Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro

(rt)
W najbliższych dniach rozpocznie się sprzedaż najnowszego kabrioletu marki Audi, na razie będzie dostępny tylko dla niemieckich konsumentów.
W najbliższych dniach rozpocznie się sprzedaż najnowszego kabrioletu marki Audi, na razie będzie dostępny tylko dla niemieckich konsumentów. 
Fot. Audi
Fot. Audi

 

R8 Spyder 5.2 FSI quattro w odróżnieniu od coupe nie ma bocznych osłon wlotów powietrza.  Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu.

 

Wloty powietrza z przodu służące do chłodzenia trzech chłodnic wodnych oraz krawędź przedniego spojlera mają błyszczący, czarny kolor. Światła do jazdy dziennej w kształcie jednolitego pasa składającego się z 24 pojedynczych diod.

 

Tak jak w każdym kabriolecie Audi, tu także składany dach wykonany jest z tkaniny, dzięki czemu waży on 30 kg obniżając tym samym środek ciężkości oraz masę całego samochodu która wynosi nieco ponad 1.7 t. Lekki dach otwiera się i zamyka w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.

 

Fot. Audi
Fot. Audi

Audi nie zapomniało o bezpieczeństwie. Ścianka działowa zawiera zabezpieczenia antykapotażowe a boczne poduszki powietrzne chronią pasażerów przy zderzeniu bocznym.

 

Ochronę przy zderzeniu czołowym zapewniają poduszki  przednie poduszki, natomiast w przypadku uderzenia od tyłu integralny system zagłówków minimalizuje niebezpieczeństwo urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.

 

We wnętrz Audi R8 Spyder znajdziemy m.in.: skurzaną tapicerkę, wielofunkcyjną trójramienną kierownicę sportową, nisko zamontowane i regulowane elektrycznie podgrzewane fotele, aluminiowe nakładki na pedały oraz automatyczna klimatyzację. Nabywca będzie miał do wyboru sześć kolorów wnętrza.

Fot. Audi
Fot. Audi

 

Do napędu Audi będzie służył silnik 5.2 FSI Quatro o mocy 525 KM przy 8 tys. obr /min, do którego producent oferuje sześciobiegową przekładnią manualną lub na życzenie klienta automatyczną przekładnię sześciobiegową.  

 

Przyśpieszenie samochodu od 0 do 100 km/h z sześciobiegową przekładnią manualną wynosi 4,1 sek, natomiast 200 km/h auto osiąga w czasie 12,7 sek. Prędkość maksymalna to 313 km/h.

 

Fot. Audi
Fot. Audi

R8 Spyder 5.2 FSI quattro porusza się na dziesięcioramiennych 19-calowych kołach. Na przednich obręczach znajdują się opony o rozmiarze 235/35 a na tylnych 295/30 lub opcjonalnie nawet 305/30.

 

Układ hamulcowy także nie pozostawia złudzeń że jest to auto o charakterze sportowym. Układ posiada cztery perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe. Przednie koła hamowane są przez ośmiotłokowe zaciski natomiast tylne przez czterotłokowe.

 

Dwuosobowy samochód z otwieranym dachem będzie dostępny w Niemczech w pierwszym kwartale 2010 roku, sprzedaż rozpocznie się lada dzień.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty