Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Auta hybrydowe. Polski rynek nadal słaby

Data publikacji: Autor: (kr)

Volvo XC 90 T8 / Fot. Volvo Klienci, którzy zamówili Volvo XC 90 w wariancie hybrydowym, zostali poinformowani, że dostawa ich samochodów się opóźni. Marka obsłuży najpierw rynki z Europy Zachodniej, a dopiero później zajmie się polskim.

Volvo XC 90 T8 / Fot. VolvoXC 90 to jedna z gorętszych premier w ostatnich miesiącach. Szybkie, a jednocześnie ekologiczne auto od razu wzbudziło spore zainteresowanie na rynku motoryzacyjnym. Do klientów przemawia zwłaszcza spora moc 400 KM, dzięki której auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy. 

Wśród gwałtownego napływu zamówień, pojawiła się też spora grupa Polaków, którzy wyłożyli minimum 340 tysiące złotych (cena minimalna za model) by wejść w posiadanie tego Volvo. Niestety okazuje się, że producent nie wywiąże się z umowy i nie dostarczy samochodów na czas.

Opóźnienia w dostawach mogą sięgnąć nawet kilku miesięcy. Polskie przedstawicielstwo Volvo przyznaje, że na naszym rynku nie pojawił się jeszcze żaden model XC 90 T8. Wszystko przez to, że na rynkach, w których parametr CO2 ma duże znaczenie (Polska do takich się nie zalicza), zapotrzebowanie na auto przerosło najśmielsze oczekiwania firmy. To właśnie te rynki (m.in. Szwecja, Holandia, Belgia) mają pierwszeństwo przy realizacji zamówień.

Zdenerwowanym klientom zaproponowano jednak atrakcyjne rekompensaty. Jeśli nie zrezygnują oni z zamówienia, za cenę pierwotną otrzymają dodatkowe, często bardzo kosztowne wyposażenie samochodu. Kwestia dogadania się z klientem leży już po stronie dilera.

Polski rynek aut hybrydowych nadal jest w powijakach. W pierwszym półroczu 2015 roku na naszych drogach przybyło tylko 2458 tego typu samochodów, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej te liczby dochodzą do kilkunastu, a nawet 27 ponad tysięcy - we Francji. Zdecydowaną większość segmentu w Polsce (95%) stanowią auta dwóch marek - Toyoty i Lexusa.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Gość (gość)

    Nic dziwnego skoro brak u nas preferencji podatkowych czy jakichkolwiek innych ulg za zakup aut bardziej ekologicznych. Nawet stref ekologicznych nie ma w miastach.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości