Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Auto sportowe. Przegląd modeli z silnikiem o mocy 500 KM

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Lexus Segment samochodów sportowych rządzi się swoimi prawami. Tutaj pierwsze skrzypce gra styl i potężna jednostka napędowa skryta pod maską. Sprawdzamy dostępne na rynku sportowe modele z 500-konnymi silnikami.

Fot. LexusLexus LC 500

Samochód został zaprezentowany w 2016 roku i jest pierwszym modelem skonstruowanym w oparciu o platformę GA-L. Lexus LC 500 napędzany jest wysokoobrotowym, 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 477 KM. Jednostka wytwarza maksymalny moment obrotowy 540 Nm i rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.

Redakcja poleca: Mandaty. Za to kierowca nie zostanie już ukarany

Silnik montowany jest ręcznie, a projektowany był przy wykorzystaniu doświadczeń z imprez sportowych, takich jak 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i Pikes Peak Hill Climb. Za przeniesienie napędu odpowiada pierwsza w samochodzie osobowym, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Przyspieszenie do 100 km/h to 4,7 sekundy. Ceny samochodu zaczynają się od 557 tys. zł.

BMW M6 Coupe

Fot. BMWNiemieckie coupe napędzane jest 8-cylindrowym silnikiem o mocy 560 KM. Motor generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 680 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy. Doposażając samochód w pakiet M Competition, można zwiększyć moc do 600 KM.

Napęd przekazywany jest za pomocą 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Zmiana przełożeń odbywa się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek. Cena tego modelu zaczyna się od około 630 tys. zł.

Maserati GranTurismo

Samochód produkowany jest od 2007 roku, natomiast w 2017 roku producent zdecydował się na odświeżenie tego modelu. W przypadku włoskiego coupe pod maską znajduje się silnik V8 o pojemności 4,7 litra. Generuje on 460 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy.

Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, a cena samochodu na polskim rynku zaczyna się od około 630 tys. zł.

Mercedes AMG GT

Fot. MercedesAuto sprzedawane jest od 2014 roku. Pod maską skrywa się silnik V8 bi-turbo, mający pojemność 4 litrów. Generowana przez niego moc to 476 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4 sekundy.

Napęd przekazywany jest za pomocą dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach. Cena samochodu zaczyna się od około 570 tys. zł.

Fot. JaguarJaguar F-Type

Odmiana z 5-litrowym silnikiem V8 kosztuje od około 610 tys. zł. Motor generuje w tym przypadku 550 KM, a maksymalny moment obrotowy to 680 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów.

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • superparts (gość)

    Świetny i przydatny materiał;)

  • Melas (gość)

    A mustang gt gdzie ? I to Za 200 tyś zł

  • Predator (gość)

    Tylko gdzie jeździć tymi autami ? Na autostradach w PL tylko 140km/h dozwolone. Ewentualnie gdzieś w głąb Niemiec np A24, A20 możemy pojechać i przetestować własny bolid. Takie są realia.

  • Komentarz usunięty.
  • m6 (gość)

    teoretycznie mozna 140, ale wiekszosc takich aut i tak bedzie zapieprzala przynajmniej 200km/h.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości