Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36077 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Audi SQ7 4.0 V8 TDI quattro. Mocarny SUV

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Audi SQ7 TDI 

Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy.

Fot. Audi Audi SQ7 TDI to usportowiona wersja modelu Q7. Jakimi parametrami dysponuje zamontowana jednostka 4.0 V8 TDI?

Audi SQ7 TDI 

Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy.

Fot. Audi Pod maską znalazł się ośmiocylindrowy silnik 4.0 TDI, który dostarcza 435 KM mocy oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od 1000 obr./min do 3250 obr./min. Auto posiada pneumatyczne zawieszenie i układ skrętnej tylnej osi.

Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy. Przy jeździe sportowej rury stabilizatora są połączone. Znacznie redukuje to ruchy przechyłowe, tzn. wychylanie się pojazdu na boki. Wspólnie z przekładnią, silniki elektryczne wytwarzają maksymalny moment 1200 Nm. Efektem tego jest sztywna, sportowa zwrotność pojazdu. Auto mniej „toczy się” w zakrętach, a tendencja do podsterowności zmniejsza się.

Zobacz także: Drift w mieście? Śnieg temu sprzyja

Na życzenie Audi wyposaża SQ7 TDI w pakiet „Dynamiczna jazda”, w którego skład wchodzą sportowy mechanizm różnicowy, aktywna elektromechaniczna stabilizacja przechyłu pojazdu oraz napęd na cztery koła.

Zdecydowano się na zastosowanie dwóch klasycznych turbin oraz elektrycznego kompresora. Samochód otrzymał także 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,8 s, natomiast maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W samochodzie zastosowano ośmiobiegową przekładnię automatyczną. Deklarowane spalanie to 7,4 l/100 km.

Samochód w Niemczech wyceniono na 89 900 euro.

Audi SQ7 TDI 

Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy.

Fot. Audi

Audi SQ7 TDI

Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bolek (gość)

    Coś z tymi Q-7 jest nie tak,skoro w poprzednim modelu "siadała" alektronika i w tym też nawala. Mam przykład z własnego podwórka bo córka jeździ tym modelem i kur..uje że za 100 parę tys. euro kupiła takiego jeża!

  • Bolek jak PPP (gość)

    Bolek jak kupiła przystanek z Niemiec z cofniętym licznikiem albo tankuje nie na cpnie tylko gdzieś w stodole bo "poli" to inaczej nie będzie. Ja jeżdzę A6 3.0 tdi wcześniej A3 2.0 tdi i jakoś nic się nie działo a wiesz czemu się nie działo ? Bo kupiłem w salonie (a nie u Turka w komisie) i tankuje na Shellu ( a nie gdzieś w stodole czerwony opał )

  • Max (gość)

    Ja tez nie narzekam jeżdżę kilka lat od nowego ponad 100 dkm zrobione. Nic sie nie dzieje. Q7 3.0TDI

  • Max (gość)

    Teraz myśle o zmianie na 4.0TDI bo to troche wiecej pod butem

  • taaaa... (gość)

    4,8s do setki? hahah...dobre....czyli RS6 o tonę cieższa...spalanie 7.2....na wolnych obrotach..... BULL SHIT!

  • kazio (gość)

    Jaki jołop umieścił 15 fotek auta i tylko jedna ze środkiem ........onet.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi Q7 zdjęcia

Audi Q7 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi Q7 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł