Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36070 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Auta hybrydowe. Toyota Auris liderem

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota Samochody z napędem hybrydowym już dawno przestały być w Polsce egzotyczną ciekawostką. Jednostki spalinowo-elektryczne stały się bardzo konkurencyjne dla tradycyjnych rozwiązań. Liderem rynku hybryd w naszym kraju od lat pozostaje jego pionier – Toyota, ze swoim kompaktowym modelem Auris.

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota Rok 2015 przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty. Polacy kupili łącznie 3 819 tych samochodów, czyli o 1 299 (51,5 proc.) więcej niż rok wcześniej. Po raz kolejny bestsellerem okazał się hybrydowy Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wynik 2 689 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 54 proc. Hybrydowego Yarisa wybrało 1 113 klientów, czyli o 53 proc więcej, niż rok wcześniej.

Zainteresowanie hybrydami wzrosło także wśród klientów flotowych. Bardzo chętnie kupują je firmy taksówkarskie. Hybrydowe Aurisy jeżdżą już po ulicach Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia i Łodzi. Często na ten model decydują się również wypożyczalnie.

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,9 s. i rozwija prędkość 180 km/h. Średnia emisja CO2 to 79 g/km, a pojazd prawie nie emituje cząstek stałych i tlenków azotu. Najważniejsze, że tym samochodem można się poruszać, w ogóle nie produkując spalin.

Redakcja poleca: Szukamy drogowych nonsensów. Zgłoś się w plebiscycie i wygraj tablet!

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota Jeśli baterie hybrydowego Aurisa są naładowane, może poruszać się z prędkością do 50 km/h, wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny. Również w normalnym trybie pracy silnik spalinowy jest wyręczany przez elektryczny, gdy poruszamy się ze stałą prędkością, jadąc nie więcej niż 70 km/h, a także przy ruszaniu, co szczególnie przydaje się w korkach. To sprawia, że użytkowanie hybrydowego auta w mieście jest tańsze niż tradycyjnej wersji spalinowej. Podczas jazdy w gęstym ruchu auto ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo niż wersja z silnikiem Diesla. Średnie spalanie – według katalogowych danych producenta – to zaledwie 3,9 l/100 km

W wielu miastach w Polsce jeżdżenie hybrydą to także darmowe parkowanie. Nie zapłacimy za nie w Gdańsku, Katowicach, Toruniu, Grudziądzu i Tychach. Kraków gwarantuje przejazd buspasami i wjazd do strefy ograniczonego ruchu oraz o połowę tańsze parkowanie. W Szczecinie jest to zryczałtowana, symboliczna opłata: 10 zł za rok, podczas gdy inni muszą płacić 1500 zł. W centrum Tarnowa na parkowaniu hybrydy zaoszczędzimy 1380 zł rocznie, a w Zielonej Górze za cały rok parkowania hybrydą lub samochodem elektrycznym zapłacimy 20 zł.

 

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota

Jednostka napędowa kompaktowej Toyoty składa się ze sprawdzonego, wolnossącego silnika o pojemności 1.8 l i mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc układu to 136 KM / Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jerry (gość)

    Nic dziwnego, że Toyota stała się liderem. Auta są coraz ładniejsze i bezpieczniejsze a zastosowanie silników hybrydowych ma coraz więcej zwolenników nawet w naszym kraju. Jak by jeszcze było więcej miejsc do ładowania to może i ja bym się na takiego skusił.

  • yurek (gość)

    @Jerry Ale to nie jest silnik w pełni elektryczny, który wymaga ładowania "stacjonarnego", tylko hybryda, która jest ładowana podczas jazdy np. przez silnik spalinowy, hamowanie silnikiem itp. Więc nie jest wymagana stacja ładowania. Nawet nie wiem czy można ładować tę hybrydę stacjonarnie?

  • Fan motoryzacji (gość)

    Skoro są baterie to musi być możliwość ładowania a czasem może i konieczność. Silnik spalinowy doładowuje baterie, ale z pewnością czasem wymagane jest ładowanie.

  • brajan (gość)

    Widać że koledze się Auris z Priusem chociażby pomieszał, wersje plug-in można ładować z gniazdka sieciowego bądź na stacjach szybkiego ładowania. + mają pojemniejsze akumulatory. Auris ma układ szeregowo - równoległy -> podczas jazdy na silniku spalinowym ładowane są akumulatory, co pozwala uruchomić silnik elektryczny chociażby gdy stoimy w korku. A wiadomo że przy takiej jeździe odcinkowej najwięcej paliwa się zużywa.

  • janka (gość)

    wcale mnie to nie dziwi ;) też się przymierzam do hybrydowej toyoty, ale zanim kupię mam umówioną jazdę próbną w salonie Chodzenia na Czerniakowskiej. jeśli mi się spodoba to biorę ;)

  • kamil (gość)

    Bylem w chodzeniu w tym tygodniu. Faktycznie wiedza sporo i mozna im zaufac. Mysle, ze rynek aut hybryd bedzie rosl, a toyota mocno stawia na ten typ rozwiazan

  • Jan (gość)

    tak - w chodzeniu robią nawet dobrze pod blatem w opcji active.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Auris zdjęcia

Toyota Auris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Auris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł