Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A5 sportback - trzy w jednym

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Nowe audi A5 stanowi udane połączenie eleganckiego coupé, komfortowej limuzyny i praktycznego kombi. W testowanej przez nas wersji kosztuje 168.200 zł.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Obecne na polskim rynku od jesieni, najnowsze audi A5 sportback wyglądem przypomina sedana, ale pokrywa bagażnika otwiera się razem z szybą.

Auto jest o 3,6 cm dłuższe od modelu A4, ale także niższe i ma nieco większy rozstaw osi oraz kół. To sprawia, że audi A5 ma dynamiczną sylwetkę. Dolna krawędź bocznego okienka w tylnym słupku unosi się ku górze - dokładnie tak jak w modelu 100 coupé S z 1969 roku.

**CZYTAJ TAKŻE

Audi A5 - pierwsza jazdaAudi A5 po liftingu

**

Oprócz wersji 2.0 TDI samochód ma dwie rury wydechowe, a podobnie jak w innych wersjach A5 drzwi pozbawione są górnej ramki. Wnętrze nowego audi A5 sportback jest bardzo przestronne i oferuje dobre warunki podróżowania dla czterech osób. Jednak pasażerowie na tylnych siedzeniach od razu poczują, że podróżują samochodem coupé. Miejsca nie jest aż tak dużo jak z przodu, a wysokie osoby mogą nie czuć się komfortowo, zwłaszcza w czasie dłuższej jazdy.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Bagażnik ma pojemność 480 litrów, która wzrasta do 980 l po rozłożeniu tylnych siedzeń, co odpowiada wielkości bagażnika modelu A4 avant (kombi). Pokrywa bagażnika tworzy jedną całość z tylną szybą, a więc jej otwarcie wymaga nieco wysiłku. Z tyłu pojazdu umieszczono także gniazdko 12V do podłączenia np. przenośnej lodówki, a podłoga bagażnika została wyposażona w haki umożliwiające zamocowanie ładunku.

W testowanej wersji z benzynowym silnikiem 2.0 TFSI o mocy 211 KM jest standardowo system Start&Stop, który obniża zużycie paliwa średnio o 0,2 l/100 km. Wszystkie wersje nowego audi wyposażone zostały w system odzyskiwania energii hamowania, zamieniający ją w energię elektryczną. Do przeniesienia napędu posłużył 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów S-tronic.

Dynamikę jazdy i komfort prowadzenia poprawia napęd na cztery koła, który na suchym asfalcie przekazuje 60 proc. mocy na tylną oś i 40 proc. na przednią. Kiedy system wykryje poślizg któregoś koła, moc zostanie automatycznie rozdzielana tak, aby temu zapobiec, przy czym do 85 proc. może trafić na tylne koła, a do 65 proc. na przednie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, samochód prowadzi się bardzo pewnie nawet w warunkach zimowych.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Przydatny okazuje się Audi Driver Selekt - system zmiany dynamiki jazdy, który umożliwia kierowcy dobranie odpowiednie charakterystyki reakcji silnika na pedał przyspieszenia, punktów zmiany przełożeń skrzyni biegów oraz siły wspomagania układu kierowniczego działającego w zależności od prędkości jazdy. System może również być połączony z mechanizmem różnicowym, adaptacyjną regulacją amortyzatorów i dynamicznym układem kierowniczym ze zmiennym przełożeniem.

Elektronika ostrzega także kierowcę audi A5 gdy zamierza zmienić pas ruchu. Kiedy po sąsiednim pasie jedzie samochód, otrzymujemy sygnał ostrzegawczy na wypadek, gdybyśmy nie zauważyli niebezpieczeństwa we wstecznym lusterku.
**
więcej zdjęć Audi A5 w

naszej galerii

**

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty