Auto sportowe. Przegląd modeli z silnikiem o mocy 500 KM

Mariusz Michalak
Segment samochodów sportowych rządzi się swoimi prawami. Tutaj pierwsze skrzypce gra styl i potężna jednostka napędowa skryta pod maską. Sprawdzamy dostępne na rynku sportowe modele z 500-konnymi silnikami.

Fot. Lexus
Fot. Lexus

Lexus LC 500

Samochód został zaprezentowany w 2016 roku i jest pierwszym modelem skonstruowanym w oparciu o platformę GA-L. Lexus LC 500 napędzany jest wysokoobrotowym, 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 477 KM. Jednostka wytwarza maksymalny moment obrotowy 540 Nm i rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.

Silnik montowany jest ręcznie, a projektowany był przy wykorzystaniu doświadczeń z imprez sportowych, takich jak 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i Pikes Peak Hill Climb. Za przeniesienie napędu odpowiada pierwsza w samochodzie osobowym, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Przyspieszenie do 100 km/h to 4,7 sekundy. Ceny samochodu zaczynają się od 557 tys. zł.

BMW M6 Coupe

Fot. BMW
Fot. BMW

Niemieckie coupe napędzane jest 8-cylindrowym silnikiem o mocy 560 KM. Motor generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 680 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy. Doposażając samochód w pakiet M Competition, można zwiększyć moc do 600 KM.

Napęd przekazywany jest za pomocą 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Zmiana przełożeń odbywa się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek. Cena tego modelu zaczyna się od około 630 tys. zł.

Maserati GranTurismo

Samochód produkowany jest od 2007 roku, natomiast w 2017 roku producent zdecydował się na odświeżenie tego modelu. W przypadku włoskiego coupe pod maską znajduje się silnik V8 o pojemności 4,7 litra. Generuje on 460 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy.

Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, a cena samochodu na polskim rynku zaczyna się od około 630 tys. zł.

Mercedes AMG GT

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Auto sprzedawane jest od 2014 roku. Pod maską skrywa się silnik V8 bi-turbo, mający pojemność 4 litrów. Generowana przez niego moc to 476 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4 sekundy.

Napęd przekazywany jest za pomocą dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach. Cena samochodu zaczyna się od około 570 tys. zł.


Fot. Jaguar
Fot. Jaguar

Jaguar F-Type

Odmiana z 5-litrowym silnikiem V8 kosztuje od około 610 tys. zł. Motor generuje w tym przypadku 550 KM, a maksymalny moment obrotowy to 680 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów.

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty