Auto hybrydowe. Ta marka sprzedała blisko pół miliona takich pojazdów w Europie
Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Najpopularniejszymi modelami marki są Yaris (223 694 egz.), Toyota C-HR (147 276 egz.) i Auris (116 129 egz.). Największe wzrosty zanotowały Proace Verso (+52%), Toyota C-HR Hybrid (+36%), wodorowa Toyota Mirai (+29%) oraz Yaris (+7%).
Powodzenie Toyoty C-HR wzmocniło sprzedaż hybryd od początku 2018 roku. Hybrydową wersję tego modelu wybiera ponad 87% nabywców (128 139 egz.) – to pokazuje, że klienci Toyoty coraz chętniej zwracają się ku elektryfikacji samochodów. Do ogromnego powodzenia hybryd przyczyniają się również takie modele jak Yaris Hybrid (129 286 egz.) – już tradycyjnie najpopularniejszy samochód hybrydowy w Europie, a także Auris Hybrid (89 761 egz.) i RAV4 Hybrid (64 283 egz.). Każdy z nich pobił w ubiegłym roku rekord sprzedaży.
Zobacz także: Felgi. Jak o nie zadbać?
Łącznie sprzedaż aut hybrydowych Toyoty na kontynencie wzrosła w ubiegłym roku o 21% do 435 119 egzemplarzy. Hybrydy stanowią 45% sprzedaży marki w Europie, w tym 58% sprzedaży w Europie Zachodniej i Środkowej.
Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście