Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auto na gaz. Czy będzie się jeszcze bardziej opłacać?

Mariusz Michalak
Fot. Krzysztof Kapica
Fot. Krzysztof Kapica
Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym. Sprawdzamy co to może oznaczać dla kierowców.

W efekcie akcyza na gaz ziemny CNG (sprężony) i LNG (skroplony) przeznaczony do silników spalinowych, będzie wynosić zero procent. Obecnie LNG opodatkowany jest stawką 670 zł od 1000 kg, a CNG stawką 10,50 zł za 1 GJ.

Proponowane rozwiązanie ma pozwolić skuteczniej walczyć ze smogiem szczególnie na obszarach miejskich. Aby je wprowadzić wymagana jest zgoda Komisji Europejskiej. Skorzystać mają na tym w dużej mierze autobusy, gdyż pojazdy zasilane CNG jeżdżą m.in. w Mielcu, Warszawie i Słupsku.

Nie oznacza to, że Polacy masowo przesiądą się do aut na gaz. Większość instalacji gazowych w polskich samochodach jest zasilana gazem LPG czyli skroploną mieszanką propanu z butanem. W tym przypadku nic się nie zmieni. Paliwa, które obejmie obniżka cen, to wyłącznie gaz ziemny.

Projekt trafił do Sejmu. W 2016 r. wpływy podatkowe od CNG i LNG sięgnęły 8,4 mln zł.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty