Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36054 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Motocykle / Aktualności

Audi Tradition przedstawia historyczny motocykl

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot. Audi Podczas „ADAC Sachsenring Classic“ Audi zaprezentuje niedawno zbudowaną rekonstrukcję motocykla DKW UL 500 z 1937 roku. Na starcie pojawią się również: Hans-Joachim Stuck w Audi 90 quattro IMSA GTO i Frank Biela w Audi V8 quattro DTM

Fot. Audi Organizatorzy spotkania miłośników historycznych motocykli wyścigowych „ADAC Sachsenring Classic“ w Hohenstein-Ernstthal oczekują, że na imprezie zaplanowanej w dniach 10-12 czerwca br., pojawi się ponad 20 tysięcy widzów. Audi Tradition zaprezentuje tam wyjątkowy w ponad stuletniej historii firmy jednoślad: DKW UL 500 z 1937 roku. To zbudowana niedawno dokładna rekonstrukcja tego słynnego motocykla.

Dla fanów motocykli, prezentacja DKW UL 500 to chyba jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego rajdu „ADAC Sachsenring Classic“. Hohenstein-Ernstthal pod Chemnitz było zakładowym torem znamienitej niegdyś marki motocykli DKW, która stała się potem jednym z czterech pierścieni – dzisiejszego symbolu marki Audi. Zlokalizowana niedaleko fabryka DKW w Zschopau, w połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku była największym w ówczesnym świecie zakładem produkującym motocykle. Marki tej do dziś tam nie zapomniano, podobnie jak zwycięstw ówczesnych kierowców DKW: Ewalda Kluge, Kurta Mansfelda, H. P. Müllera czy Wilhelma Herza.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach

DKW UL 500 był największym „ścigaczem” wyprodukowanym przez DKW. Jego dwucylindrowy silnik miał moc 48 KM i rozkręcał się do 5000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosiła 190 km/h. W roku 1937, UL 500 wygrał trzy wyścigi zaliczane do mistrzostw Niemiec. Niestety, do dziś nie zachowała się żadna oryginalna maszyna. Audi Tradition, wraz z grupą fachowców z dziedziny odnawiania pojazdów, postanowiło więc wykonać wierną kopię motocykla. Zwieńczeniem żmudnej, czteroletniej pracy nad rekonstrukcją, będzie prezentacja tej niezwykłej maszyny na torze Sachsenring. DKW UL 500 poprowadzi dwukrotny motocyklowy wicemistrz świata, Ralf Waldmann. Podczas „ADAC Sachsenring Classic“ Audi Tradition pokaże też inny, rzadki motocykl: NSU SSR 500 z 1931, znany jako Bullus-NSU.

W imprezie na torze Sachsenring obok motocykli wezmą udział także historyczne, wyścigowe samochody. Audi Tradition wystawia w tym roku dwa takie pojazdy.

W roku 1990, Hans Joachim Stuck zasiadający za kierownicą Audi 90 quattro IMSA-GTO, ukończył amerykańską serię wyścigów IMSA z siedmioma indywidualnymi zwycięstwami na koncie, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Po 26 latach, na Sachsenring, Stuck znowu poprowadzi to niezwykłe auto. Także Frank Biela cofnie się do przeszłości. Biela jest zwycięzcą wyścigów serii DTM z roku 1991, a w dalszej karierze, zawsze prowadząc Audi, pięciokrotnie zwyciężał w wyścigu 24h Le Mans. Na Sachsenring siądzie za sterami Audi V8 quattro DTM z 1990 roku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi zdjęcia

Audi dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł