Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Auta miejskie. Te modele sprzedają się najlepiej

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Toyota Małe samochody mają wiele zalet w jeździe po mieście – są zwinne, łatwe w parkowaniu i mało palą. A co z jakością i prestiżem?

Dawniej w przypadku najmniejszych aut był to problem, ale w ostatnich latach wiele się w tej kwestii zmieniło. Coraz więcej producentów proponuje kierowcom w tej klasie pomysłowo zaprojektowane, bardzo dobrze wykonane i bogato wyposażone samochody z charakterem.

Wyniki sprzedaży samochodów segmentu A w 2017 roku potwierdzają, że największe szanse na sukces mają ci producenci, którzy postawili na stylowe i dobrze wyposażone modele. Jak wynika z danych CEPiK, w ubiegłym roku tylko pięć modeli z najmniejszego segmentu przekroczyło granicę 1000 rejestracji.

Redakcja poleca:

Opłata emisyjna w cenie paliw. Kierowcy oburzeni
Jazda po rondzie. Ważny wyrok dla kierowców
Hostessy na targach motoryzacyjnych w Genewie

W tej grupie różnica wyników jest całkiem spora – na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Aygo, którą wybrało 3254 kierowców, natomiast TOP5 zamyka Kia Picanto, którą zarejestrowano w ciągu roku 1163 razy.

Sprawdzamy, co mają do zaoferowania najciekawsze wersje najpopularniejszych maluchów w Polsce.

Toyota Aygo

Fot. Toyota Najpopularniejszy samochód segmentu A w Polsce ma wiele do zaoferowania kierowcom, dla których liczy się indywidualny styl i wysoka jakość. W ubiegłym roku Aygo zarejestrowano 3254 razy.

Toyota Aygo daje duże możliwości stworzenia własnej kompozycji kolorystycznej dzięki 8 wersjom kolorystycznym grilla i tylnego dyfuzora, bocznym listwom w 5 kolorach, 8 kolorom dachu oraz 21 wzorom felg i kołpaków. Dobór kolorów obejmuje także detale we wnętrzu.

Topową wersją Aygo jest x-cite, ale najciekawszą – x-play Selection. Aygo Selection to trzy kompozycje kolorystyczne nadwozia do wyboru – perłowobiała z czerwono-czarnymi detalami, niebieska z czarnymi elementami oraz czarna z czerwonymi elementami wykończenia. Na wyposażenie tej wersji składają się m.in. światła do jazdy dziennej LED, 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja, elektryczne przednie szyby i lusterka, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, bluetooth i kamerą cofania oraz skórzana kierownica z przyciskami do sterowania multimediami. W pakiecie Safety za 1500 zł otrzymujemy układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA). Nawigacja satelitarna kosztuje 2500 zł, tylne czujniki parkowania 700 zł, zaś inteligentny kluczyk 2100 zł. Za składany, materiałowy dach dopłacimy 4000 zł. Najwyższa wersja wyposażenia kosztuje według regularnego cennika od 48 800 zł.

Aygo napędza litrowy silnik 69 KM z 5-biegową manualną lub zautomatyzowaną skrzynią. Samochód przyspiesza do setki w 14,2 s i zużywa średnio 4,1 l/100 km. Bagażnik ma pojemność 168 litrów.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • popzdlnr (gość)

    Mnie w wielu modelach aut, zwłaszcza segmentu C i D drażnią panel, w których jest skrzynia biegów, są one coraz bardziej rozbudowane tak, że nie można nawet trochę nóg rozszerzyć...

  • Komentarz usunięty.
  • Adamforman (gość)

    Ja po wielu latach jeżdzenia w segmencie B, przesiadłem się na SUVA, ten model peugeot 3008 - i różnica jest kolosalna, tak na prawdę to dopiero teraz wiem co to komfort jazdy

  • bubek (gość)

    Aygo to raczej dla kobiety sie sprawdzi bo raczej malutkie jest, ślubna je ma to wszędzie bezproblemowo zaparkuje, części oe delfi sie zawsze dobierze co są bardziej wytrzymałe więc i utrzymanie nie wychodzi jakoś drogo.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości