R8 Spyder 5.2 FSI quattro w odróżnieniu od coupe nie ma bocznych osłon wlotów powietrza. Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu.
Wloty powietrza z przodu służące do chłodzenia trzech chłodnic wodnych oraz krawędź przedniego spojlera mają błyszczący, czarny kolor. Światła do jazdy dziennej w kształcie jednolitego pasa składającego się z 24 pojedynczych diod.
Tak jak w każdym kabriolecie Audi, tu także składany dach wykonany jest z tkaniny, dzięki czemu waży on 30 kg obniżając tym samym środek ciężkości oraz masę całego samochodu która wynosi nieco ponad 1.7 t. Lekki dach otwiera się i zamyka w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.
Audi nie zapomniało o bezpieczeństwie. Ścianka działowa zawiera zabezpieczenia antykapotażowe a boczne poduszki powietrzne chronią pasażerów przy zderzeniu bocznym.
Ochronę przy zderzeniu czołowym zapewniają poduszki przednie poduszki, natomiast w przypadku uderzenia od tyłu integralny system zagłówków minimalizuje niebezpieczeństwo urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.
We wnętrz Audi R8 Spyder znajdziemy m.in.: skurzaną tapicerkę, wielofunkcyjną trójramienną kierownicę sportową, nisko zamontowane i regulowane elektrycznie podgrzewane fotele, aluminiowe nakładki na pedały oraz automatyczna klimatyzację. Nabywca będzie miał do wyboru sześć kolorów wnętrza.
Do napędu Audi będzie służył silnik 5.2 FSI Quatro o mocy 525 KM przy 8 tys. obr /min, do którego producent oferuje sześciobiegową przekładnią manualną lub na życzenie klienta automatyczną przekładnię sześciobiegową.
Przyśpieszenie samochodu od 0 do 100 km/h z sześciobiegową przekładnią manualną wynosi 4,1 sek, natomiast 200 km/h auto osiąga w czasie 12,7 sek. Prędkość maksymalna to 313 km/h.
R8 Spyder 5.2 FSI quattro porusza się na dziesięcioramiennych 19-calowych kołach. Na przednich obręczach znajdują się opony o rozmiarze 235/35 a na tylnych 295/30 lub opcjonalnie nawet 305/30.
Układ hamulcowy także nie pozostawia złudzeń że jest to auto o charakterze sportowym. Układ posiada cztery perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe. Przednie koła hamowane są przez ośmiotłokowe zaciski natomiast tylne przez czterotłokowe.
Dwuosobowy samochód z otwieranym dachem będzie dostępny w Niemczech w pierwszym kwartale 2010 roku, sprzedaż rozpocznie się lada dzień.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?