Audi SQ5. Kiedy w sprzedaży?

(mm)
Audi SQ5Wyposażenie seryjne Audi SQ5 obejmuje w m.in. 20-calowe, odlewane z aluminium felgi w stylistyce gwiazdy o pięciu podwójnych ramionach, reflektory diodowe i charakterystyczny dla modeli typu S system kontroli zawieszenia. Elementy wyposażenia standardowego to także stały napęd na cztery koła quattro, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, wykonane z kombinacji tkaniny Alcantara i skóry fotele sportowe S oraz trójramienna, skórzana kierownica wielofunkcyjna.Fot. Audi
Audi SQ5Wyposażenie seryjne Audi SQ5 obejmuje w m.in. 20-calowe, odlewane z aluminium felgi w stylistyce gwiazdy o pięciu podwójnych ramionach, reflektory diodowe i charakterystyczny dla modeli typu S system kontroli zawieszenia. Elementy wyposażenia standardowego to także stały napęd na cztery koła quattro, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, wykonane z kombinacji tkaniny Alcantara i skóry fotele sportowe S oraz trójramienna, skórzana kierownica wielofunkcyjna.Fot. Audi
Na wystawie North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit, Audi prezentuje nowe Audi SQ5. Pod maską znalazł się urbodoładowany silnik 3.0 TFSI.

Audi SQ5 wyposażono w silnik V6 TFSI o pojemności skokowej 2995 cm3. Jednostka napędowa wytwarza moc 354 KM. Turbodoładowany, aluminiowy motor, już przy 1370 obrotach na minutę generuje moment obrotowy 500 Nm - stały aż do 4500 obrotów na minutę. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – wynosi 250 km/h. Zgodnie z normami zużycia paliwa cyklu NEDC, nowe Audi SQ5 3.0 TFSI spala 8,3 l benzyny na 100 km, emitując 189 g CO2 na km.

Turbosprężarka, która zastąpiła mechaniczny kompresor montowany w poprzedniej wersji silnika, pracuje z zastosowaniem zasady twin-scroll. Spaliny z obu rzędów cylindrów płyną przez kolektor wydechowy i przez obudowę sprężarki osobno, spotykając się dopiero przy wirniku turbiny. Technika ta pozwala uniknąć niepożądanych reakcji między słupami gazu i znacznie przyczynia się do wcześniejszego generowania wysokiego momentu obrotowego.

Za transmisję mocy w nowym Audi SQ5 odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast biegi wyższe mają przełożenia długie, obniżające prędkość obrotową i spalanie.  Sportowe zachowania pojazdu, to m.in. efekt zastosowania stałego napędu na cztery koła quattro. W normalnym trybie jazdy rozdziela on siły napędowe z nieznaczną przewagą na oś tylną. W razie konieczności, kieruje większość sił na oś z lepszą trakcją.

Bazą dla sportowego prowadzenia nowego Audi SQ5 jest zawieszenie – pięciowahaczowe zarówno z przodu, jak i z tyłu Standardowo, w nowym Audi SQ5 montuje się 20-calowe odlewane z aluminium, z oponami w rozmiarze 255/45. Opcjonalnie, w ofercie dostępne są także felgi 21calowe. Dodatkowo, aby możliwości wyboru był jeszcze większe, Audi Sport posiada w ofercie pięć ekskluzywnych wzorów felg 21-calowych. Przednie hamulce Audi SQ5 przyciągają wzrok lakierowanymi na czarno (w opcji na czerwono), sześciotłoczkowymi zaciskami ozdobionymi logo S i tarczami hamulcowymi o średnicy 350 mm.

Asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania i asystent skręcania, to nowości pełniące ważną rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa w codziennym ruchu ulicznym. To samo dotyczy wszystkich systemów ochrony bezpieczeństwa pre sense. System ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, to w przypadku Audi SQ5 element wyposażenia seryjnego. W razie potrzeby ostrzega przed pieszymi i pojazdami oraz inicjuje automatyczne hamowanie awaryjne w zakresie granic systemowych. Asystent parkowania, działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych i asystent zjazdu ze wzniesienia, dopełniają oferty.

Audi SQ5, wykorzystując pakiet Audi Connect safety & service oferuje też usługi typu car-to-X. Dzięki nim, gdy dochodzi do wypadku lub awarii pojazdu, samochód automatycznie lub po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, wysyła informację do odpowiednich służb o konieczności interwencji.

Wyposażenie seryjne Audi SQ5 obejmuje w m.in. 20-calowe, odlewane z aluminium felgi w stylistyce gwiazdy o pięciu podwójnych ramionach, reflektory diodowe i charakterystyczny dla modeli typu S system kontroli zawieszenia. Elementy wyposażenia standardowego to także stały napęd na cztery koła quattro, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, wykonane z kombinacji tkaniny Alcantara i skóry fotele sportowe S oraz trójramienna, skórzana kierownica wielofunkcyjna.

Nowe Audi SQ5 3.0 TFSI produkowane będzie w nowo wybudowanych zakładach czterech pierścieni w Meksyku, a w salonach Audi pojawi się w połowie 2017 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty