Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auto na prąd. Wallbox Volkswagena już dostępny. Pojazd naładujesz 5 razy szybciej jak z gniazdka

Mariusz Michalak
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Grupa Volkswagen za pośrednictwem należącej do niego firmy Elli, zajmującej się sprzedażą infrastruktury do ładowania aut elektrycznych, rozpoczęła sprzedaż wallboxów ID. Charger. To urządzenia umożliwiające sprawne ładowanie aut elektrycznych i hybryd plug-in.

ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatorów samochodu elektrycznego prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się niemal pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Model ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh można dzięki wallboxowi Volkswagena zasilić do pełna w ciągu sześciu godzin. Usługi związane z ładowarką ID. Charger Volkswagen kieruje głównie do właścicieli domów i najemców z własnym miejscem postojowym, zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie mobilności.

Volkswagen oferuje wallbox ID. Charger w trzech wersjach, różniących się przede wszystkim zakresem funkcji cyfrowych (ID. Charger, ID. Charger Connect i ID. Charger Pro). Przed zakupem ładowarki klienci mogą wstępnie zweryfikować online (na późniejszym etapie także w warunkach domowych), czy w ich domu możliwa jest instalacja urządzenia. Jeśli klient sobie tego zażyczy, Volkswagen może również podjąć się fachowej instalacji i rozruchu urządzenia.

Ładowarka w podstawowej wersji kosztuje za 1729 złotych. Łatwa obsługa, zamontowany na stałe przewód z wtyczką typu 2 oraz możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe) sprawiają, że zasilanie akumulatora w domu jest bardzo komfortowe.

Inteligentna ładowarka ID. Charger Connect została wyposażona w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem bezprzewodowej sieci WiFi. Opcją dodatkową jest też połączenie za pośrednictwem transmisji danych (z prędkością LTE). Dzięki temu użytkownik może zachować stałą kontrolę nad urządzeniem i nad procesem ładowania oraz korzystać z praktycznych funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz regularna aktualizacja oprogramowania.

ID. Charger Pro jest topową wersją urządzenia i oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma też wbudowany licznik energii rejestrujący jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu można jeszcze lepiej kontrolować pobór energii i w prosty sposób rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w służbowym samochodzie.

Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty