Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36844 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Audi S8. Luksus i sportowe osiagi

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Audi S8 

Nowe Audi S8 (D5) napędzane jest 4-litrową, podwójnie-doładowaną jednostką benzynową V8 o mocy 571 KM. Auto posiada trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy. 

Fot. Audi Nowe Audi S8 (D5) napędzane jest 4-litrową, podwójnie-doładowaną jednostką benzynową V8 o mocy 571 KM. Auto nie będzie oferowane z jednostką wysokoprężną.

Dla tej sportowej limuzyny o długości 5,17 metra dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Detale zderzaka przedniego, progów i obudów lusterek zewnętrznych, a także dwóch typowych dla modeli typu S podwójnych rur wydechowych, podkreślają sportowy charakter samochodu.

Silnik V8 z systemem mild-hybrid zapewnia 571 KM oraz 800 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika. 

System mild-hybrid (MHEV) redukuje zużycie paliwa. Alternator-rozrusznik RSG czerpiący energię z 48-woltowej pokładowej sieci elektrycznej i dodatkowy akumulator litowo-jonowy, umożliwiają tzw. żeglowanie pojazdu z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart oraz poszerzają zakres działania systemu start-stop. Dzięki temu, w codziennym użytkowaniu uzyskać można oszczędności paliwa rzędu 0,8 litra na 100 km. System odłączanych na życzenie cylindrów – cylinder on demand, wyłączający pojedynczo cylindry w przypadku jazdy z niskimi obciążeniami, dodatkowo wpływa na wydajność jednostki napędowej. System zarządzania dźwiękiem posiada specjalną funkcję aktywnej eliminacji hałasów, dzięki której komfort akustyczny we wnętrzu pojazdu jest na najwyższym poziomie.

Zobacz także: Kosztowne awarie silnika benzynowego

System Audi drive select oferuje pięć trybów do wyboru. Nowością jest tu tryb „Comfort +”. Sprawia on, że nawet ostre pokonywanie zakrętów jest bardzo komfortowym doświadczeniem. By zmniejszyć przyspieszenia boczne działające na pasażerów, karoseria auta pochyla się w zakręt o ok. 3 stopnie. W trybie „dynamic” zawieszenie S8 staje się bardzo twarde. Maksymalny kąt przechyłu podczas szybkiego pokonywania zakrętów wynosi wtedy zaledwie ok. 2,5 stopnia (dla porównania: w przypadku standardowego zawieszenia karoseria odchyla się o ok. 5 stopni). Zależny od sytuacji rozkład momentów przechyłu umożliwia zachodzenie sytuacji samopoziomowania, które jest neutralne lub minimalnie nadsterowne. Aktywne zawieszenie oferuje jeszcze jedną nową, unikalną funkcję. Karoseria może unieść się nawet o ok. 50 mm, by zapewnić pasażerom jeszcze bardziej wygodne wyjście lub wejście do samochodu.

Trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy w nowym S8 zebranych zostało w dwa pakiety: City i Tour. Spośród szerokiej gamy systemów wspomagających, najbardziej wyróżnia się adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, system ten samodzielnie przyhamowuje i przyspiesza nowe Audi S8 w zależności od przewidywanych warunków drogowych przed pojazdem. W pakiecie City – Miasto, połączono działanie systemów Audi pre sense side, Audi pre sense front i Audi pre sense rear, tworząc jeden system: Audi pre sense 360°. Jeśli system ten wykryje zagrożenie uderzeniem innego pojazdu w bok naszego samochodu, wywołuje reakcję predyktywnego, aktywnego zawieszenia, które unosi karoserię nawet o 80 mm. Dzięki temu progi przyjmują lepszą pozycję do pochłaniania energii uderzenia, łagodząc pasażerom potencjalne skutki takiego uderzenia.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Audi S8 

Nowe Audi S8 (D5) napędzane jest 4-litrową, podwójnie-doładowaną jednostką benzynową V8 o mocy 571 KM. Auto posiada trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy. 

Fot. Audi

Audi S8

Nowe Audi S8 (D5) napędzane jest 4-litrową, podwójnie-doładowaną jednostką benzynową V8 o mocy 571 KM. Auto posiada trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Przemek Zadwórny (gość)

    Ciekawe czy będzie też wersja PLUS jak w D4. Tam jednostka 520KM, ale pobawili się trochę z komputerem i wyciągnęli 605KM a to już imponująca liczba. Jeszcze mnie interesuje cóż za silnik wrzucili do D5. W D3 był od Lamborghini Gallardo, w D4 - Bentley Continental, więc wypadałoby kontynuować tradycję i użyć silnika nie gorszego niż w poprzednich S8. Hmm, wcześniej była mowa o silniku z Porsche...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi S8 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi S8 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł