Na jednym z okrążeń, Austin-Healey 100S Prototype, kierowany przez Lance'a Macklina, wykonał nagły skręt, chcąc uniknąć zderzenia ze zjeżdżającym do alei serwisowej Jaguarem D-Type. Niestety, Macklin zjechał tuż przed rozpędzone Mercedesa 300 SLR. Jego kierowca, Pierre Levegh, nie miał żadnej drogi ucieczki i wpadł wprost w tył Austina. W wyniku uderzenia, niemieckie auto wzbiło się w powietrze, wpadając wprost w tłum zgromadzonych widzów. Śmierć poniosły 84 osoby, w tym kierowca Mercedesa, natomiast 120 widzów odniosło obrażenia.
**CZYTAJ TAKŻE
Roper z 1894 r. - aukcyjny rodzynekNiezwykła historia Mercedesa 300 SL Roadster
**
Po wypadku, biorący w nim udział Austin, został poddany intensywnym badaniom przez francuskich ekspertów, którzy musieli wyjaśnić przyczyny zdarzenia. Po 18 miesiącach, pojazd został odesłany do producenta. Po rekonstrukcji, 100S Prototype przeszedł w prywatne ręce, by w 1969 znaleźć się w garażu właściciela, który nie odsprzedał go aż do 2011 roku.
Ostatecznie, wyjątkowy Austin-Healey 100S Prototype trafił do domu aukcyjnego Bonham, gdzie kilka dni temu został sprzedany za 1,3 mln dolarów.
Po tragedii z 1955, znacząco zmieniły się przepisy dotyczące bezpieczeństwa podczas wyścigów samochodowych. Poniżej prezentujemy nagranie z wypadku:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?