Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36195 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Audi TT RS. 3,7 s do 100 km/h

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Audi TT RS 

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h. 

Fot. Audi Audi TT RS jeszcze nigdy nie było tak mocne. Sprzedaż nowości w Europie rozpocznie się jesienią tego roku.

Audi TT RS 

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h. 

Fot. Audi Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.

Moc jednostki napędowej 2.5 TFSI przesyłana jest do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło swobodnie rozdziela moc między osiami. Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wpływać na pracę napędu na cztery koła quattro oraz innych podzespołów, takich jak: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i układu wydechowego. Audi drive select ma cztery tryby: comfort, auto, dynamic i individual.

Za 19-calowymi felgami, a na życzenie za 20-calowymi felgami lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!

Audi TT RS 

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h. 

Fot. Audi Oba modele mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m. Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED.

Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.

Opcjonalnie zamówić można nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania naturalnym językiem oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi Hotspot. Audi phone box umożliwia indukcyjne ładowanie telefonu komórkowego i sprzężenie go z anteną samochodową, co z kolei zapewnia zwiększony zasięg. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji komórkowych bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Ukoronowaniem gamy systemów infotainment jest oferowany z myślą o najbardziej wybrednych miłośnikach muzyki sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System.

Audi TT RS 

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h. 

Fot. Audi

Audi TT RS

Nowy, pięciocylindrowy silnik generuje moc 400 KM, czyli o 60 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.

Fot. Audi

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi TT zdjęcia

Audi TT dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi TT Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł