Auta elektryczne. Te modele tracą najmniej na wartości

Wojciech Frelichowski
Wartość odsprzedaży to jedna z ważnych składowych całkowitych kosztów posiadania samochodu. Dotyczy to także aut elektrycznych. Jakie modele w tej grupie mają najwyższą wartość rezydualną? Fot. Electric. Red Marlin
Wartość odsprzedaży to jedna z ważnych składowych całkowitych kosztów posiadania samochodu. Dotyczy to także aut elektrycznych. Jakie modele w tej grupie mają najwyższą wartość rezydualną? Fot. Electric. Red Marlin
Wartość odsprzedaży to jedna z ważnych składowych całkowitych kosztów posiadania samochodu. Dotyczy to także aut elektrycznych. Jakie modele w tej grupie mają najwyższą wartość rezydualną?

Wartość rezydualna (RV), to spodziewana cena auta po określonym czasie eksploatacji. Jest ona podawana jako procent wyjściowej ceny auta – oczywiście im wyższa, tym lepiej.

Dane nt. wartości rezydualnej aut elektrycznych na polskim rynku, które opracowała portal analityczny Info-Expert, prześledził instytut Samar. Na warsztat zostały wzięte elektryczne modele Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Renault ZOE, Smart Forfour EQ i hybrydowa Toyota Yaris. Specjaliści firmy INFO-EXPERT zajmującej się profesjonalną wyceną oraz wartością rezydualną samochodów, sprawdzili przewidywaną wartość odsprzedaży tych modeli po 3 latach użytkowania i 60 000 km przebiegu.

Toyota Yaris Hybrid – RV 61,4% Spośród zelektryfikowanych aut miejskich najwyższą wartość rezydualną na poziomie 61,4% ma Toyota Yaris Hybrid o mocy 100 KM, której promocyjne ceny startują od 65 400 zł. Analitycy Info-Expert wzięli pod uwagę wersję Active w cenie 68 900 zł. Hybrydowy Yaris spala od 4,7 l/100 km wg nowego standardu WLTP i emituje od 106 g/km CO2. Hybrydowa Toyota nie ładuje się z zewnętrznej sieci – wystarczy tankowanie paliwa. Akumulator trakcyjny jest ładowany automatycznie podczas jazdy energią odzyskiwaną z hamowania i optymalizacji pracy silnika.

Opel e-Corsa – 55,7%. Auto w wersji Edition o wartości początkowej 124 490 zł, który po 3 latach zachowa 55,7% tej kwoty. Samochód o mocy 136 KM ma zasięg 330 km na jednym ładowaniu (wg cyklu WLTP) i zużywa 17 kWh/100 km. Akumulator mieści 50 kWh energii. Opel e-Corsa, jak każdy model zasilany wyłącznie prądem.

Peugeot e-208 – 54,6% Bliźniaczy model e-Corsy, elektryczny Peugeot 208 Active, ma wartość rezydualną 54,6%. Jego bazowa cena jest niemal identyczna, wynosi 124 900 zł. Francuski elektryk również ma moc 136 KM i pojemność baterii 50 kWh. Zasięg auta to 340 km według WLTP, a ładowanie ze stacji 22 kW trwa 5 godzin.

Renault ZOE – 53,2% Ten model w wersji Life za 133 900 zł zachowa po 3 latach 53,2% początkowej wartości. Model w tej wersji ma 92 KM mocy i baterię o pojemności 41 kWh. Obecnie w ofercie Renault pojawił się elektryczny ZOE po gruntownej modernizacji, z silnikiem o mocy 108 lub 135 KM, o zasięgu do 395 km wg WLTP.

Smart Forfour EQ – 47,7% Jedyny elektryczny model w cenie poniżej 100 tys. zł w zestawieniu Samar. Samochód w cenie 96 000 zł po 3 latach będzie wart 47,7% tej kwoty. Bezemisyjny Smart ma zasięg 133 km (według danych producenta) i zużywa od 14,6 kWh na 100 km.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty