Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi. Sprzedaż w USA wzrosła w lipcu o jedną piątą

(ip)
Fot. Audi
Fot. Audi
Drugą połowę roku 2015, Audi rozpoczęło ze sprzedażą wyższą niż w lipcu 2014. Pomimo nadchodzącej wymiany modelowej i mimo wciąż trudnych warunków ekonomicznych na ważnych dla Audi rynkach, koncern zanotował niewielki wzrost sprzedaży, rzędu 1,4%, oddając w lipcu do rąk klientów 146 100 samochodów z czterema pierścieniami w logo.
Fot. Audi
Fot. Audi

Na będącym motorem wzrostu kontynencie amerykańskim (+19,6%) oraz w Europie Zachodniej (+6,1%), sprzedaż nadal wyraźnie rosła, natomiast w Azji Południowo-Wschodniej (-9,2%) osiągnęła poziom niższy niż rok temu. Od stycznia, na całym świecie, na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się prawie 1 048 450 klientów, tj. o 3,5% więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. W Polsce z kolei od początku roku klienci zarejestrowali o 8,6% więcej samochodów Audi.

„W lipcu, sprzedaż w Europie i Ameryce rozwijała się po myśli Audi. W Chinach natomiast, zgodnie z oczekiwaniami, utrzymywała się trudna sytuacja rynkowa, wzmożona przez turbulencje na rynkach kapitałowych.” – podsumował poprzedni miesiąc Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Niemniej jednak, wspólnie z naszymi chińskimi dealerami, przygotowujemy się do wymiany modelowej wielu naszych bestsellerów na tym rynku. W fazie przejściowej, wobec wzmożonej konkurencji, niezmiennie stawiamy na rozsądny i zrównoważony rozwój naszej sprzedaży.“

W ubiegłym miesiącu, Audi jako wiodąca marka premium, sprzedało w Państwie Środka 42 267 samochodów, o 12,5% więcej niż w lipcu 2014 r. Łączna sprzedaż notowana od początku tego roku, wyniosła tu 316 120 egzemplarzy – utrzymała się więc na takim samym poziomie jak rok temu (-0,3%). Poziom sprzedaży osiągany przez Audi mimo obecnego spowolnienia na rynku, okazuje się jednak wysoki, jeśli porównać go z danymi historycznymi: w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku, Audi sprzedało chińskim klientom więcej samochodów niż w całym roku 2011. Wtedy bilans sprzedaży po dwunastu miesiącach wyniósł 313 036 egzemplarzy. W porównaniu z lipcem 2011, przewaga Audi nad jego najważniejszymi konkurentami na chińskim rynku aut premium, wzrosła prawie dwukrotnie. Na innych rynkach Azji i Pacyfiku, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowano w lipcu przede wszystkim w Australii (+14,7%, tj. 1760 aut), oraz w Japonii (+13,8%, tj. 2115 samochodów).

Jeszcze większe przyrosty sprzedaży Audi odnotowało w USA: o 20,8% (17 654 sprzedanych pojazdów). Po raz kolejny, motorem sprzedaży Audi of America był ogromny popyt na SUV-y. Jeszcze przed wprowadzeniem na amerykański rynek nowego Audi Q7, sprzedaż całej rodziny Q wzrosła łącznie o 68%. Od stycznia do lipca, wskaźniki sprzedaży wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 12,4% – sprzedano tu łącznie 111 269 samochodów – i po raz pierwszy, po siedmiu miesiącach roku przekroczyły pułap 100 tysięcy egzemplarzy. W ten sposób, podobnie jak to było w roku 2014, sprzedaż Audi rosła ponad dwukrotnie szybciej niż cały rynek amerykański. Siłą napędową Audi w Ameryce Południowej pozostaje Brazylia. Do zwiększenia sprzedaży w tym kraju, w lipcu znacznie przyczyniły się najbardziej ulubione przez brazylijskich klientów modele Audi A3 Limousine i Audi Q3. Na rynek wprowadzono łącznie 1455 egzemplarzy tych modeli, czyli ich sprzedaż wzrosła o 38,8%

Na rynku motoryzacyjnym Rosji, także w przypadku Audi, utrzymał się w lipcu trend zniżkowy (-23%, tj. 2003 auta), natomiast w Europie Zachodniej, koncern wzmacniał swą obecność na tradycyjnych rynkach zbytu. Lipcowy bilans sprzedaży cieszącej się największą popularnością wśród klientów w tym regionie marki premium, wykazał wzrost o 6,1%. Sprzedano tu blisko 62 900 samochodów marki Audi. Biorąc pod uwagę okres od stycznia do lipca 2015r., sprzedaż wzrosła o 4,4%, do 457 500 egzemplarzy. Wśród dużych rynków zachodnioeuropejskich, zwiększenie sprzedaży w lipcu zanotowano przede wszystkim w Hiszpanii (+22,8%, tj. 4201 aut), w Szwajcarii (+20,8%, tj. 1 937 egzemplarzy) i w Holandii (+29,9%t, tj. 1386 samochodów). Także sprzedaż we Francji (+5,8%, tj. 5 177 sztuk) i w Wielkiej Brytanii (+8,2%, 12 818 aut), wykazała wyraźny wzrost. W Zjednoczonym Królestwie, tradycyjnie największym rynku eksportowym czterech pierścieni, szczególnym powodzeniem cieszyło się sportowe, kompaktowe Audi TT. Co trzeci egzemplarz tego modelu sprzedany w lipcu w Europie, zakupił klient Audi UK.

Bardzo korzystnie przedstawia się sytuacja w Polsce. Wysoki popyt na wszystkie modele Q oraz na całą rodzinę Audi A6 sprawił, że w lipcu sprzedaż wzrosła o ponad 47%, co przełożyło się na ugruntowanie wyników pierwszych siedmiu miesięcy tego roku (+8,6%, 4441 samochodów).

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty