Od stycznia do lipca 2015 roku zarejestrowano w sumie 21 365 samochodów tej klasy. Rok temu w takim okresie przybyło o dwa tysiące aut mniej. Liderem klasyfikacji najpopularniejszych marek jest BMW, ale spore zyski notuje również konkurencja.
W pierwszym półroczu zarejestrowano ponad 5,2 tysiące pojazdów bawarskiego koncernu, co daje prawie 10-procentowy wzrost. Drugie miejsce zajął Mercedes, który może pochwalić się największym wzrostem sprzedaży. 4535 zarejestrowanych aut daje prawie o 20 % lepszy wynik niż w takim samym okresie przed rokiem. Wskoczył dzięki temu na drugie miejsce, ponieważ w całym 2014 roku zajął trzecią lokatę.
W ostatnim półroczu podium uzupełnia Audi, natomiast czwarte miejsce przypadło Volvo. Co ciekawe, pierwsze cztery marki wygenerowały łącznie ponad 80 % wszystkich rejestracji w pierwszym półroczu, co daje liczbę ponad 18 tysięcy sprzedanych aut.
Skąd tak dobre wyniki segmentu premium w Polsce? Eksperci twierdzą, że w ciągu ostatnich kilkunastu lat bardzo zwiększyło się grono Polaków, których stać na samochody tej klasy, a przynajmniej na najuboższe ich wersje. Jeśli tendencja utrzyma się do końca roku, wartość rynku samochodów premium i luksusowych w Polsce przekroczy granicę 6 miliardów złotych (w ubiegłym roku było to 5,6 miliarda).
Rejestracje nowych aut segmentu premium w latach 2013-2014:
Marka | Liczba zarejestrowanych aut w 2013 roku | Liczba zarejestrowanych aut w 2014 roku |
BMW | 6268 | 7720 |
Audi | 5575 | 7020 |
Mercedes | 5523 | 6951 |
Volvo | 4916 | 5838 |
Lexus | 827 | 1726 |
Mini | 781 | 901 |
Land Rover | 640 | 747 |
Porsche | 415 | 709 |
Infiniti | 165 | 412 |
Jaguar | 186 | 179 |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?