor pokładowy (standard, jeśli na pokładzie znajduje się co najmniej radio MMI), po uruchomieniu auta wita kierowcę specjalnym ekranem S3. Sportowe fotele zapewniają właściwe podparcie ciała. Ich siedziska można przedłużyć, a oparcia ozdobiono emblematami S3. Elementem wyposażenia seryjnego Audi S3 Cabriolet jest także skórzana kierownica sportowa z emblematem S3. Na życzenie, Audi montuje wielofunkcyjną kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem, opcjonalnie także z manetkami. Seryjnie znajdziemy tu również pedały i podparcie lewej stopy wykonane ze szczotkowanej stali szlachetnej. Aluminiowe listwy progowe zdobią emblematy S3.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty