Audi R8 na sterydach

(rt)
Audi zaprezentowało limitowaną serię swojego topowego samochodu sportowego R8 – wersję GT.

Fot. Audi
Fot. Audi



Jest to limitowana seria samochodów, która ma być wyprodukowana w ograniczonej do 333 szt. liczbie egzemplarzy. Każde R8 GT będzie miało plakietkę ze swoim numerem na dźwigni zmiany biegów.

Samochód mierzy 4,43 m. długości, 1,93 m. szerokości i zaledwie 1,24 m. wysokości. Agresywny wygląd auta ma zdradzać jego moc, osiągi oraz sportowy temperament. Wykonany z carbonu spojler pod przednim zderzakiem.

Jednym z elementów R8 GT najbardziej przyciągających wzrok są seryjne reflektory diodowe, które wszystkie swoje funkcje realizują za pomocą jasnych i ekonomicznych diod LED.

W tylni zderzak wbudowane zostały duże, okrągłe końcówki rur wydechowych oraz szczeliny odpowietrzające hamulców. Powiększony dyfuzor wykonany jest z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym. Efektu dopełnia duży spojler mający na celu maksymalne dociskanie tyłu auta przy dużych prędkościach.

W Audi zastosowano zmodyfikowany, dziesięciocylindrowy silnik widlasty o pojemności 5,2 l, który rozwija moc 560 KM. Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej to 540 Nm przy 6500 obrotów. Warto dodać, że silnik z lekkich stopów aluminiowo- krzemowych, budowany jest ręcznie w węgierskich zakładach Gyor. Cały silnik waży zaledwie 285 kg.

Fot. Audi
Fot. Audi

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,6 sek., natomiast od zera do 200 km/h zaledwie 10,8 sekundy. Potem R8 GT nadal dynamicznie przyspiesza, aż do prędkości maksymalnej 320 km/h. Silnik zużywa na 100 km średnio 13,7 l paliwa.

Za przeniesienie napędu w R8 GT odpowiedzialna jest sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów typu R-tronic, która przekazuje moc na wszystkie koła.

Koła samochodu "prowadzone" są przez podwójne trójkątne wahacze poprzeczne (aluminiowe). Auto zostało postawione na potężnych, 19-calowych kołach, których felgi mają kształt składający się z pięciu podwójnych ramion w kształcie litery Y.

Audi seryjnie montuje bardzo lekkie i wytrzymałe na ścieranie wentylowane, ceramiczne tarcze hamulcowe. Średnica tarcz na przednich kołach wynosi 380 mm, natomiast na tylnych 356 mm. Aluminiowe zaciski mają czerwony kolor.

Producent nie zapomniał również o komforcie. R8 GT ma automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, system nawigacji oraz wysokiej jakości system nagłośnieniowy.

Fot. Audi
Fot. Audi

Wnętrze R8 GT utrzymane jest w ciemnych kolorach. Kierownica, podsufitka, słupki dachowe, dźwignia hamulca ręcznego i kubełkowe fotele pokryte są alcantarą. Na tylnej ścianie, w poszyciu drzwi i na desce rozdzielczej zastosowano szorstki w dotyku syntetyczny materiał o tajemniczej nazwie - "skóra rekina". Nie mogło również zabraknąć białych tarcz wskaźników, które dodatkowo zostały ozdobione logiem "R8 GT".

Dla miłośników wyścigów samochodowych, dostępny jest pakiet Race. Obejmuje on m.in. przykręcany pałąk zabezpieczający przed skutkami dachowania, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa oraz awaryjny wyłącznik akumulatora..

Zamówienia na samochód będą przyjmowane od drugiej połowy tego roku, również w Polsce, jednak produkcja tego modelu rozpocznie się dopiero na początku przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty