Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Auta w konkursie Car of the Year 2004

Data publikacji: Autor: (w, pan)

Międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych wybrało 7 samochodów do finału dorocznego konkursu Car of the Year 2004.

Są to: BMW serii 5, fiat panda, mazda 3, nissan micra, opel meriva, toyota avensis, volkswagen golf.

Finałowa siódemka została wybrana z grupy aut, w której znajdowały się: alfa romeo GT coupe, audi A3, BMW Z4, citroen C2, citroen C3 pluriell, daewoo evanda, daewoo nubira, ford C-Max, ford streetKa, honda accord, jaguar XJ, kia opirus, lancia ypsilon, lexus RX 300, mazda 2, mazda RX-8, mitsubishi outlander, nissan 350Z, opel signum, porsche cayenne, renault scenic, smart roadster-coupe, subaru legacy, toyota land cruiser, VW touareg, VW touran.

W konkursie nie ma podziału na klasy i rodzaje pojazdów. Samochody oceniane są głównie na podstawie testów. Wybory odbywają się w dwóch etapach. Do finału wchodzi 7 samochodów, spośród których wyłaniany jest zwycięzca. Polscy dziennikarze mają w jury dwóch swoich reprezentantów.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku tytuł Car of the Year został przyznany renault megane, które 20 punktami pokonało mazdę 6. Trzeci był citroen C3.

BMW serii 5
Auto, chociaż większe od poprzednika, zostało odchudzone o 75 kg, dzięki użyciu aluminium do budowy przedniej części nadwozia oraz układu jezdnego.
Światową nowością tego modelu jest aktywny układ kierowniczy i aktywny układ minimalizacji przechyłów bocznych. Nowością jest wyświetlacz projekcyjny: najważniejsze informacje są wyświetlane na przedniej szybie.

W tym modelu BMW zastosowało reflektory adaptacyjne, które lepiej oświetlają drogę podczas jazdy na zakrętach. Pierwszy raz został zastosowany radarowy układ regulacji prędkości.

Nowe BMW otrzymały dynamiczne sześciocylindrowe silniki benzynowe o pojemności od 2,2 do 3,0 l o mocy od 170 do 231 KM oraz sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 218 KM i od jesieni ośmiocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 4,4 litra i mocy 333 KM.

Mazda 3
Mazda 3 nawiązuje do większego i udanego modelu "6", który uzyskał ponad 50 międzynarodowych nagród. Widoczne są także silne związki z modelem MX sportif, zaprezentowanym w marcu w Genewie.

Samochód otrzymał silniki od 1,4 do 2 litrów, znane z innych mazd. Mazda 3 wykorzystuje płytę podwoziową Forda, stworzoną dla drugiej generacji focusa i nowego volvo S40.

Opel meriva
Jak podkreślają w fabryce, najważniejszą cechą najnowszego opla jest rewolucyjny system tylnych foteli.

Po złożeniu środkowego fotela w tylnym rzędzie, meriva przeistacza się w przestronny samochód czteroosobowy. Jeżeli potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa (ponad 200 l), w kilka chwil można przesunąć obydwa tylne fotele do przodu lub całkowicie je złożyć. Trzeci fotel jest w tej konfiguracji w pełni złożony.

Meriva jest oferowana z silnikami benzynowymi o pojemności 1.6 (87 i 100 KM) oraz 1.8 (125 KM) i dieslami 1.7 (75 i 100 KM).

Nissan micra
Nowa micra właśnie zdobywa europejski rynek. Ma muskularną sylwetkę i, stosownie do nazwy, jest niewielka.

We wnętrzu projektanci wykorzystali "patent" z twingo: dzięki przesuwanej tylnej kanapie można, stosownie do potrzeb, powiększać bagażnik lub kabinę pasażerską. Nie jest to jedyny francuski "wynalazek" w tym aucie. Drugim jest Intelligent Key, który umożliwia bez użycia kluczyka otwieranie i zamykanie samochodu, a także uruchamianie silnika. Jeśli micra wygra konkurs, to powtórzy sukces swej poprzedniczki.

Toyota avensis
Auto przygotowano pod gusty europejskie, dzięki czemu zyskało niemieckie rysy. Tradycyjnie Toyota od razu wprowadziła całą gamę nadwoziową: sedan, liftback i kombi.
Avensis to typowy przedstawiciel segmentu D - w kabinie jest dość miejsca z przodu i dla pasażerów tylnej kanapy. Także 520-litrowy bagażnik nie powinien budzić zastrzeżeń.
Avensis otrzymał benzynowe silniki ze zmiennymi fazami rozrządu i dwulitrowy diesel z wtryskiem common rail drugiej generacji.

Volkswagen golf V
Golf "piątka" nie odbiega od standardów wyznaczonych przez czwartą wersję i wprowadza odważną świeżość designu. Przód auta został opracowano od nowa.
Na rynku debiutuje w nadwoziu trzy- i pięciodrzwiowym, w trzech wersjach wyposażenia. Wszystkie wersje będą miały w standardzie 6 poduszek powietrznych, 5 zagłówków (w tym przednie aktywne), trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignie pedałów, które przy zderzeniu chowają się do wnętrza pojazdu. Od nowa opracowano fotele. Nadwozie golfa V urosło o kilka centymetrów.

Całkowicie nowe jest przednie zawieszenie, nowe jest wspomaganie kierownicy, którego siła działania uzależniona jest od prędkości pojazdu. Golf wyposażony jest seryjnie w najnowszą generację ESP i asystenta hamowania.

W gamie silników nie przewidziano wielu nowości. Najciekawszą będzie 2-litrowy, benzynowy silnik FSI, który dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii konstrukcji znanych z jednostek diesla dysponować będzie mocą 150 KM.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości