Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Auto na abonament. Tymi modelami można jeździć za 800, 1000 i 1500 zł miesięcznie

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Sławomir Mielnik Auto na abonament to forma finansowania, która zyskuje na popularności. Wprowadziły ją do swojej oferty już m.in. Hyundai, Alfa Romeo, Volvo i Fiat.

Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę – bez konieczności kupowania samochodu na własność. W abonamencie dostępne są zarówno auta nowe, jak i używane, które są bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę. Z danych Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów nowych i używanych należącej do Grupy Masterlease, która udostępnia auta na abonament, klienci coraz chętniej decydują się na samochody pokontraktowe. W 2017 roku na ich zakup zdecydowało się ponad 4 tys. klientów firmy, co stanowi 30 proc. wszystkich sprzedanych aut. Kierowcy wiedzą, że najlepiej kupować je w miejscach, w których mogą zapoznać z pełną historią serwisową pojazdu. Dlatego coraz częściej przeglądają oferty salonów z autami pokontraktowymi.

Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament?

- W ostatnich tygodniach obserwujemy rosnącą liczbę zapytań od klientów, którzy określają, ile z miesięcznego budżetu mogą przeznaczyć na koszt związany z opłaceniem abonamentu za samochód i z jakiego modelu w podanej kwocie mogliby korzystać. Dlatego wybraliśmy trzy popularne warianty cenowe miesięcznego abonamentu 800, 1000 i 1500 zł i na ich podstawie opracowaliśmy kilka propozycji samochodów dostępnych na naszej platformie Master1.pl – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl

Redakcja poleca:

Badanie techniczne auta. Będzie podwyżka
Te auta używane są najmniej awaryjne
Jak często wymieniać płyn hamulcowy?

Analiza została przygotowana z uwzględnieniem wersji abonamentu, który spłaca się w równych miesięcznych czynszach, bez opłaty na start, przez 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.

Wycena 1: do 800 zł miesięcznie (małe auto miejskie)

W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

  • ·        Peugeot 208 z 2014 r. , silnik 1.2 VTi – 762 zł brutto
  • ·        Hyundai I20 z 2014 r., silnik 1.1 CRDi  - 719 zł brutto
  • ·        Skoda Fabia z 2014 r., silnik 1.2 TSI – 786 zł brutto

Wycena 2: do 1 000 zł miesięcznie (kompaktowe auta popularnych marek)

Wystarczy zwiększyć swój miesięczny budżet o 200 zł, aby w wariancie cenowym nieprzekraczającym 1 000 zł miesięcznej opłaty abonamentowej, móc wybierać spośród o wiele dłuższej listy popularnych marek, rodzajów nadwozia i przeznaczenia auta. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

  • ·        Nissan Note z 2014 r. , silnik diesla 1.5 – 821 zł brutto
  • ·        KIA Rio z 2014 r., silnik diesla 1.2 – 816 zł brutto
  • ·        Skoda Rapid z 2014 r, silnik 1.2 TSI  – 866 zł brutto
  • ·        Opel Astra hatchback, z 2014 r. , silnik 1.3 CDTI – 870 zł brutto
  • ·        Reanult Clio z 2015 r., silnik 1.5 dCi – 928 zł brutto
  • ·        Ford Focus kombi, 2014 r., 1.6 TDCi – 947 zł brutto
  • ·        Hyundai I30, 2014r., 1.4 benzyna – 949 zł brutto

Wycena 3: do 1 500 zł (SUV-y, komfortowe sedany i duże kombi)

W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1 500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany.

Entuzjaści samochodów o większych gabarytach mogą wybierać m.in. z:

  • ·        Hyundai Tucson Comfort z 2016 r., 1.6 GDI – 1 399 zł brutto
  • ·        Hyundai I40 Business z 2015 r., 1.7 CRDI – 1 398 zł brutto
  • ·        Volkswagen Passat Comfortline, z 2014 r., 2.0 TDI – 1 400 zł brutto
  • ·        Opel Combo Tour z 2015 r., 1.3 CDTI – 1 001 zł brutto
  • ·        Peugeot 508 z 2013 r., 2.0 HDi – 1 051 zł brutto
  • ·        Skoda Octavia Ambition z 2014 r., 1.4 TSI – 1063 zł brutto

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

- Opracowane zostały jedynie 3 przedziały cenowe, o które najczęściej pytają nas klienci, ale w ofercie abonamentowej można korzystać również z aut marek premium. Dla klientów ceniących sobie przede wszystkim prestiż dostępne są m.in. modele takich marek jak Audi, BMW czy Jaguar. Miesięczny koszt czynszu za korzystanie z tych samochodów zaczynają się od ok. 2 000 zł brutto miesięcznie – dodaje Grzegorz Grodecki z Grupy Masterlease.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kolos9 (gość)

    droga sprawa taki wynajem, policzyłem i nie opłaca się. To lepiej wziąć kredyt i kupić nowe auto. Ja tak zrobiłem, mam fajnego suva od peugeota i nikt mi też nie wylicza kilometrów

  • Mirek (gość)

    Ja całkiem niedawno dowiedziałem się o takim rozwiązaniu. Przeczytałem o tym na stronie Pani Ali, https://paniala.pl/wiedza/auto-na-abonament/ , ale jednak, mimo wszystko, wolę inne rozwiązania. Chociażby leasing.

  • Marcin (gość)

    Jeżdżę hyunda'iem tusson, abonament 1199, nie interesuje mnie ubezpieczenie ani wymiana opon, wszystko w cenie, ale najlepsze w tym wszystkim jest to że potem nie muszę się bujać z autem żeby go sprzedać, po roku zwracam albo biorę nowy, choć teraz cena jest 1399.

  • Irena (gość)

    Ja właśnie kończę moją pierwszą umowę abonamentową i rozglądam się za następną. Jak dla mnie takie rozwiązanie jest idealne, mogę abonament wrzucić w koszty, fakt że w tym roku trochę zasady rozliczania się zmieniły, ale mino wszystko widzę więcej plusów niż minusów. Mam kilka rozwiązań na koniec, przedłużenie, wymiana na nowe lub oddanie auta. Tak jak już wcześniej Marcin zauważył nie "bujam" się ze sprzedażą auta, które w pierwszym roku traci najwięcej na wartości. A co do kilometrów to można je sobie określić. No i ta kompleksowa ochrona, interesuje mnie tak naprawdę tylko opłacanie abonamentu, koszty ubezpieczenia (OC, AC, assistance, holowanie, auto zastępcze itp) są wcale nie małe przy nowych autach, a są uwzględnione w abonamencie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości